üstkapak contası kalite hk.

ares55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
154
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar üstkapak contasını degiştirecem(kürbitör)de deniyor ELLRİNĞ marka alsam nasıl alman diyor ama gm ye malzeme üreten firma imiş
 

bozdagli

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Şub 2009
Mesajlar
306
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
erling diğerlerine göre daha iyi sanırım. işi bilen bir ustaya yaptırırsanız sıkıntı olmaz işçilik çok önemli çünkü, her iki yüzeyin güzelce eski kalıntılardan temizlenmesi şart. contayı taktıktan sonra üzerine bir de siyah silikon sıkıyorlar. ben üç defa contayı değiştim ilk ikisinde yağ kaçırdı üçüncüsünde erling kullanıldı ve bu sefer görebildiğim kadarıyla kaçırmıyor. bulabilirseniz orjinal daha iyidir tabiki,
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Değiştirecek ustaya, bunlar torks ile mi sıkılıyor, kaç newton ile nasıl sıkacaksın abi de. 10 cevabını bilemezse sakın yaptırma. Başka çaren yoksa ayarlı torks olup olmadığını varsa 10 a ayarlı sıkması gerektiğini söyle. Çok sıkılan da kaçırır, çünkü eşit sıkamaz her birini. ayarlı torks ile eşit sıkılır.
 

ares55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
154
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
EMRE BEY TRİĞER SETTİNİN YORUMUNA BİR BAKARMISINIZ özel mesaj dolu galiba sizin devirdayım koplemi lazım
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
birde civataları sıkma sırası vardı üst kapakta. vectra x20xev motorda 3 kez değiştirmiştim ama hep kaçırmıştı. sonra ortadaki civatalardan sıkmaya başlayıp sırayla kenarlara doğru sıkınca sorunsuz olmuştu.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
El-ring iyi markadır...içinde 10 tane o-ring ile..
kendin yaparsan sana kısa tarif;
buji kapağı siyah plastiği sök buji kaplolarını çıkar...buji içi yağ dolu ise onları şırıngaya hortum takarak emdir,hortumları ve sensor soketlerini çıkar. 10 tane M6 vidaları sök kapağı çıkar. Kapak içinde M6 10 tane vida olan kısımında O-ringler var onları al kapağı o-ringlerin geldiği yer dahil tümünü benzin ile yıka durula pislik yağ kalmasın aynını motor conta gelen kısıma uygula..sonra o-ringleri hafif silikonla tutacak şekilde yuvasına oturt, contanın yarım ay şeklinde olan iki parçasını hem kapak hem motora gelen kısmını hafif silikonla kapağı motora oturt...ve 10 vidayı hafif sık güç kullanma sırf tutsun durduğu güç hissetmende dur...sonra ortadan dairesel olarak dışa doğru 8Nm ile sık...hortumları sensor kaplsolarını tak buji kaplolarını yerleştir üst siyah kapağı vidala 3Nm...ha bu arada o söktüğün hortumlarıda temizelmiş olursun hazır sökülüş iken içindeki çamurları :)
Aracını heme çalıştırma silikon kurusun
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Selim Abi ben 10nm biliyorum. Hayness öyle vermişti. Opel eğitim kitaplarına bakmak lazım ne demiş acaba.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Emre Tis opel kataloğu 8Nm aslında bir ara canım sıkılmasa tüm parçaları içeri alan sıkma Nm olarak foruma eklerim ama her parça her motor uzun zaman alır ben devamlı başında duramıyorum sıkılıyorum...8Nm ile 10Nm yi hissedemezsin bile sıkarken eğer anahtarın ayarı olmazsa 10 da olur ama daha fazlası değil aşağısı hiç değil .Ama 8Nm haynes değil opelin değerleri...
 
Üst