vites geçişi ve yakıt menzili problemi

dreamofice

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
1,624
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
1-Aracımda 2 ya da 3. vitesden 1'e gecerken bazen sorun yasıyorum vites zor gecıyor oldukca kemıklı bir gecıs oluyor, ayrıca 2'den 3'e atıncada hafıf bır kemıklı gecıs oluyor sızlerde de boyle mı?
2- Yakıt menzılı gostergesınde bazen degısıklıkler oluyor 180 km gosterırken bırden 190'a sonra 177'ye düşüşler gibi şamandıradan kaynaklanıyor galıba sızler de nasıl?
 
S

Sercan.Sari

Bilgi Girilmemiş
Ynt: vites geçişi ve yakıt menzili problemi

Tahmin ettigim kadar ise hafiften giden arabada 2'den 1'e geçerken biraz zorlanması normal ama 2'den 3'e geçerken öyle bi sıkıntı bende yok.

Yakıt menziline gelince ben pek bakmıyorum ama bu tip şeyler normal o anda devirli kullanıyorsundur daha az gösteriri bi zaman sonra sakin kullanıyorsundur daha çok gösterir (Tamamen kendi tahminim bi bilgim yok)
 

dreamofice

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
1,624
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Ynt: vites geçişi ve yakıt menzili problemi

ozellıkle 2dem 1'e gecerken oluyor zor gecıyor bence de bu normal galıba 2den 3e gecerkende bıraz kemıklı oluyor 4den 3e gecerken yok bu problem baska bırının aracını kullanma sansım olsaydı karsılastırabılırdım, dıger arakadaslarda var mı boyle bır problem acaba? yakıt menzılı ıse dıger aracımda boyle oynamalar olmuyordu bu astraya ozgu bır durum mıu acaba?
 

Erhan42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Nis 2012
Mesajlar
533
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: vites geçişi ve yakıt menzili problemi

Hareket halinde iken 1. vitese geçiş her zaman ve her araçta biraz zor olur.Ama 2 den 3 geçiş de zorluk olmaması gerekir.Menzil meselesi ise sürüşle alakalıdır devirli kullanımda menzil azalır sakin bir kullanım da ise menzilin artarak anlık olarak değiştiğini görürsünüz.
 

dreamofice

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
1,624
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Ynt: vites geçişi ve yakıt menzili problemi

Zorluk demeyelım de hafıf bır takılma hıssedıyorum yanı kemıklı olarak tasvır edılır genelde bu durum,dıger vıtes gecıslerınde hıssetmıyorum bunu 4den 3e gecıste dırek yukarı bıraktıgınız ıcın sanırım bu kemıklı gecıs olmuyor ama 2den 3e  sağa dogru geçıs oldugundan oluyor sanırım ama 3den 5e gecerkende olmuyor! öğrenmek ıstedıgım sızler de 2den 3e gecerken dıger gecıslere gore bır farklılık hıssedıyor musunuz?
  Benım bıldıgım yakıt menzılı gostergesının 200km ıse 199 198 197 196 195.... dıye dusmesı gerektıgıdır, eskı aracımda boyle oluyordu yalnız astrada 200ken bazen bır bakıyorum 210 olmus sonra 199 sonra 205 şamandıranın sebep oldugu bu degısım normal mı bunu sormak ıstedım
 
S

Sercan.Sari

Bilgi Girilmemiş
Ynt: vites geçişi ve yakıt menzili problemi

Dizel arabada 3'ten 5'e atmak helal olsun :)

Araç hareket halindeyken 2'den 1'e çekerken çok normal bişey, şimdi siz otomatikten inince size öyle gelmiş olabilir.
 

Erhan42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Nis 2012
Mesajlar
533
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: vites geçişi ve yakıt menzili problemi

Vites konusunde bişey diyemicem bende önceki araçlarımda dahil olmak üzere hareket halindeyken 1 geçişte herzaman bir sertlik oluyordu.Menzil konusu söylediğim gibi tamamen kullanımla alakalı olarak anlık yükselmeler ve düşmeler olur.Araç belli aralıkla anlık tüketimi ölçerek o kullanım tarzı ile yapılacak mesafeyi hesaplar.Örneğin Rahat bir yoldasınızdır sakin kullanıyorsunuzdur menzil yükselir yoğun trafiktesinizdir anlık sert hızlanmalar yapıyorsunuzdur yakıt artacağı için menzil düşer.Diğer arkadaşlarda yorum yapacaklardır buna...
 

