XP Motor? XR motor?

iason

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2008
Mesajlar
543
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar,

Internette gezinirken şöyle bir Astra şikayetiyle karşılaştım:

Arkadaşlar, mayıs başında 2008 model Enjoy paket Astra sedan 1.6 satın aldım ve benim için kabus başladı. Aldığım gün aracımı evin önüne park ederken aracın yokuş yukarı kalkışta zorlandığını daha doğrusu kalkamadığını fark ettim.(araçta tek başına ve bagaj boşken) Hemen hafta sonu servise gittim ve sorunu anlattım. Servis, bir test sürücüsü verdi ve birlikte denemeye çıktık. İnönü stadının etrafında bir tur attıktan sonra test pilotu kalkışlardaki zorlanmanın normal olduğunu, bu modellerin özelliğinin BOL GAZLA KALKMAK !!! olduğunu söyledi.(yaklaşık 3500 devirden sonra kavrama !, ecotech tasarımcıları herhalde salak, arkadaş olayı çözmüş) Ben de henüz tanımadığım bir araç olduğu için bunun bu araç için normal olduğuna inandım ama biliyordum ki bu 1600 cc 16 valf 115 hp bir araç için anormal.(bu aldığım 5. araç: volkswagen, honda, renault, opel kullandım ve 14 yıldır araba kullanıyorum) Sinirimden kudurmuş bir halde eve gittim ve bu aracı honda ya tercih ettiğim için kendime bol bol isyan ettim.(astra sedanı tercih sebebim: bebek beklediğimiz için arka koltuğun ve bagajın geniş olması, Alman arabası olmasının verdiği güvenlik hissi ve Opel markası.) Ertesi hafta başka bir servise gittim ve durumu teknik elemana açıklamaya başlamadan eleman "yaşadığınız problem sadece size özel değil, aynı sorunu yüzünden gelen 12. kişisiniz" dedi ve ben şok! Sorun şu: astra sedan için iki tip motor(XR ve XP) üretiliyor. XP tipinde sorun yok fakat XR tipinde güç kaybı sorunu var. Sorun için Almanya daki merkezle yazışmalar yapılıyor. Teknik elemanın dediğine göre Opel, XR motorlu araçları geri çağıracak. (ama ne zaman belli değil) sonra ben soluğu aracı satın aldığım bayide alıyorum ve bu sorun üzerine yazışmalar devam ederken nasıl bu araçları satmaya devam ettiklerini sorarak bir saat isyan ediyorum. (bu arada özet yazmaya çalışıyorum) Bayi, bana böyle bir yazışmadan haberleri olmadığını söyleyerek yetkili servis ile irtibata geçiyor. Yetkili servisin müdürü böyle kronik bir sorun olmadığını, bu sorun yüzünden gelen araç sahibi sayısının sadece 2 olduğunu söylüyor ve beni tekrar servise davet ediyor. Servise gittiğimde (Allah ı var) servis müdürü gayet ilgili ve kibar sorunumla ilgileniyor. Birlikte deneme sürüşüne çıkıyoruz ve sorunu o da fark edip kabul ediyor. Ertesi gün beni tekrar servise çağırıyor ve ertesi gün araç bilgisayara bağlanıyor, sonuç: tüm veriler normal. Bir de bu servisin test pilotuyla denemeye çıkıyoruz ve bu arkadaş da iki tip motordan ve XR motorların üretim hatasından bahsediyor ve o da aracımı yokuşta normal kaldıramıyor. Daha sonra servis müdürü teknik olarak yapacak bir şey olmadığını ve bölge teknik sorumlusunu beklememiz gerektiğini söylüyor.
Sonuçta 35000 ytl verdiğim 0 km araç yapması gereken en temel şeyi yapamıyor yani hafif eğimli yokuşlarda bile doğru düzgün kalkamıyor.(klima açıkken yerinden bile kıpırdamıyor) Ve ben sonucun ne olacağını bilmeden bekliyorum. Kafayı yemek üzereyim, parama mı yanayım, serviste geçen günlerime mi yanayım, sinirlerimin bozulduğuna mı yanayım bilmiyorum.
Arkadaşlar aynı sorunu yaşayan birileri varsa(sorunu çözülmüş veya çözülmemiş) ne olur bir fikir versin.

