Yeni Astra - Direksiyon Kilitlenmesi Faciası ( Servo Direksiyon Uyarısı )

markopasa86

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Mar 2011
Mesajlar
3,076
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yeni Astra - Direksiyon Kilitlenmesi Faciası ( Servo Direksiyon Uyarısı )

sayın demircic bahsettiğinz sorun öyle sıradan bir sorun deil bence, direksiyon kitlenmesinden bahsediyorsunz, üstelik 2-3 kere başıma geldi diyorsunz. Servisinde sorun yok hızlanınca sertleşiyor diyerek geçiştrmesi düşündürücü. Ayrıyeten servis yetkilisi ile sürüş halinde kitlenme olmadığını sölüyorsunz, servis yetkilisi de sorun kendisi görmediğinden böyle bir bahane ile sizi yolluyor olsa gerek. Benim nacizane tafsiyemdir, bence bu konunun üstünde durun ve gerekli mercilere şikayetinizi bildirin.3 kere tekrarlayan böyle bir sorunu umarım bir daha tekrarlamaz deyip önemsememezlik etmeyin derim. Saygılar
 

bartowski

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 May 2011
Mesajlar
144
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yeni Astra - Direksiyon Kilitlenmesi Faciası ( Servo Direksiyon Uyarısı )

Çok geçmiş olsun büyük bir tehlike atlatmışsınız.Konu çok hassas insanın hayatı söz konusu nasıl bir açıklama getirecekler merak ediyorum.
 

tiamol

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Şub 2009
Mesajlar
363
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yeni Astra - Direksiyon Kilitlenmesi Faciası ( Servo Direksiyon Uyarısı )

markopasa86 link' Alıntı:
sayın demircic bahsettiğinz sorun öyle sıradan bir sorun deil bence, direksiyon kitlenmesinden bahsediyorsunz, üstelik 2-3 kere başıma geldi diyorsunz. Servisinde sorun yok hızlanınca sertleşiyor diyerek geçiştrmesi düşündürücü. Ayrıyeten servis yetkilisi ile sürüş halinde kitlenme olmadığını sölüyorsunz, servis yetkilisi de sorun kendisi görmediğinden böyle bir bahane ile sizi yolluyor olsa gerek. Benim nacizane tafsiyemdir, bence bu konunun üstünde durun ve gerekli mercilere şikayetinizi bildirin.3 kere tekrarlayan böyle bir sorunu umarım bir daha tekrarlamaz deyip önemsememezlik etmeyin derim. Saygılar
demircic ve benim arabanin yaptigi direksiyon kitlenmesi degil. yuksek hizlarda direksiyonu saga sola hafifce oynatmak istediginde sanki bi yere takiliyormus hissi veriyor. sanki ondan kurtulup da donuyor. demircic sana 2-3 kere olmus ben her otobana ciktigimda hissediyordum bunu.
 

vehicle_dynamics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
1,315
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yeni Astra - Direksiyon Kilitlenmesi Faciası ( Servo Direksiyon Uyarısı )

Bu bahsettiğiniz kilitlenme hissi mekanik bir kilitlenme şeklinde mi, yoksa sertten yumuşağa geçiş şeklinde esnek bir davranış mı?

Bunu direksiyonu ilk başta düz konumdayken mi yapıyor, yoksa direksiyon belli bir açıdayken hareket ettirmeye çalışınca da yapıyor mu?

Eğer hareket sadece düz iken ve sertten yumuşağa doğru esnek bir geçiş ise, lastiğin yüksek hızlardaki dinamik davranışından olabilir.Düz halde viraja girerken direksiyon hareketinden sonra lastik yanağının deforme olarak yanal kuvvet oluşturabilmesi için pratikte yarım tura ihtiyaç vardır.Yani bir miktar gecikme ile yön değişikliği meydana gelir.
Kaster açısından gelen düz çizgi kararlılığı lastikleri düz iken en ufak bir sapma olsa da gene düz konuma getirmeye çalışır.Bu etki hızın yükselmesi ile artar.Viraj anında ise direksiyonda biraz daha fazladan kuvvet ister.Ama bu kuvvet artması asla bir mekanik bir kilitten kurtulma olarak değil de, sanki daha sert bir yayı buruyormuş gibi olur.

