Tork mu beygir mi?

Emre_H7070

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
344
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
sana bir örnek
1.4 TSI WV Scricco

Motor Gücü (hp-d/d): 160 hp @ 5900 d/d
Maks. Tork (Nm-/d): 240 Nm @ 1700 d/d


Performans
0-100 km/h (sn): 8.0 sn.
Maks. Hız (km/h): 218 km/h


--------------------

Astra Gtc 1.6 Turbo

Motor Gücü (hp-d/d): 180 hp @ 5500 d/d
Maks. Tork (Nm-/d): 230 Nm @ 1980 d/d


Performans
0-100 km/h (sn): 8.2 sn.
Maks. Hız (km/h): 223 km/h


kısaca sonuç olarak motor hacim ve tork farkı (tork değerinin alındıgı devir) cok önemli fakat HP son hızda herzaman etkili :)


Arkadasım da gtc turbo var ve Scricco ile bigün kalktık aynı torklara sahip araçlar fakat Scricco arkada kaldı.Yani sırf tork ta bitmiyor iş.Bence beygir ve tork orantılı olmalı.Aynı tork olan iki aracı kıyaslayın beygirleri fazla olan arayı aça aça gider yani tork aynı diye 100 kadar birlikte gitmezler
 

oktay38

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2009
Mesajlar
1,576
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
ewet bişede ben soracam 1.6 honda cıvıc torku yüksek mi su 99 modelelr filan cünkü araba cok cabul gidiyor opel geride kalıyor
 

MERKEZ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Şub 2009
Mesajlar
2,260
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
ewet bişede ben soracam 1.6 honda cıvıc torku yüksek mi su 99 modelelr filan cünkü araba cok cabul gidiyor opel geride kalıyor

honda cıvık lerin en büyük artısı hafif ve devirli olaması. aksine çoğu honda modelinin tork değeri sınıfındaki rakiplerinin altında ama sınıfındaki çoğu modelden daha fazla hp ye sahip. Arabanın yol almasını sağlıyacak güç var. Kağıt üzerinde olmasada çok güzel düşünülmüş vites oranları, hafifliği ve jantların küçük oluşu dolaylı torkta var denilebilir.
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Arkadasım da gtc turbo var ve Scricco ile bigün kalktık aynı torklara sahip araçlar fakat Scricco arkada kaldı.Yani sırf tork ta bitmiyor iş.Bence beygir ve tork orantılı olmalı.Aynı tork olan iki aracı kıyaslayın beygirleri fazla olan arayı aça aça gider yani tork aynı diye 100 kadar birlikte gitmezler

gücü fazla olan arayı açıp gitmez tork değeri eşit ise ilk olarak tam torku hangi devirde yakaladğı ikinci olarakta vites oranları önemlidir ;)
 

Emre_H7070

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
344
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
1.6 turbo larda 1980 ile 5500 rpm devir arasında sabit olarak 230 Nm’lik normal tork mevcuttur ayrıca overboostu da unutmamk lazım 5 saniye arayla maksimum tork 266 Nm değerine cıkıyor.
Scirocco ise 1500-4500 d/d’de 240 Nm sabit tork yani bu tarz araçları turbo beslemesiz motorlarla karıstırmamak lazım ;)
 

alperd

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2007
Mesajlar
1,243
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bunu çözemedim:

fiat bravo 1.4 turbo benzinli 120 hp 206 nm. 0-100 km 9,6 sn.
fiat bravo 1.6 turbo dizel 120 hp 300 nm. 0-100 km 10,5 sn.

nasıl oluyor yaa beygir güçleri aynı şanzuman aynı dizel benzinliden 60 kg daha ağır ama 94 nm. Tork farkı neye yaradı :confused::confused:

HP daha önemli galiba...
 

Emre-G

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Mar 2007
Mesajlar
502
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
İş sadece kağıt üstündeki rakamlarla bitmiyor malesef, döndüğü devir bandı, motor&şanzıman uyumu vs. daha etkili rakamlardan.
 

alperd

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2007
Mesajlar
1,243
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aracına fazladan 20 hp güç mü verelim 20 nm tork mu verelim deseler 20 hp tercih ederim :)
 

gsi.mert

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Şub 2010
Mesajlar
219
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
tork olmazsa ps olmaz
ps olmazsa tork olmaz her 2 side lazım
ama tork daha önemli
 
Üst