Tid ekran tamir aşamasi

  • Konuyu başlatan hardcat
  • Başlangıç tarihi
H

hardcat

Bilgi Girilmemiş
Nasıl TID Ekran Onarım için


Burada tid ekran tamirinin nasıl olacağı açıklanacak bunu aşağıda gösterildiği gibi ekranın parçalar yitirerek, yorgunluk belirtileri gösterdi bir kere. Gördüğünüz gibi, imkansız saat veya dışında geçici görmek, ve tarih / radyo istasyonu bozuk.
t1.jpg
gerekli Araçlar:
çizgi kaldırılması için - Düz tornavida, yıldız tornavida (mümkünse manyetik), ben normal mutfak bıçakları kullanılır 4 Dokungaç göstergeleri ()
digi onarım için - Küçük düz tornavida, havya, De lehim aleti / (not essential), fitil Stanley Knife, Eski Diş Fırçası, Kablo kravat.
Öncelikle, pano saatlerin kaldırmalısınız. Bu zor geliyor, ama gerçekten çok kolay. Sadece bit deliklerini gerçekten vardır. Benim direksiyon yükseklik ayarlayıcı sökerek olamazdı, bu yüzden alt sütunda kefen, terk etmek zorunda kaldı ama bu önemli değildi. Benim size değil çizgi dışarı ile kontak açmak ÖNERİ vurgulamak gerekir ki bu sadece Vauxhall tarafından sıfırlanabilir bir hava yastığı sensörü hatası tetikleyecektir.
t2.jpg

Bir kez saatler TID için sökün iki emniyet scres kaldırılır. Bu Digital biriminin çıkarmak sağlayacak ve bu .. ile bitirmek gerekir
t3.jpg

modülü erişebilmek için, "anti-" taraf haline kalıp vardır tutamak sabotaj kesmek için gereken bir Stanley bıçakla yapıyoruz.
t4.jpg

Şimdi sırt ve kapalı gelmelidir iç bunun gibi görünmelidir
t5.jpg

Bir sonraki adım de-lehimlemek için saat düğmeleri ayarlamak için 3 rehber olduğunu. Bu kolay olduğunu Tandy vb gibi herhangi bir elektronik mağazası bir de lehim aleti (SC parçası yok 544-516) veya bazı de lehimleme fitil, elde varsa
Rehber lehimli de, sen yukarıda gösterildiği gibi montaj kaldırabilirsiniz var sonra.
t6.jpg

Şimdi tek şey kendi gövdesi içinde modül tutan istinat klipleri vardır. Basın bu ve dikkatle modülü dışarı çizin. İşte yukarıda görünüşü.
t7.jpg

Mine olan basit "Üçlü Bilgi Ekranı (TID)," ama çok işlevli olanlar benzer. Onlar 1 4 küçük olanlar yerine şerit uzun var.
İşte o biraz zor gets. Endişelenmeyin - her ne kadar ne kaybetmek var buggered nedir? Dikkatle uzak devre dan şerit kabuğu - NOT FROM LCD başlar!. Yavaşça aşağıya böyle çekin. var bir kere Dur çekme konusunda rehber gösteren 2mm.
t8.jpg

devre bağlantısı üzerine okside olur gri karbonize mevduat off Şimdi Stanley bıçak kullanarak kazırlar. Dikkatli olun, biz altın temas off tamamen kazımak, sadece tozlu beyaz / gri şeyler istemiyorum. Burada bir bir seçici / temizlendikten sonra temizlemeden önce's.
t9.jpg
Don't sonraki temas atlamak için cazip üzerinde çalıştığınız bir kadar temiz. Tamamen Biliyorum sıkıcı, ama sen de düzgün şimdi bit şey var bunu yapabilir. Deneyin ve temas boyunca kazımak yerine karşısına daha. Bu kısa devre ihtimalini azaltmaktır. Ne zaman mutlu kişileri güzel ve temiz, onlara eski bir diş fırçası ile hafif bir masaj hiçbir enkaz kaldırmak için vermek vardır.
t10.jpg

Şimdi birlikte şey geri koymak zamanı geldi. "ısıtılmış ortak" yöntemi ek olarak, Siemens ortak ekstra baskı uygulamak için bir silikon bant kullandık. Hatta daha fazla baskı iyi bir bağlantı sağlamak için uygulamak, böylece, güzel silikon bant altında oturup bir şeyler bulmak ve yaklaşık 1 - 2 mm kalınlığında olup gerekir. Ben de elektrik yürüten bir şey tavsiye etmem bu olabilir saat düğmeleri kişiler yerine koyma kısa dışarı. Ben aşağı boyutu bu .... gibi bir 8 "kablo kesme kravat kullanılır
t11.jpg

