vectra a gt soğukken tekleme stop etme

s3f!k

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
608
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arabamdaki arıza için görüşlere ihtiyacım var. yardımcı olursanız sevinirim.

94 model vectra a c20xe motordur.
Kasım ayında kapak contası yağı suyu karıştırdığı için özel servise bıraktım. 270 000 km deki motorda yağ eksilmesi de vardı. söktürüp kontrole gönderdik. pistonlar 86 mm den 86,5 e çevirildi, ana-kol yataklar, yağ pompası, devirdaim-triger, krank sensörü, buji ve kabloları, keçeler,contalar hepsi kaliteli malzemelerle değiştirildi. toplanırken sente ayarı yanlış yapıldığından:( sübaplar da değişti.

aracı teslim aldım arıza lambası yanıyor. tech 1 biri özel biri yetkilide iki adet var. özele götürmüşler tesisat arızalı bağlanmıyor diye gelmişler. neyse baktırırız bir emin olalım dedim. bu arada rodajı halledelim diyerek işe git gel sabah 35 akşam 35 km yol yapıp kilometre dolduruyorum. sabahları ilk 5 km filan gaz yememe tekleme stop etme başladı. ısınınca saat gibi çalışınca pek önemsemedim rodajdır yeni parçalardır geçer diyerek devam ettim. arıza lambası için özele gittim gençten bir usta (benim senteyi beceremeyen gibi) geldi tech 1 e bağladık arka çaprazdan takipteyim.cihazda enter a bas derken yes e basmalar sayısal tuşlarla seçim yapılacak yerlerde ok tuşları enter yes rastgele basıyor, olmuyor çıkmak için no ya bas yazısında enter a basmaya devam etmeler filan..
15 dakika uğraşın ardından
sonuç;abi tesisatta arıza var yapılması lazım.
tabi dedim çıktım:sopa:. tesisatımın durumu iyi olmasa da tamirlikte durumu yok bence.
yetkili servise baktırayım dedim.
sonuç; tech 1 cihazımız arızalı olduğu için servise gönderdik bakamıyoruz.
ne zaman gelir sorusunun cevabı ise kaş gözle bilmiyoruz oldu.

zaman geçti rodaj bitti yağ su eksiltme yok motor sıcakken saat gibi rolanti sabit hararet sabit ama sabah ilk çalıştırmada arabada bende isyanlardayız.
tüplü şahin gibi pırpırlama gaz yememe stop etme tekrardan marşa basınca değişik bir sesle çalışmama huyları edindi. hareket halinde olunca marş almayınca vurdurup çalıştırıyorum. 20 30 km altında zorlamıyorum vurdurma için . bobin kısmındaki kablo demetini rastgele salladığım çalışıyor devam edebiliyorum.
bunuda yalnızca motor gece boyunca çalışmayınca soğukken ilk 1 km içinde yapıyor. gün içinde 3 4 saatlik bekleme sonrasında hiç problem olmuyor.

bu arada kendim arızayı okudum. araştırmalarım sonucu astra corsalardaki gaz fren ile arıza lambasının yanıp sönme takibinden arıza kodunun okunması bizim motronik için obd soketinde iki adet pinin kısa devresiyle okunuyormuş.
kaybedecek bir şey yok en fazla birde ecu alırız diyerek bulduğum yöntemi denedim.
arıza olarak krank devir sensörü ve hava giriş ısı sensörü hatalarını okudum. krankı çalışmadığı için es geçip ısı sensörünü kontrol ettim. sıcaktan kablolar sertleşip yalıtkanlar çatlamış birbirine kısa devre var. yalıtımını yaptım arıza silindi.

araçta arıza lambası yanmıyor. fakat problem devam ediyor.


uzun oldu ama görüşleriniz önemli. başka bir arıza olabilir mi? ustaya baksak tesisatı yaptırıcak ondan sonra olur yada olmaz bakarız havasında.

sizce bu tekleme stop etmeyi neden yapar?.:confused:
 

s3f!k

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
608
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
kendi kendime konuşsam deli mi derler??:rakir::rakir::maden::maden::maden:

yoksa flood mesajdan uyarımı alırım?:sopa::sopa:

neyse konuya böylece güncel deyip bırakalım bakalım neler çıkacak
 

s3f!k

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
608
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
sevgili günlük:dil::dil::dil::maden:

arıza sebebini buldum galiba.bilgi amaçlı yazayım. yine teklediği bir anda gözüm yol bilg. anlık tüketimine takıldı. aşırı soğuk havalarda bile 20-25 litre tüketim gösterdiği yolda 40 litrelere kadar yükseliyordu. egzozdan fazla koku geliyordu. lambda, bobin veya akışmetre arızası aklıma gelenlerdi. 7-8 yıl önce akışmetre bozulmuştu. benzer sorunlar yaşamıştık hiç çalışmaz hale gelmişti. deneme amaçlı sensörün fişini çektim bir haftadır sıkıntı yok. yakıt ortalamam 1 litre kadar düştü(havaların ısınması etkili olabilir). emin olmak için soketleri temizleyip tekrar bağlayıp deneyeceğim.

kabloları oynatıp çalıştırma durumum ise aşağı linkteki vanilyalı dondurmaya alerjisi olan araba hikayesindeki gibi zamanla ilgili bir durum olsa gerek:D

http://www.opelim.net/forums/showpost.php?p=1063800&postcount=1
 

RespecT

Editör
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
3,105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Şefik senin araç motronic 2.5 mi 2.8 mi ?
Hava ısı sensörü (IAT) buna sebep olabilir tabiki , birde CTS yi değiştirerek bak derim.Termostat altında 2 soketli olan sensör.
 

s3f!k

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
608
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Emre abi benim sistem motronic 2.8.
Daha önce "IAT ve CTS" ntc direnç olduğu için multimetre ile ölçüm yapmak istedim. fakat net değerleri için kaynak bulamadım. Bosch' un sitesinde görsel olarak benzetebildiğim sensörlerin linkleri bunlar.
http://www.bosch-motorsport.com/en-US/literature/en-US/Temperature_Sensor_NTC_M12-L_Datasheet_51_en_2782650379.pdf

http://www.bosch-motorsport.com/en-US/literature/en-US/Temperature_Sensor_NTC_M12_Datasheet_51_en_2782569739.pdf

http://www.bosch-motorsport.com/en-US/literature/en-US/Temperature_Sensor_NTC_M12-H_Datasheet_51_en_2782610059.pdf

değerlere baktığımda, hava ve su iki sensöründe +20 derecede 2.5K direnç gösterdiği yazıyor. tahminim, benim parçalarında bu değerleri göstereceği yönünde. pazar günü son kez söküp dağıtayım. oldu oldu olmadı yaz ortasında duruş yapılıp yıllık izine çıkınca üç beş eksik için Ankara' ya gidecektim onlarla birlikte hallederiz inşallah.
 
Üst