Vectra C Fren Disk ve Balata Değişimi

Kontrol Ünitesi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Mar 2013
Mesajlar
2,620
Tepki puanı
2
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Öncelikle merhaba opelim.net üyeleri..

Aramızda belki daha önce bu parçaları değiştiren olmuş olabilir ya da değiştirmemiş de olsa bu parçalrın orjinal ya da yan sanayi olması noktasında ya da değiştirilmesinin gerekliliği konusunda tecrübe sahibi olanlar mutlaka vardır..Aracım 140 bin kmde..Alındığında 118 binde idi..Daha önceki sahibinin değiştirdiğini sanmıyorum..Frenlerden sesler gelmeye başladı..(Frene bastığınızda ıslık sesi gibi) Bir de aracı aldığımdan beri dikkat ediyorum,diskler,2-3 mm kadar kenarlarından içeride..Yani erimiş gibi..Ancak frenler gayet iyi tutuyor..Sert bastığımda kitliyor...Yol bilgisayarında balataların bittiğine dair bilgilendirme de çıkmadı henüz..Fakat yine de değiştirmeyi düşünüyorum...Aslında 2 senedir değiştirmeyi düşünüyordum(şikayetim olmamasına rağmen sadece titizlikten) fakat hep erteledim..Şimdi ise ön ve arka diskler ile yine ön-arka fren balatalarını aynı anda değiştirmeyi düşünüyorum..Bu konuda yardımcı olabilir misiniz?
1-Sizce fren diskleri ve balatalarının GM ya da TRW olması fark eder mi?
2-Bunları değiştirmenin hassas bir ayarı var mıdır?Değiştirirken fren hidroliğinin de değiştirilmesi iyi olur mu?
3-Frenlerin olması gerektiği gibi davrandığını nasıl anlarız?
4-Sökme ve takma işlemlerinde dikkat etmem gereken(ya da ustanın dikkat etmesi) kriterler nelerdir?

Vaktiniz el verdiği ölçüde konuyla ilgili olarak bildiklerinizi paylaşırsanız memnun olurum..Şimdiden okuyanlara,yazanlara ve ilgilenenlere teşekkürler..
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Serdar Kardeşim,
fren muhtemelen bitmeye yakındır ışık yanmaması ve ötmesine gelince kenar çapaklar(disk inceldiğinden fren balatası kenarı sürtüyordur,zaten 3mm bir kenarı inceldi ise diskde ömrünü tamamlamıştır,fren balatasıda o 3mm daha incelirse ışık yakacaktır,tabii sensoru ibdal etmedilerse.
yapılacak işlem;
teker vidaları gevşetilecek tam çıkarılmayacak,
Araç sağlam düz zeminde olacak kayma önlemleri alınacak kriko ile kaldırlıacak altına mümkünse tetbir amaclı ki ben hep öyle yaparım 3 ayaklı şu ismini türkecesini bilmiyorum koyar aracı onun üzerine bindiririm
unterstellbock-wagenheber.jpg