Eğer lehim yaparken küçük bir çatlak ile her temas Bekle.
Şimdi dikkatle, o pozisyona sekmeleri kilitleme's tıklayarak dış kapağın arka kısmı değiştirin. orada biraz daha gerilim kablo bağı devre açma / şerit kablo ortak oturma kalınlığına bağlı olacaktır unutmayın. Şimdi Yenileme sadece bir olgu's senin çizgi, daha sonra uygun bu arabaya.
t12.jpg
 
Son düzenleme:

onur kılıç

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ağu 2008
Mesajlar
345
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
süper paylaşım . Eğer bunu sonuna kadar okuyup bu işi becermek artık bildiğin dili unutmak :)
 
H

hardcat

Bilgi Girilmemiş
Türkçesi hiç olamayan arkadaşlara tabiki burada tam türkçe deil ben buranın çevirisini google den yaptım yani sayfa otomatik olarak çevrildi zaten o kadar ingilizcem olsa burada ne işim var ingilizce yayın yapan opel forum sitelerine katılırım ve kendini bilmez bazı insanlarla muhattap olmam şimdi % 100 uyarı alıcam insanları küçük düşürmeyin diye ama umrumda bile deil insanlar kendini bilmeli öyle iki satı yanlış yazılan yazıyla anadilini unutacak insan varsa hiç buralarda zamanını harcamasın gitsin türkçeyi unutmamak için kitap okusun tabi bu yazımdan sonra banlanacam biliyorum o da olsun ne var yani

arkadaşlar daha iyi tercüme eden varsa buyrun orjinali ekliyim belki vardır bir arkadaş tam çevi yapabilecek ingilizceyi aşırı derecede iyi bilen ben bu kadarını yapabildim bu siteyi daha öncede takip ediyordum üye deildim hep arkadaşlar eleştirici kendi bindiği arabayı eleştiriyor yazılardan bir şey anlamadıysanız resimlere bakın arkadaşlar armut piş ağzıma düş istiyorsunuz




How To Repair The TID Display
by Pete Evans
This How To explains how to repair your TID display once it has shown signs of fatigue by loosing parts of the display as shown below. As you can see, it's impossible to see the clock or outside temp, and the date/radio station is corrupted.
t1.jpg
Tools needed:
For dash removal - Flat screwdriver, Crosshead screwdriver (magnetic if possible), 4 feeler gauges (I used normal kitchen knives)
For digi repair - Small flat screwdriver, Soldering Iron, De soldering tool/wick (not essential), Stanley Knife, Old Toothbrush, Cable tie.
First, you must remove the dashboard clocks. It sounds daunting, but it really is quite easy. The only fiddly bits are the vents really. I couldn't unscrew my steering wheel height adjuster, so I had to leave the bottom column shroud on, but that didn't matter. I must stress that you SHOULD NOT turn on the ignition with the dash out, this will trigger an airbag sensor fault which can only be reset by Vauxhall.
t2.jpg

Once the clocks are removed unscrew the two securing scres for the TID. This will allow the remove of the Digital unit and you should end up with this..
t3.jpg

To gain access to the module, you need to cut the "anti-tamper" lugs which are moulded into the sides do this with a Stanley knife.
t4.jpg

Now the back should come off and the internals should appear like this
t5.jpg

The next step is to de-solder the 3 contacts for the clock setting buttons. This is easier if you have a de soldering tool (RS part no 544-516) or some de soldering wick, obtainable from any electronics shop like Tandy etc.
Once the contacts have been de soldered, you can remove the assembly like shown above.
t6.jpg

Now the only things holding the module in its casing are the retaining clips. Press these in and carefully draw the module out. This is what it looks like above.
t7.jpg

Mine is the simple "Triple Info Display (TID)" but the multifunction ones are similar. They have 1 long ribbon instead of 4 small ones.
Here's where it gets a little bit tricky. Don't worry - it's buggered anyway so what have you got to lose ? Carefully begin to peel the ribbon away from the circuit board - NOT FROM THE LCD !!. Gently pull it downwards like this. Stop pulling once you ahve about 2mm of the contacts showing.
t8.jpg

