Yanik Kokusu

diagnotics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ocak 2011
Mesajlar
169
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaslar bu baski balata artik iyice canimi sikmaya basladi. Dun basimdan gecen olayi anlatayim aracta 5 kisi klima acik taksime gidiyorduk. Tabi is cikisi trafigi oldugu icin hafif bayir yukari bir yerde rrafik kilit oldu ve adim adim ilerlemeye basladik. Ve bende debriyaj sorununu bildigim icin debriyaji dikkatli kullanmaya calistim ama nafile. Bi 20 dk sonra aractan acaip sekilde yanik kokusu gelmeye basladi. Ve o anda ettigim kufurleri hatirlamak istemiyorum. Sonra otoparka kadar gittim ve araci park edip yaklasik bi 3 saat sonra calistirip ewime gittim. Yanik kokusu gitmisti.  Yrn ilk is araci servise birakacagim ve nereye sikayet ediliyorsa edecegim. Arac daha 5000 de ve 1.3 dizel. Ben ayni trafikte megane den cok memnundum 60 binde bile bikere baski balatasi ole koku cikarmadi. Bu opel iyice kalitesiz bir sanzuman sistemi yapmis bukadarda olmaz yani. Size sunu soyleyim aracta 5 kisi olun ve trafikte kaldiginiz an baski balatayi elinize %90 ihtimal aldiniz demektir. Cunku o kadar dikkat etmeme ragmen banamisin demedi bir aracta tikirti falan olur anlarimda baski balatada ne oluyo anlamis degilim hele 5000 km lik bir aracta!!!
 

vehicle_dynamics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
1,315
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yanik Kokusu

Konu ile ilgili önceki mesajlara bakarsanız koku geldikten sonra da araçlarını uzun süre kullanan üyelerin olduğunu göreceksiniz.

Asıl sorun çekişte kayıp olup olmaması.Gaza bastığınızda motor devri yükseldiği halde hız göstergesi paralel hareket etmiyorsa, yani araç hızlanmıyorsa, ya da araç cc de iken hafif eğimlerde cc kendini devre dışı bırakıyorsa ya da 6.viteste aracı kaldırmaya çalıştığınızda motor stop etmiyorsa işte o zaman sorun var demektir.
 

batu1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Haz 2011
Mesajlar
563
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yanik Kokusu

hafif koku ile bişey olmaz !! balata sıyırsaydı zaten ,araç hiç hareket etmezdi !! bence o an çok ısındığı için kokmuş olabilir !! ayrıca balata nın garantisi bundan yok !! yani 5000 de de bitebilir ,200 000 de de...mesela ben bütün araçlarım da en az 150-200 000 km kullanmışımdır !! hele golf 4 'te ben sattığımda 214000 deydi ve daha fabrika baskı balatasıydı !!
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yanik Kokusu

Arkadaşım da Focus I ini yaklaşık 220.000km neredeyse tamamen sorunsuz kullanmıştı, babası ise Toyota Hilux ını sıfır km almasına rağmen daha ilk senesinde 2 kez baskı balatasını yeniledi çünkü ayağı debriyaj pedalının üzerinde geziyor sürekli :)
 

Gökhan_55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
2,140
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yanik Kokusu

kusura bakma ama bende senin kullanımınında çok büyük etkisi var, oralarda aynen bahsettiğin o trafikte bende çok kullandım 3. astram ve henüz bende koku moku gelmedi hiç...
 

batu1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Haz 2011
Mesajlar
563
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yanik Kokusu

baskı,balata olayı kesinlikle tamamen kullanımla alakalı !! mesela bi arkadaş vectra C 10 000 km de yolda kaldı !! devamli pati,ayak sürekli debriyaj da, sürekli yarım debriyaj v.b.. bu gibi durumlarda kesinlikle kullanıcı hatası !!
 
Üst