yay taktıktan sonra ki ilginç tespitim....

efeksk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2007
Mesajlar
580
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: yay taktıktan sonra ki ilginç tespitim....

1.3 e yay takan varmı forumumuzda??
 

tomacco

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 May 2011
Mesajlar
2,601
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Ynt: yay taktıktan sonra ki ilginç tespitim....

vehicle_dynamics link' Alıntı:
Selam Arkadaşlar,
Konuyu biraz geç gördüm, bir arkadaş benden yorum beklediğini yazmış:)Nacizane birkaç cümle yazıcam.Nitekim yazacağım cümleler önceki bazı yorumlar ile paralel.

Öncelikle kısa yay takmak, aracın ağırlık merkezini bir miktar daha aşağı çekeğinden, araç viraj ve frenlemede daha az yalpa ve yunuslama açısı yapacağından kararlılık artar.
Aynı zamanda yayların sertleştirilmesi de ivmeli hareketlerde gövde hareketlerini azaltacağından kararlılık artar.Sonuçta daha kısa ve sert yay takılması sürüş kararlılığını artırıyor.
Benzin sarfiyatına gelince, bu konu akışkanlar konusuna daha çok giriyor,fakat genel olarak yarış araçlarına bakarsanız aracın altına hava girmesine hiç müsade etmeyecek ek parçalar görürsünüz.Bunun amacı hava akışını düzenleyerek rüzgar direncini düşürmektir.Aracın altına hava girmesi durumunda çok daha düzensiz yüzeylerle karşılaşacağı için hava direnci artar,bu da kendini yakıt artışı şeklinde gösterir.
Hatta alman profesörümün derste verdiği bir örneği sizinle paylaşayım.Zamanında ön grill i tamamen kapattıklarında hava direncinde %3 lük bir iyileşme elde edildiğinden bahsetmişti.Sebebi içerde oluşan türbülansın engellenip dış yüzeyde grill in kapanmasıyla daha düzgün bir hava akışı elde edilmesi.

Aracın altında basınç değişikliği olmaması, önceden de belirtildiği gibi, lastiklerin yere daha sağlam basmasını sağlar.Çünkü ön tarafın kapanmasıyla araç altındaki hava nerdeyse hareketsizdir ve istenmeyen basınç değişimleri engellenmiş olur.

Tabi sert yay bozuk yollarda gövdeye daha fazla kuvvet aktaracağı için konforu olumsuz etkiler, hatta parçalar üzerine daha fazla yük getirdiğinden bazı parçaların daha erken yorulmasına neden olabilir.

Saygılarımla,

arkadaş çok güzel açıklamış.
akışkanlar mekaniğinde türbülanslı akış ve laminar akış var, hava düz bir zeminden veya yüzeyler üzerinden akıyorken belli bir müddet sonunda hıza ve yüzeyin sürtünme direnci ve yapısına bağlı olarak hava akımı içinde girdaplar oluşur.
bu girdaplar aracın alt kısmında kopma diye tabir edilen yapıyı oluşturur ve aracın özellikler arka kısmında bir çekme kuvveti oluşturur yani türbülanslı akış kopmalar yapmak suratiyle aracın arka kısmındaki temas yüzeylerinde araca bir ters direnç oluşturur.bu sebeble yere yakın araçlarda özellikle havanın aracın altına az alındığı ve havanın laminar akışa benzer şekilde düzgün yapıda çıkması için fark ettiyseniz difüzör vb parçalar kullanılmıştır.

kısaca yakıt düşer. :)
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: yay taktıktan sonra ki ilginç tespitim....

Sistemi tek tuşla sertleştirip yüksek hızlarda stabiliteyi arttırma olanağı; Flexride sistemi..


Demek Citroen lerdeki gibi bir de aracı alçaltabilen bir sistem olsaymış tadından yenmeyecekmiş!
 

türk_187

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2011
Mesajlar
1,747
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
www.umithc.blogspot.com
Ynt: yay taktıktan sonra ki ilginç tespitim....

arkadaşlar çok detaylı ve güzel açıklamışlar.... yay taktırmak statik bir sürüş konforu sağlayacağından, flexride gibi sistemlerle daha dinamik ve konforlu sürüş elde etmek mümkün. ancak yakıt tüketimi flexride sistemin sağladığı agresif suruş modundan dolayı da artacaktır.... demekki bu yay,  aracını genellikle düz ve uzun yolda kullananlar için düşünülmesi gereken bir unsur....
 

ghostrider1907

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ara 2011
Mesajlar
140
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
twitter.com
Ynt: yay taktıktan sonra ki ilginç tespitim....

ne marka taktırdınız ?
fotoğraf yükler misiniz ?
 

xylent

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 May 2011
Mesajlar
860
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Ynt: yay taktıktan sonra ki ilginç tespitim....

Madem hortladı bir kere ben de bir şey sorayım o zaman. Konuyu açarken anlık tüketimdeki düşüşten bashetmişsiniz. Daha sonra bunun ortalama tüketime de gözle görülür bir etkisi olmuş muydu?
 

xylent

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 May 2011
Mesajlar
860
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Ynt: yay taktıktan sonra ki ilginç tespitim....

BiG_BOSS ® link' Alıntı:
ben soruna soruyla cevap verim kardeşim, sen arabana yay taktırdığında eskisi gibi mi kullanırsın aracını?  ;) virajlara eskisi gibi mi girersin mesela :)

Haklısın tabii. :D Ama çoğunlukla şehir içinde kullanılıyorsa sürüş profili önemli ölçüde değişmeyebilir. Ayrıca yay taktıranların önemli bir bölümü bunu sırf görünüş için yaptırıyor gördüğüm kadarıyla. Herşeye rağmen söylediğin doğru, tüketimleri karşılaştırabilmemiz için sürüş profilinin hiç değişmemiş olması gerekir ki bu da çok mümkün değil.
 

onder12

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
192
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Ynt: yay taktıktan sonra ki ilginç tespitim....

arkadaşlar konu zaten hortlamıştı bi kerede ben hortlatayım :D

şuan orjinal halde benim arabam ve benim çok baariz farkettiğim bi özellik var oda şudur: araç 3000 deviri geçince süspansiyonlarım sertleşiyor. bunu bir çok kez bir çok kişi ile beraber denedik ve yorumlarını aldım harbiden öyle dediler. tamam öyle yay takmış gibi sertleşmiyor ama bi sertleşme söz konusu. çok denedim. bi viraja 100 le girdim 6. vites, sert bi virajdı yani araba yatı biraz, deneme amaçlı aynı viraja dönüp tekrar girdim (aynı istikamete aynı dakikalarda hiç bi farklılık yok. yani arabayı deneme amaçlı geziyorum.) bu seferde 100 le girdim ama 3. vitesle girdim (devir yüksekti yani) araba 6. vitesteki gibi yatma yapmadı. bu nasıl oluyor ben anlayamadım ama başına böyle bişe gelen varmı ?
 
Üst