Now using a Stanley knife blade, scrape off the grey carbonised deposits which will have oxidised onto the circuit board connector. Be careful, we don't want to totally scrape off the gold contact, just the dusty white/grey stuff. Here's a picky of before cleaning/after cleaning.
t9.jpg
Don't be tempted to jump to the next contact until the one you're working on is clean. It's totally boring I know, but you might as well do it properly now you've got the thing in bits. Try and scrape along the length of the contact rather than across it. This is to reduce the chance of a short circuit. When you are happy the contacts are nice and clean, give them a gentle rub with an old toothbrush to remove any debris.
t10.jpg

Now it's time to put the thing back together. In addition to the "heated joint" method, Siemens have used a silicon band to apply extra pressure to the joint. We need to apply even more pressure to ensure a decent connection, so find something that will sit nicely underneath the silicon band, and is about 1 - 2 mm thick. I wouldn't recommend something that conducts electricity as this could short out the clock setting buttons when you replace the contacts. I used an 8" cable tie cut down to size like this....
t11.jpg

Hold each contact up with a small screwy while you solder.
Now carefully replace the back part of the outer cover, clicking it's locking tabs into position. Remember there will be a little more tension due to the thickness of the cable tie sitting on the circuit board/ribbon cable joint. Now it's just a case of refitting to to your dash, then fitting that into the car.
t12.jpg

The end result
 
Son düzenleme:

alperuzi

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
14 Ocak 2010
Mesajlar
1,636
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
puahaha, "cable tie" kelimesini kablo kravatı olarak çevirmiş :D kırıldım gülmekten.

Kablo bağı olacak o arkadaşlar :)

tie İngilizce'de hem bağlamak hem de kravat anlamına geldiği için gugıl translat'in kafası karışmış, çevirileri çünkü genelde İngilizce üzerinden yapıyor.
 

knightrider

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
787
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Serdar arkadaşım alınmana gerke yoktu, ben senin paylaşımına değil otomatik çeviri sonucu ortaya çıkan metindeki anlamsız cümlelere güldüm.

Zaten mesajımın sonunda teşekkür ettim, resimlere bakan birisi bile az çok neler olduğunu anlar...
 

alperuzi

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
14 Ocak 2010
Mesajlar
1,636
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Şimdi arkadaşlar, elimdeki tid'in resimlerini çektim çünkü yukarıdakiler küçük ve anlaşılması zor.

TID'i söktükten sonra ilk olarak saat/tarih ayar düğmelerinin olduğu bağlantıyı çıkarmak gerekiyor. Bunun için lehim pompası ve havya lazım. 3 tane lehim sökülecek, resimde daire ile işaretlediklerim:


Sonrasında yukarıdaki iki tırnak esnetilerek o bacaklar sökülebiliyor. Ya da iki yandaki beyaz tırnaklar esnetilerek tüm LCD montajı sökülebilir.

Şimdi yukarıdaki eleman söktükten sonra jelatin bağlantıları 2 mm kadar sıyırmış ve kontaktları temizlemiş. Bunun için diş fırçası tavsiye ediyor. Mümkündür, ama daha profesyoneli elektronikçilerde satılan "flux" sıvısı ve havya ile hiçbir şeyi eritmeden şu pamuklu çubukları kullanmaktır. Her neyse, sonuçta yapmanız gereken o altın kontaktlara zarar vermeden olabildiğince temizlemek.

Sonrasında da tekrar monte ederken arkadaş o kontaktların üstüne kablo bağı kesip koymuş. Kontaktları karta bastırmak için tid'in içinde silikon lastiğe benzer bir malzeme göreceksiniz. Kablo bağının o silikon şeridin üzerine oturması gerekiyor. Böylece kalınlık artacağı için baskı kuvveti de artacaktır.

Başka yöntemler de var. Bizim ustalar genelde seloteyp ile bantlıyorlar o bölümü. Ama sonuçta istenilen jelatinin karttaki altın kontaktlar ile sağlam teması.

Kolay gelsin :)
 
H

hardcat

Bilgi Girilmemiş
Peki dostum seloteyp zamanla bırakmazmı sıcak soğuk etkisiyle bozulur başka bir fifriniz yokmu bir de mid demiştiniz mid ekranın kinide gösterebilirmisiniz nasıl oluyor o arkadaş ekranla devre arasındaki kabloyu resm etmiş sizde mid ekranınkini resimleseniz görsek
 

alperuzi

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
14 Ocak 2010
Mesajlar
1,636
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Önemli olan seloteypin tutup tutmaması değil, o bölgedeki silikon desteğin kalınlığını arttırmak. Bu resimdeki TIDi iki yıl kullandım ve bozulma olmadı.

Açıkta MID'im yok, ama benzer şekilde yapılıyor, jelatin biraz daha genişçe o kadar.
 
Üst