Merhaba saygıdeğer forum üyeleri; transporter ve benzeri vw-audi-skoda-seat marka araçlarda özellikle şöför koltuklarının omuz pedleri dediğimiz yan köşeleri 9-10 yıl sonra yıpranmaya başlıyor ve sola ve sağa doğru yan omuz pedleri sarkmaya başlıyor. Hem sürüş hem de görünüş açısından rahatsız edici olduğu için bende koltuğu tamir etmeye karar verdim. Opel'lerde de benzer sorunlar yaşanabilir ve aynı çözüm uygulanabilir
Öncelikle yaslanma süngerisinin orjinal kumaşı giydirme şeklinde olduğu için çok koly çıkıyor.Koltuğun yaslanma yerini geriye doğru yatırdığınızda, oturma yeri ile yaslanma yeri arasında plastikten kornişe benzer bir parça var o parça oturma yeri ile yaslanma yerini bir arada tutuyor. Tornavida ile hafiften kanıttırınca korniş gibi yerinden çıkıyor.Sonra da yukarı doğru çekerek çıkartıyorsunuz.Ortalara gelince demir bir kanca var onu da çıkardıktan sonra koltuk kafalıklarının plastik yuvalarını da tornavida ile hafif kanıttırarak kolayca çıkarabilirsiniz. Aslında çok kolay burda böyle anlattığıma bakmayın. Daha sonra uygulamaya başlyoruz.
Bu arada; forumumuza üye olan Uğur kardeşimizin çeşitli forumlarda ki tela kumaşı ile koltuk süngeri tamiri dikkatimi çektiği için bende tela kumaşını seçtim. Kendisine huzurlarınızda teşekkür ederim.
Gerekli malzeme;
1. Ben Japon pazarından sanayi işi Derby marka bir kutu bally yapıştırıcı aldım '' Tüpte satılanlar sanayi işi olmadığından randuman alacağınızı sanmıyorum
2. Bir metre yapışkanlı tela kumaşı ve 1 metre de yapışkansız tela kumaşı '' Yapışkanlı tela kumaşı daha kalın
Toplam Maliyet; 13-14 TL civarı
İlk olarak yıprak süngerimizi görelim. Bu yıpranmanın nedeni koltuk iskeletinin süngeri baskısı sonucu zamanla yıpranması
Yıprak yeri yapıştırırken bolca bally sürmek gerekiyor, en az da 15 dakika beklemek! Yazın 15 dakika kışık 25 dakika! Bu işlem bittikten sonra tela kumaşını potluk yapmayacak şekilde büyük yamalar halinde kesip koltuk süngerimizi kaplayabiliriz
En sonunda ince tela kumaşını yapıştırmadan arkaya yerleştiriyoruz. Ekstra destek için,demir iskeletten korumak için faydalı
Öncelikle yaslanma süngerisinin orjinal kumaşı giydirme şeklinde olduğu için çok koly çıkıyor.Koltuğun yaslanma yerini geriye doğru yatırdığınızda, oturma yeri ile yaslanma yeri arasında plastikten kornişe benzer bir parça var o parça oturma yeri ile yaslanma yerini bir arada tutuyor. Tornavida ile hafiften kanıttırınca korniş gibi yerinden çıkıyor.Sonra da yukarı doğru çekerek çıkartıyorsunuz.Ortalara gelince demir bir kanca var onu da çıkardıktan sonra koltuk kafalıklarının plastik yuvalarını da tornavida ile hafif kanıttırarak kolayca çıkarabilirsiniz. Aslında çok kolay burda böyle anlattığıma bakmayın. Daha sonra uygulamaya başlyoruz.
Bu arada; forumumuza üye olan Uğur kardeşimizin çeşitli forumlarda ki tela kumaşı ile koltuk süngeri tamiri dikkatimi çektiği için bende tela kumaşını seçtim. Kendisine huzurlarınızda teşekkür ederim.
Gerekli malzeme;
1. Ben Japon pazarından sanayi işi Derby marka bir kutu bally yapıştırıcı aldım '' Tüpte satılanlar sanayi işi olmadığından randuman alacağınızı sanmıyorum
2. Bir metre yapışkanlı tela kumaşı ve 1 metre de yapışkansız tela kumaşı '' Yapışkanlı tela kumaşı daha kalın
Toplam Maliyet; 13-14 TL civarı
İlk olarak yıprak süngerimizi görelim. Bu yıpranmanın nedeni koltuk iskeletinin süngeri baskısı sonucu zamanla yıpranması
Yıprak yeri yapıştırırken bolca bally sürmek gerekiyor, en az da 15 dakika beklemek! Yazın 15 dakika kışık 25 dakika! Bu işlem bittikten sonra tela kumaşını potluk yapmayacak şekilde büyük yamalar halinde kesip koltuk süngerimizi kaplayabiliriz
En sonunda ince tela kumaşını yapıştırmadan arkaya yerleştiriyoruz. Ekstra destek için,demir iskeletten korumak için faydalı