Vectra C Bi-Xenon

Carolita1907

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2012
Mesajlar
77
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
bi-xenona göre ucuz olur elbette.Bi-xenon için gerekli ampül D2S veya D1S tip .Bu tipteki kaliteli ampüllerin tanesi 120-150 lira arası oluyor. Bi-halojen'de H7 tip halojen ampül kullanılacağından en kaliteli H7 halojen ampülün OSRAM Nightbreaker olduğunu düşünürsek (çifti 50 TL) BURADAN 150 TL veya üstü karınız olur.Ayrıca balastta yok ,bi-halojende otomatik yükseklik ayarlayıcısı olmasına gerek yok muayenedende sorunsuz geçer bu masraflarada girmeyeceğinizi düşünürsek bi-xenon'a alternatif ve ucuz olıyor.Hem göz almadan hemde iyi bir aydınlatmaya sahip olursunuz.Bi-halojen kullanan araçlardan bazıları skoda roomster, corsa opc , galiba yeni astra gtc'nin normal versiyonlarıda bi-halojen


O zaman sistem olarak "bi" olayı aynı fark sadece ampüller ve balastların olmayışı.
Doğru mu?
 

cagri1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ağu 2008
Mesajlar
2,819
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
www.insigniateam.com
eğer yönetim sakınca görmezse şöyle bir site önermek istiyorum;
http://www.geceucusu.com/
otomobillerin bütün aydınlatmalarıyla ilgili bilgi bulabilirsiniz
 

omero72

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2013
Mesajlar
658
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Her ne sebepten olursa olsun, farın camı açılacaksa çok dikkatli ol ve muhakkak işi bilene götür, mümkünse an cam açılır, takılırken takip et.

Benim aracın sağ ön farı su aldığı için, önceki sahibi far bakımı yaptırmış. Far camı açılıp tekrar kapatılmış. Xenon balast için "Xenon beyni değişti" denilerek toplam 300TL far bakım parası almışlar fakat o bakımın üzerinden 6 ay geçmeden far tekrar su almaya ve Xenon yanmamaya başladı!!! Aynı yere tekrar götürsem üstüne bir 300 daha bi 300 daha, 900TL olan far parası çıkacak nerdeyse!

Farı kendim söktüm ve bakım yapan kişinin far camını nasıl açtığı izleri görülüyor. Far tasının üzerine ve cama küçük tornavida ile kanırtmış, bu şekilde tornavida ile kanırttığı bazı yerlerde camı çatlatmış.

O yüzden farı yaptırtacağın yere dikkat et, bir far parası çıkmasın. Far camının nasıl söküleceğine dair videolu anlatımlar var. Farın markasına göre, çoğu far camı birleşim yeri Saç kurutma makinası ile ısıtılınca yumuşayıp çıkabiliyor. Fırında bekletip cıkaran da var, sıcak su dolu kovaya atıp çıkaran da var. Sorumluluk alırım diyorsan kendin de çıkarabilirsin.
n0qcx.jpg
 

HK

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
2,727
Tepki puanı
0
Puanları
36
www.kacagidiyo.com.tr
ben işi kendim yaptım farı açmadık arka kısmıda kesmedik. biraz uğraştırdı ama güzel oldu
 

omero72

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2013
Mesajlar
658
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Far camını açarken çatlattığı yer. Önceki sahibinin bakıma götürdüğü başka yer (tahminimce) o çatlak bölgeyi görünce üstüne şeffaf 404 türü yapıştırı ile kapatmaya calışmış, daha da berbat etmiş, camı açmayı daha da zorlaştırdığının, çıkması 900TL olan farın içine ettiğinin farkında veya umrunda değil.
n0sy6.jpg
 
Üst