Bu soruna çözüm de sonradan bulunmuş:

Bölge teknik sorumlusundan gelen cevaba göre Macaristan daki yetkililer XR motorlardaki üretim hatasının farkında ve birkaç aydır zaten bu tip motorlar Gedizler ve Erpaş Opel servislerinde düzeltiliyor. Ben de Gedizler Opel e gittim ve sorunu 2 saatte
çözdüler. Problem, yazılım hatasıymış ve yazılımın güncellenmesi gerekiyormuş. 2 saatlik basit bir yazılım güncellemesi için 2 ay servislerde süründüm. Hiçbir servisin birbirinden haberi yok, hele satış sorumlularının hiçbir şeyden haberi yok. Giden zamanım, harap olan sinirlerim ve servislere git gellerde yaktığım bir depoya yakın benzin de cabası. Karşılığında bir özür dilemek bile zor geldi arkadaşlara.
Şimdi gelelim asıl vahim olan yere: Opel yetkilileri (ta Macaristan a kadar) sorunu biliyorlar ve hala XR motorlar satışta. "Yazıklar olsun!", başka birşey demiyorum. Astra Sedan almayı düşünen arkadaşların dikkatine.
Bu arada fikir vererek yardım etmeye çalışan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.

Arkadaşın tepkisi, biraz da aynı konuda diğer marka kullanıcılarının gazına geldiği için fazlasıyla sert.. Sonuçta her arabada olabilecek bir yazılım hatası eninde sonunda düzeltilmiş. Arkadaş 2 ay servislerde sürünmüş, değil 2 ay 2 yıl sürünüp derdine derman bulamayan nice Opel harici otomobil kullanan arkadaşlarım var. Ama konu bu değil..

Benim aracım da HB olmasına rağmen 2008 Enjoy. Motorumun hangisi olduğunu nasıl anlayabilirim (şasi numaramı biliyorum)

Benzer bir problem bende de var gibi, ve ben gaza yüklenerek sorunun üstesinden geliyordum ancak eğer böyle bir çözümü varsa hiç vakit kaybetmeden servise gideyim.
 

corsa cdti

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2008
Mesajlar
1,203
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaş aslında tepkilerinde çok haklı ve az bile tepki göstermiş. buradaki asıl konu marka yada arıza değil. opelin tutumu ve yaklaşımı. bir hata tespit edilmişse öncelikle hatalı ürünlerin satışı durdurulur, sonra hatanın sebebi araştırılır, çözüm bulunur.
hatalı seri araç kullananlar kayıtlardan araştırılarak servise çağrılıp arıza giderilir. bu arada mağdur olan kişiler varsa mağduriyetleri ya geçici başka bir araç vermek, aracı tamiar etmek suretiyle yada aracı veya motoru değiştirilmek suretiyle giderilir.
kanunlar, tüketici hakları ve müşteri memnuniyeti bunu emreder zaten yapılması gereken de budur.
sen bir çuval para vereceksin sana bile bile hatalı ürünü satacaklar, sonra ne bayinin nede servisin doğru dürüst bir şey bildiği yok başlayacaksın sürünmeye. bu bilerek ve isteyerek ayıplı mal satmaktır. bu kadar başıboşluk ve ilgisizlik olmaz.
madem bu kadar basit ve yazılım yüklemeyle giderilecek bir sorunu varsa opel bir genelgeyle hem müşterilerdeki hemde bayilerdeki araçların arızasını istese 2 günde çözer ama bunun için önce zihniyet lazım. avrupa yada amerikada böyle bir olay yaşansa bilerek ayıplı mal satmaktan adamlar hatırı sayılı tazminatlar öder.
ne gariptirki bu devirde bile opel servislerde online bağlantı yok. ben arabayı satın alacağım; servise soruyorum bu araba bu güne kadar serviste ne işlem görmüş diye. cevap: biz ancak kendi servisimizdeki kayıtları görebiliriz. o zaman ben bütün servisleri tek tek dolaşıp sorayım.
daha sonra, bir gün önce aldığım ve ertesi günü 30.000 bakımı için servise götürdüğüm aracın 30.000 bakımı kayıtlarını girerken 15.000 bakımını nerede yapıldığını bana soruyorlar. işte size iş disiplini ve ahlakından bir kaç örnek.
 