Tetbir önemlidir mazallah kayma vs. kazayı önlemek için.
sonra teker sökülür,
fren kaliber üzeri yay göreceksin onu sökeceksin,kaliber teker tarafı içinde plastik silindir şeklinde parça var üzerinde tıpa onları sök içinde imbus vida göreceksin,onları sök(sökmeden öncede fren hortumu klipslerinden sökeceksin,fren sensorunu sökeceksin) sonra kaliberi çıkarıp kalın tel al S şekline getir kaliberi onunla kenara hortumu germeyecek şekilde senide çalışmanda rahatsız etmeyecek şekilde kenara as,önceden fren balalatarın çek çıkar,şimdi geriye fren kaliberin diğer aaksa bağlı kısmı geldi onu iki kalın vida tutuyor onları sök o parçayıda çıkar,en son diski tutan tork ufak vida var onuda sök diski çıkar,şimdi yeni diski takmadan nce aksa gelen yüzeyini tek fırça ile güzelce fırçala ne toz ne pas kir kalsın,balata sprayı ile son temizliğini yap diski yerine oturt tork vidayı zorlamadan normal sık, frenin aksa gelen parçasını aynı şekilde yüzeye gelecek balata yuvaları kısmını güzelce tel fırça ile temizle pas kir toz gitsin onun vidalarına vida boyası sür ve 130Nm ile sık,kaliber içi silindiri dış yüzeyine ve lastiğe zara vermeden içindeki silindiri döndürmeden geriye itekle Yani yuvasına(yeni balata kalın olacağı için yer açacaksın)fren balatalarını yerine oturtup kaliberi takacak vidalarını 30Nm ile sıkacaksın,sonra yayını takacaksın,fren hortumunu eski yerine kliplserine takacaksın fren sensorunu takacaksın,bir kaç defa frene basacaksın kaliber fren diske otursun sonrası bildiğin gibi teker takılacak 110Nm vidaları en son sıkılacak,bu arada fren yağını da değiştirsin. kolay gelsin ustan yapacaksa bunlara dikkat etsin,yani en çok temizliğe disk aksa gelen frenlerin kalibere gelen yuvaları kir pas tozdan temiz olacak,(bu arada tozdan fırça ile temizlediğin yerleri yazdım mı bilmiyorum bakmadım şu an fren balata temizleyici ile son temizlemyi yaparsın;ben işte böyle temiz çalışırım sonuçta o araca tek ben değil ailemde biniyor ;),bırak onu trafikde diğer insanların canı benimkinden daha değerlidir.
disk markası olarak TRW iyidir balata için ise oda tanınmış marka olsun
 

Kontrol Ünitesi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Mar 2013
Mesajlar
2,620
Tepki puanı
2
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Vakit ayırıp her satırda beni aydınlatan bilgiler paylaştığın için çok teşekkürler Selim Abi..Çok memnun oldum,teşekkürler..GM nin fiyatları çok yüksek,ben de TRW almayı düşünüyordum..Bu değişim yapacak kadar tecrübem yok,siz en ince detayına kadar herşeyi yazmışsınız da..Ben ustaya götürdüğümde her zaman araç başında beklerim..Her ameliyetta yanında olurum aracımın yani :) yine öyle olacak..Bu yüzden benim de dikkat etmem gereken yerleri de öğrenmiş oldum..Tekrar teşekkür ederim Selim Abi..
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Birşey değil Serdar kardeşim,zaten el yatıknlığı yoksa yaptırmak en güzeli olur.ben her ihtimalekarşı yazdım ki sende ustanda bakarsın temiz işciliğene,burdan bir nebze bilgin olarak
 

dikmenm

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Tem 2007
Mesajlar
122
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Merhaba
ben bir iki ay nce arka diskleri ve ön-arka balataları değiştirdim, taktıktan belli bir süre sonra balatalar ses yapmaya başladı, özellikle düşük hızlarda şehir içinde her frene bastığımda bu sesi duymaya başladım(ıslık sesi) , ustamla telefonla görüştüm , müsait bir zaman gelmemi balataları garantiden ücretsiz değiştirebileceğini söyledi.Sanırım artık balatalarda asbest kullanımı yasaklanmış o yüzden balatalarda bu tür sorunlar oluyormuş.Bende müsait bir zaman gitmeyi düşünüyorum ayrıca fren hidroliğinide tamamen değiştirmeyi düşünüyorum. Fren hidroliğini zaten hiç değiştirmiyoruz ama sonuçta onunda bir ömrü var belkide zamanla özelliğini kaybediyor.
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bitik GM balatalardan sonra Bosch a niyetlenip bulamadığım için TRW taktırmıştım, gayet de memnunum. Eğer varsa BOSCH marka balata taktırmanı öneririm serdar, oldukça kalitelidir, araştırma konularımızdan biri olduğu için bir hayli bilgi sahibi oldum. Fiyat farkı 5-10 liranın üzerindeyse tabiki TRW biçilmiş kaftandır, şimdiden hayırlı olsun yeni fren papuçları :p
 
Son düzenleme:

Kontrol Ünitesi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Mar 2013
Mesajlar
2,620
Tepki puanı
2
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba
ben bir iki ay nce arka diskleri ve ön-arka balataları değiştirdim, taktıktan belli bir süre sonra balatalar ses yapmaya başladı, özellikle düşük hızlarda şehir içinde her frene bastığımda bu sesi duymaya başladım(ıslık sesi) , ustamla telefonla görüştüm , müsait bir zaman gelmemi balataları garantiden ücretsiz değiştirebileceğini söyledi.Sanırım artık balatalarda asbest kullanımı yasaklanmış o yüzden balatalarda bu tür sorunlar oluyormuş.Bende müsait bir zaman gitmeyi düşünüyorum ayrıca fren hidroliğinide tamamen değiştirmeyi düşünüyorum. Fren hidroliğini zaten hiç değiştirmiyoruz ama sonuçta onunda bir ömrü var belkide zamanla özelliğini kaybediyor.

O sesin alışma sürecinde normal olduğunu söyleyenler var..Ancak ben frene basmadığım halde de o sesi duyar olmaya başladım...Benim aracımı götürdüğüm usta alman oto ustası..Has bmw ve mini ci..Güven sorunum yok belki ama, insan bu, sizin de rahatsız olduğunuz gibi aynı durumu yaşamak istemem hele ki GM almadığım için pişman olmak hiç istemem..Fren hidroliğini kesinlikle değiştirmeyi düşünüyorum ben de..Bir de yukarıda Selim Abi nin temas ettiği gibi balata spreyleri de şart...
 

Kontrol Ünitesi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Mar 2013
Mesajlar
2,620
Tepki puanı
2
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bitik GM balatalardan sonra Bosch a niyetlenip bulamadığım için TRW taktırmıştım, gayet de memnunum. Eğer varsa BOSCH marka balata taktırmanı öneririm serdar, oldukça kalitelidir, araştırma konularımızdan biri olduğu için bir hayli bilgi sahibi oldum. Fiyat farkı 5-10 liranın üzerindeyse tabiki TRW biçilmiş kaftandır, şimdiden hayırlı olsun yeni fren papuçları :p

TRW hakkında verdiğin detay iyi oldu Mert ;) eğer GM almak istesem önümüzdeki ay içinde değiştirebileceğim fren meselesi,4-5 ayı bulacak...Çıkan ses rahatsız etmese dayanırım belki ama ses sinirimi bozuyor...Ayrıca araç opelclupcard ve 8 yaş indiriminden faydalanıyorsa yedek parçadan(örn %35-40 indirim) GM ya da varsa Valeo düşünebilirim..Ön-Arka fren disk ve kampana setlerini 270 tl ye buldum..TRW balata ve diskler..Fiyat nasıl sence?
 

compela

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Nis 2012
Mesajlar
136
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
aracım vectra b 195 000 km de üstündeki diskler orjinal. disklere baktığımda 2-3 mm incelme var ötme sorunu yoktu balataları trw ile değiştirdim sol ön teker ıslık çalmaya başlamıştı balataları değiştirmemdeki sebep basınca pedalda titreme vardı ve sanki demir demire sürtüyor gibi idi. lakin yerinde olsam triw balata almam ben gm almadığıma pişmanım. bence önce balataları gm ile değiştir sorunun gitmez ise diskleri değiştirmeyi düşün
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
O sesin alışma sürecinde normal olduğunu söyleyenler var..Ancak ben frene basmadığım halde de o sesi duyar olmaya başladım...Benim aracımı götürdüğüm usta alman oto ustası..Has bmw ve mini ci..Güven sorunum yok belki ama, insan bu, sizin de rahatsız olduğunuz gibi aynı durumu yaşamak istemem hele ki GM almadığım için pişman olmak hiç istemem..Fren hidroliğini kesinlikle değiştirmeyi düşünüyorum ben de..Bir de yukarıda Selim Abi nin temas ettiği gibi balata spreyleri de şart...
frene basmadığınız halde ötmesi ya diskde çapak olmasından kaynaklı ki bu sende olandır 3mm her yanı az değil dediğim gibi toleransın altına inmiş disk değişecek yada fren balataları geri çekilmiyor yani ya toz ( turnak şeiklindeki yuvasında hareket edemiyor yada fren silidirinde sorun vardır aklınızda bulunsun,ama Serdar sende olan ilki yani disk çapağı
 
Üst