Açıklama geldiğinde öğrenmeyi dört gözle bekliyor olucam.
 

demircic

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ara 2010
Mesajlar
175
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yeni Astra - Direksiyon Kilitlenmesi Faciası ( Servo Direksiyon Uyarısı )

markopasa86 link' Alıntı:
sayın demircic bahsettiğinz sorun öyle sıradan bir sorun deil bence, direksiyon kitlenmesinden bahsediyorsunz, üstelik 2-3 kere başıma geldi diyorsunz. Servisinde sorun yok hızlanınca sertleşiyor diyerek geçiştrmesi düşündürücü. Ayrıyeten servis yetkilisi ile sürüş halinde kitlenme olmadığını sölüyorsunz, servis yetkilisi de sorun kendisi görmediğinden böyle bir bahane ile sizi yolluyor olsa gerek. Benim nacizane tafsiyemdir, bence bu konunun üstünde durun ve gerekli mercilere şikayetinizi bildirin.3 kere tekrarlayan böyle bir sorunu umarım bir daha tekrarlamaz deyip önemsememezlik etmeyin derim. Saygılar

Haklısınız, geçiştirmemek lazım. Ancak, servis elemanları yüksek hızda deneme yapmalarının yasak olduğunu söylüyor, e yüksek hızda ben kullandığımda da o arızayı kendisi hissedemiyor. Haliyle nasıl bir sorun olduğunu da anlayamıyor. 3 defa aynı arızadan dolayı garanti kapsamında işlem yapabilmek için bu arızanın tespit edilmiş olması lazım. Oysaki benim olayımda ben hissediyorum ama yetkili servisçe tespit edilmiş bir durum yok. Rastgele aracı söktürmek te istemiyorum doğrusu, malum her tarafı elektronik, bir bozulursa toparlamak zor.
 

demircic

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ara 2010
Mesajlar
175
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yeni Astra - Direksiyon Kilitlenmesi Faciası ( Servo Direksiyon Uyarısı )

vehicle_dynamics link' Alıntı:
Bu bahsettiğiniz kilitlenme hissi mekanik bir kilitlenme şeklinde mi, yoksa sertten yumuşağa geçiş şeklinde esnek bir davranış mı?

Bunu direksiyonu ilk başta düz konumdayken mi yapıyor, yoksa direksiyon belli bir açıdayken hareket ettirmeye çalışınca da yapıyor mu?

Eğer hareket sadece düz iken ve sertten yumuşağa doğru esnek bir geçiş ise, lastiğin yüksek hızlardaki dinamik davranışından olabilir.Düz halde viraja girerken direksiyon hareketinden sonra lastik yanağının deforme olarak yanal kuvvet oluşturabilmesi için pratikte yarım tura ihtiyaç vardır.Yani bir miktar gecikme ile yön değişikliği meydana gelir.
Kaster açısından gelen düz çizgi kararlılığı lastikleri düz iken en ufak bir sapma olsa da gene düz konuma getirmeye çalışır.Bu etki hızın yükselmesi ile artar.Viraj anında ise direksiyonda biraz daha fazladan kuvvet ister.Ama bu kuvvet artması asla bir mekanik bir kilitten kurtulma olarak değil de, sanki daha sert bir yayı buruyormuş gibi olur.

Açıklama geldiğinde öğrenmeyi dört gözle bekliyor olucam.

Ben, kendi başıma gelen olayı kısaca anlatmaya çalışayım, sanırım Sn. tiamol'unki de benzer bir sorun.

En başta şunu belirteyim ki düşük hızlarda hiç başıma gelmedi, sorunu 110 km. üzerindeki hızlarda yaşadım. Aslında anlatmak ta biraz zor, hissetmek lazım ama bir deneyeyim:).

En ciddisi bundan yaklaşık 5-6 ay kadar önce Afyonkarahisar-Uşak karayolunda başıma geldi. Hızım da 110 km.nin üzerindeydi. Evet, uzun süre düz yolda ilerlemiştim fakat o yolu bilenler bilir ne kadar düz olursa olsun -hiç viraja girmeseniz bile- direksiyonu en azından 300-500 metre içerisinde 1-2 cm. çevirmek zorunda kalıyorsunuz. İşte böyle seyir halindeyken direksiyonu hafifçe (direksiyon simidi 2-3 cm. anca dönmüştür) çevirdim(sağ-sol farketmiyor), fakat tekerleklerin çevirdiğim yöne 1-2 saniye kadar geç döndüğünü farkettim. Fakat bu geç tepki verme olayı direksiyonun kilitlenmesi şeklinde değil de sanki bir yerlere yapışmış ta oradan kurtuluyormuş gibi oldu. Yani normal bir kilitlenmede "tık" sesi gibi bir şey bekler ya insan, öyle bir şey olmadı. Haliyle, tekerlekler o 1-2 saniyelik süre içerisinde sağa doğru dönmeyince ben direksiyonu hafifçe tekrar çevirdim, bu defa tekeler de döndü, fakat toplamda direksiyon çok çevrildiği için araç ta olması gerekenden daha fazla -şeritten taşacak kadar- sağa doğru dönmüş oldu. Biraz heyecanlandım tabii ama kaza yaptıracak düzeyde değildi, kolayca toparladım. Ve hemen ardından ne oldu diye aynı hızlarda birkaç defa özellikle ve elbette daha temkinli olarak denedim, aradan 1 dakika falan geçmeden aynı şeyi tekrar yaşadım.