dreamofice

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
1,624
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Ynt: vites geçişi ve yakıt menzili problemi

Sercan.Sari link' Alıntı:
Dizel arabada 3'ten 5'e atmak helal olsun :)
  :) 4den 5e demek ıstedım 2 3 ve 4 5 gecıslerındekı benzer yönlere itme acısından.[quote author=Erhan42 link=topic=6118.msg148808#msg148808 date=1352642893]
Vites konusunde bişey diyemicem bende önceki araçlarımda dahil olmak üzere hareket halindeyken 1 geçişte herzaman bir sertlik oluyordu.Menzil konusu söylediğim gibi tamamen kullanımla alakalı olarak anlık yükselmeler ve düşmeler olur.Araç belli aralıkla anlık tüketimi ölçerek o kullanım tarzı ile yapılacak mesafeyi hesaplar.֖rneğin Rahat bir yoldasınızdır sakin kullanıyorsunuzdur menzil yükselir yoğun trafiktesinizdir anlık sert hızlanmalar yapıyorsunuzdur yakıt artacağı için menzil düşer.Diğer arkadaşlarda yorum yapacaklardır buna...
Söyledıgınız mantıklı demek kı bu aracın yakıt menzılı hesaplaması bu mantıkla oluyor yanı eskı aracımdan daha gelışmiş! Menzılde boyle oynamalar oldugunda eskı aracımda bu olagan dısı bır durumdu, cevablarınız ıcın tesekkur ederım
 

@ftertezzek

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Kas 2012
Mesajlar
165
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Ynt: vites geçişi ve yakıt menzili problemi

Erhan42 link' Alıntı:
Vites konusunde bişey diyemicem bende önceki araçlarımda dahil olmak üzere hareket halindeyken 1 geçişte herzaman bir sertlik oluyordu.Menzil konusu söylediğim gibi tamamen kullanımla alakalı olarak anlık yükselmeler ve düşmeler olur.Araç belli aralıkla anlık tüketimi ölçerek o kullanım tarzı ile yapılacak mesafeyi hesaplar.֖rneğin Rahat bir yoldasınızdır sakin kullanıyorsunuzdur menzil yükselir yoğun trafiktesinizdir anlık sert hızlanmalar yapıyorsunuzdur yakıt artacağı için menzil düşer.Diğer arkadaşlarda yorum yapacaklardır buna...

+1 yol bilgisayarları yakıt hesaplamasını aracın hızı, gaz kelebek potansiyometresinin o anki durumu, motorun ne kadar yük'e maruz kaldığı gibi verilerin 400-800 metrelik periyotlarla ölçümü sonrasında size gösterir.

mesela uzun düz bir yolda anlık yakıt tüketimi göstergesini açtığınızda araç 5-6 lt /100km gösterirken sürüş dinamiğinizi değiştirmeden (gazpedal konumu & vites değişimi vb) aynı yol üzerinde yol eğiminin yükselmesi durumunda harcadığınız yakıtın arttığını yol eğiminin  azalması durumunda ise yakıtınızın düştüğünü gözlemleyebilirsiniz.

en sağlıklı yakıt tüketimi hesaplama yöntemi aracın yakıt deposunun tam doldurulması (pompa nın ilk attığı anda bırakılması ) 100-200 km lik periyot aracın kullanılması sonrasında deponun aynı şekilde tam doldurulması (pompanın ilk atışında bırakılması) ve alınan benzin tutarının yapılan km.ye bölünmesi sonucunda elde edilir.

kısadan hisse :) yakıt tasarrufu için balanslı ve uygun hava ölçüsüne sahip lastikler, hava filtresinin maximum 7500-10000 km değiştirilmesi, ani hızlanma ve durmalardan kaçınılması, araç takip mesafesinin korunması, 2-3 km gibi motorun tam ısınmadan yapılan kısa yolculuklardan kaçınılması size pozitif yönde yakıt tasarrufu sağlayacaktır.

iyi günler
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: vites geçişi ve yakıt menzili problemi

2. vitesten 1. vitese dururken veya durmaya çok yakın derecede düşük bir hızda geçilebilir, bunların dışında debriyaja biraz daha önceden basıp biraz da gaza basarak 1 e takmayı deneyin, 1 e geçişteki takılmayı bir parça yumuşatacaktır.
 
Üst