vitesi uygun devirde artırmak veya düşümek ?

O.A.G

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Şub 2009
Mesajlar
1,966
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
böyle durumlarda vites kuçültmenizi tavsiye ederim..
arac hem daha cok yakar,hemde baskı balatandan yer..
 

powerbaSS!!

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Nis 2009
Mesajlar
101
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
1. vites olsun 2. vites olsun az yaksız düsüncesiyle asla 2bin altında vites değistirmem genellikle 4 bin üstü ama sehir içinde genellikle 2500-3000
 

yasinunal

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eki 2008
Mesajlar
31
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar bişey söleyecem bu alt devirlerde kullanan arkadaşlara hem çok yakar hemde baskı balatadan yer demişsiniz
1- fazla yakar buna katılıyorum
2- baskı balatadan yer buna katılmıyorum çünkü debriyaja yarım basılmadığı taktirde baskı balata volan a tam yapıştığı tam kavradığı için kaçırma durumu olmaz (baskı balatası bitmiş olanlar hariç) yani siz debriyaj pedalına dokunmadığınız taktirde aşınma olmaz asıl aşınma ilk kalkışlarda aşırı gaz vermeden ve debriyaj pedalına uzun süre basılmasından kaynaklanır diye biliyorum doğrusu sanırsam bu yanlışım varsa düzeltiniz
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ortalık karışık.
profesyonel bir yazı yazmak lazım gelir ayrı bir konu açarak.
 

ksert007

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 May 2009
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
1.6 astra var 3000 devirden sonra motoru dinliyorsanız hissediyorsanız bi üst vitese geç diyor. alt vitese de 1500-2000 altı olunca iniyorum. 5. vitese 80 den sonra geçiyorum ama o sırada devir 3000 civarı zaten.
1. vitese gelince tümseklerden geçerken çok yavaşlayıp 2 den 1 e alıyorum sonra yine 2. ye atıyorum. yok 2 ile geçmek isterseniz gaza fazla basıp debriyajıda yarım kullanmanız gerekir. (birden kaldırınca ki araç zıplar mecburen yavaş yavaş bırakcaksnız ) ben ce mantık olarak da debriyajı yarım kullanacağına tam basıp tam kavrat volan'a öyle visteslerini değiştir.
 

tatum

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2009
Mesajlar
184
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ya şimdi ben ev ile okul arasında genellikle 2.vitesle gidip geliyporum 3.vitese geçecek tarafik açıklığı pek olmuyor.genellikle de 2000 ile 3000 devir arasında 2.vitesde kullanıyorum.2500 geçince ayagımı gazdan çekiyorum.3 e atsam biliyorum 10 m sonra araç devirden düşecek trafik ve ışıklardan dolayı.Şimdi ben aracı nasıl kullanacam.Sürekli 2. vitesde gitmek araca zarar verir mi.Bu hafta sonu tem e çıktımda aracım 5.vitesi gördü yoksa paslanacaktı valla:((
 

murti2001

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Haz 2009
Mesajlar
264
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
tamamen kullandığınız aracın vites oranlarına ve motor hacmine bağlı olarak değişkendir.

3000 devir vites değişimi için çoğu araçta idealdir.- benzinli-
1.vites kalkış için tasarlanmış dişli oranına sahiptir.
2 ve 3. vitesler ara hızlanma vitesleri olarak kullanılır
4.vites maksimum hızlanma vitesidir ( en iyi verime sahiptir )
5.vites ise(5 vitesli modeller için - genel olarak son vites diyelim ) ekonomi vitesidir. 4.vitesten çok da fazla fark yaratacak hıza ulaşamazsınız ancak büyük dişli oranı sebebiyle motor devrini rahatlatarak yakıt sarfiyatını azaltır.

yakıt ekonomisi için ( şanzumanda ) yapılması gerekenler;
-kalkıştan sonra 2500 devir civarında 2. vitese geçilmeli
-vites değişimi seri yapılmamalı
-gaz pedalına ani tepkiler verilerek konum değişikliği yapılmamalı
-araç boş viteste kullanılmamalı ( yokuş aşağı vs )
benzinli araçlarda 3000 devir geçilmemeli,dizel araçlarda da 3000 devirin altına düşülmemelidir...
 

farukcagsak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Haz 2009
Mesajlar
79
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar 2005 opel corsa 1.4 enjoy model arabam var. detaya inince kafam karıştı .sorularım:
* 1.vites kalkış dışında hangi devir ve durumda kullanılır?
* 2.vitesle giderken yavaşladık ve devrin 1000 civarı olduğunu düşünürsek araba yavaşladı ama durmadı.işte bu anda 2.vitesle devam mı edelim yoksa 1.vitese düşüpte mi devam edelim.
*herkes bişeyler söylüyor.tam olarak hangi devirlerde vites artıralım vaya düşürelim.düz yol?yokuş?meyilli yollarda?
tecrübeli arkadaşların fikirlerini bekliyorum.

arabnın yuk ve yol durumuna baglıdır bu soyledikleriniz hafif rampa assagı yada duzse gaza abanmadan 2 ile devam edersin ama onun rampa ise tabii ki 1, vitese uygun hıza dusup 1 e cekip devam edersin.
vites konusunda da sizin aracınızn motoru 4000 rpm - 5600rpm arasında en guclu calıstıgı devirlerdir yuklu dik rampa cıkısalarında yada hızlı kalkıs yapmak istediginizde aracı bu devir aralıgında tutmaya bakın en yuksek tork degerini 4000 rmpde uretiyor vites gecislerinde 4000 altına dusmeden yaparsanız ivmelenmesine rahatca devam eder...
 

farukcagsak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Haz 2009
Mesajlar
79
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar bişey söleyecem bu alt devirlerde kullanan arkadaşlara hem çok yakar hemde baskı balatadan yer demişsiniz
1- fazla yakar buna katılıyorum
2- baskı balatadan yer buna katılmıyorum çünkü debriyaja yarım basılmadığı taktirde baskı balata volan a tam yapıştığı tam kavradığı için kaçırma durumu olmaz (baskı balatası bitmiş olanlar hariç) yani siz debriyaj pedalına dokunmadığınız taktirde aşınma olmaz asıl aşınma ilk kalkışlarda aşırı gaz vermeden ve debriyaj pedalına uzun süre basılmasından kaynaklanır diye biliyorum doğrusu sanırsam bu yanlışım varsa düzeltiniz


baskı balatayı dusuk devirde vites degiştirmek yarım debriyaj kullanılmadıkca etkilemez ama dusuk devirde vites degistirenler motor toparlansın diye bi muddet ayagını debriyajda tutacagından baskı balatayı sıyırtacaktır burda onemli olan debriyaja yarım basılıp basılmadıgıdır devirle alakası yok.
aracı dusuk devirlerde kullanmak motoru zorlyacaktır motorunuzun bi çok aksamına zarar verisizniz soyle diyelim arabayı 2. viteste kullanmanız gereken bi yerde 3. viteste kullanıyorsanız elinizde 2 poset tasıyacakken 3 poset tasımaya calısıyormus gibi olur motora fazladan yuk bindirir umarım anlatabilmişimdir..
 
Son düzenleme:
Üst