m__sonmez

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Mar 2007
Mesajlar
1,457
Tepki puanı
0
Puanları
36
www.facebook.com
ruhsatta motor şasi numarasında yazar. örn: X16XELxxxxxxx benim aracım X16Xel motor
 

ceyhunyazar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Mar 2008
Mesajlar
226
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ben de arkadaşın tepkisine katılıyorum ve gerçekten de geçmiş olsun dileklerimi sunuyorum. Ancak merak ettiğim şu; aracın sorunlu oluşu servis tarafından onaylanmış ancak sanırım kulaktan dolma olarak bu araçlar hatalı yazılımla piyasaya sürülmüş kanısı doğmuş gibi, yani bu resmen var ise bence solugu mahkemede almalı insan...Yani demek sitediğim belki de bu sorunlu üretilmiş, yazılımında hata ile piyasaya sürülmüş 12 ve 2 araç için (iki ayrı servise geri gelen arac sayısını belitmişti arkadaş) geçerlidir. Zira sorunlu oldugu öne sürülen XR motorlu araçların hepsinin olmasa bile yüzde 50 sinin geri geleceğini varsaymalıyız...Yani 14 araç değildir ki bu sedan astraların...Umarım anlatabilmişimdir. Yazılım sorunu bu araçlara haiz olsa idi 10-15 bin üretilen bu araçların en az 7-8 bini anında servise geri gelirdi diye düşünüyorum....Sadece farklı bi açıdan bakmak istedim, yoksa kesinlikle arkadaşa geçmiş olsun diyorum. Sıfır alınan bir araçta bu sorunlar insanın şevkini kırıyor..

Nacizane tavsiyem ise o fiyata corolla ya da auris toyota alsaydı keşke....
 

astra_metin

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
3,187
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
çok faydalı bir bilgi bence aracını bu şekilde kullamaya devam edenler bile vardır yukarıya taşınabilecek bir konu...ama servis yeni yazlımı yükleyince madem sorun çozülüyor yeni yazılım çıktımı bütün servislere gidiyor diğer servislerin neden haberi yk acaba..servisler yeni yazlım çıktığı zaman takip etmeli ve yeni yazılımın hangi hatayı düzelttiğini bilmek zorundadır :mad:
 

iason

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2008
Mesajlar
543
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Konuyu Opel'in ve özellikle sevislerinin dandikliğinden çok, böyle bir problemin varlığı ve çözümü konusunda odaklamalıyız diye düşünüyorum.
 

iason

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2008
Mesajlar
543
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Benim arabanın ruhsatında şunlar yazıyor: Z16XER*******

Şimdi XR mi oluyor benim motor bu anlatılanlara göre? Öyleyse servise gitmek gerekiyor mu?
 

hangover

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Kas 2007
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
netten arastirdigim kadariyla XR kodlu motorlar yeni 115 hp lik motorlar, XP kodlu motorlar 105hp lik twinport motorlar. Eger boyle bir sorun varsa sadece sedan araclarda degil ayni zamanda hb ve sw araclarda da olmasi lazim. http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=377777 bu linkden motorun ozelliklerini gorebilirsiniz. Bu arada yeni ecu yazilimi ciktigi kesin cunku yurtdisi sitelerinde de bu konu tartisiliyor.
 

iason

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2008
Mesajlar
543
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Evet.. Sadece Gedizler ve Erpaş değil, Otomobili satın aldığım Arkas'ın servisini de aradım, bu problemi ve yazılımı onlar da teyit ettiler.

11 Ekim'e randevu aldım, yeni Ecu yazılımını yükleyecekler.

Bence tüm Astra H 115 BG kullanıcılarının üzerine düşmesi gereken bir konu bu.
 

iason

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2008
Mesajlar
543
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Bu konuyla ilgili bir ingiliz forumundaki başlığı da buraya koyuyorum izninizle. İngilizce gerçi.. Ama biz nasıl Türkiye'de Opel servislerinden şikayetçiysek, İngilizlerin de bizimkine benzer tepkileri mevcut (yazılımın duyurulmaması, servislerin konuyla ilgisizliği vs..) :)

I got a notice from my Opel Dealer that an updated version of the ECU software is available. The new software should "highly increase the engine`s response and performance below 2000 rpm'.
So all Z16XER owners should check this out, and if someone alrady did it, please post the results here.

..just thought you should know...
Cheers!

Havent heard anything about this over here, i have the same engine.

MArk

The only way normally to find if there is a software update available is either when the vehicle is serviced by vauxhall and they check software version ( if they bother too while servicing ) or as i do, have it checked either every year or every other year and updated as ness, most people don't use vauxhall for servicing after the warrenty runs out so they obviously miss the updates, which can be beneficial on certain models
 
Üst