Hani birçok araçta direksiyonda boşluk olur ya(ki gerek servisteki elemanlar gerekse kendi denemelerimde direksiyonda boşluk olmadığı anlaşıldı), ona benzer şekilde bir boşluk oluşmuştu fakat direksiyon boşluğundan farkı bir yapışma ve oradan kurtulma hissiydi.

Dedim ya, tarif etmesi zor gerçekten. Tam anlamıyla kilitlenme şeklinde bir sıkıntı olsa şimdiki kadar rahat olamazdım elbette, ama hala yüksek hızlarda seyrederken kendimi tekrar olacakmış gibi hazır tutuyorum:)
 

vehicle_dynamics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
1,315
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yeni Astra - Direksiyon Kilitlenmesi Faciası ( Servo Direksiyon Uyarısı )

Sayın demircic,
Bahsettiğiniz olayı bence tamamen lastiğin dinamik davranışından kaynaklanıyor olabilir.Bir miktar gecikme var dediniz,bu yarım tura ihtiyaç olmasından.Daha fazla çevirdiğinizde ise beklenenden fazla bir dönme yaptı dediniz.Bu da lastiğin belli bir gecikmeden sonra artan tekerlek açısına karşılık oluşan zıplama.
Benzer bir olayı teorik çalışmalarda da görmüştüm.Ani direksiyon kırma sırasında arka aks ön akstan daha sonra tepki veriyordu,bu gecikme sırasında biriken potansiyel enerji ileriki anlarda ani kuvvet artması ve salınımlarla devam ediyordu.

İlk anda lastik yer kontak yüzeyindeki lastik deforme olmamak için direniyor, fakat artan açıya karşı gelemeyip belli bir değerden sonra biriken potansiyel enerjiyi artak direksiyon açısı ile bir anda bırakıyor.

Bunu yaparken lastik basınçlarınızın konfora göre ayarlanmış olduğunu tahmin ediyorum, doğru mudur?Bu yüzden yanak daha çok deforme oluyor, bu da yön değişikliğindeki tepki süresini artırıyor.
 

demircic

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ara 2010
Mesajlar
175
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yeni Astra - Direksiyon Kilitlenmesi Faciası ( Servo Direksiyon Uyarısı )

vehicle_dynamics link' Alıntı:
Sayın demircic,
Bahsettiğiniz olayı bence tamamen lastiğin dinamik davranışından kaynaklanıyor olabilir.Bir miktar gecikme var dediniz,bu yarım tura ihtiyaç olmasından.

...

Bunu yaparken lastik basınçlarınızın konfora göre ayarlanmış olduğunu tahmin ediyorum, doğru mudur?Bu yüzden yanak daha çok deforme oluyor, bu da yön değişikliğindeki tepki süresini artırıyor.

Açıklamalarınız, teknik olarak anlamam ama mantıklı geliyor bana. Belki de gerçekten de dediğiniz gibidir. Ancak, 110-120 km. hızla giderken tekerin yarım tur dönmesi 1-2 saniye sürmez diye düşünüyorum, saliseler içerisinde o turu tamamlamış olur. Keza, çok daha düz yollarda, örneğin otobanda, çok daha uzun süre gitmeme rağmen aynı sorunun her defasında ortaya çıkmaması da ilginç geliyor bana.

Bu sorunu yaşadığımda tüm lastiklerin havası 31-32 civarında idi. Burada okuduğum bazı yorumlardan sonra denemek için 38'e çıkardım geçenlerde. Bu havayla henüz uzun yol yapmadım ancak şehir içinde çok büyük bir fark ta hissetmedim açıkçası.
 

vehicle_dynamics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
1,315
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yeni Astra - Direksiyon Kilitlenmesi Faciası ( Servo Direksiyon Uyarısı )

Tabi yüksek hızda bu tepki süresi 1 saniyenin çok altındadır.Fakat lastik basınçlarının düşük olduğu tahminim bu tezimi bir ölçüde doğrular gibi.
Bir de aracın yüksek hızdaki ataleti var.Araç kütlesi düz çizgiyi korumaya çalışır, düşük basınçlı lastik ile bu kütlenin yolunu değiştirmeye çalışmak bu gibi geç tepkime alma ve istenmeyen salınımlara neden olabilir.

Yüksek basınçlı hava ile yaptığınız test sonuçlarını dört gözle bekliyor olucam.
 

demircic

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ara 2010
Mesajlar
175
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yeni Astra - Direksiyon Kilitlenmesi Faciası ( Servo Direksiyon Uyarısı )

vehicle_dynamics link' Alıntı:
...
Yüksek basınçlı hava ile yaptığınız test sonuçlarını dört gözle bekliyor olucam.

İzmir'e dönünce test ederim. Fakat bende de öyle bir şans var ki, ne zaman servise gidip te test sürüşü yapsak araçtaki sıkıntıların hiçbiri kendini göstermiyor, neredeyse yalancı durumuna düşüyorum:) Bu denemede de öyle bir şey olmaz umarım, tüm foruma rezil olmak var işin içinde:):)
 
Üst