Tek Arka Sis farı Koreli markalarda çift neden ?

2012 ASTRA SEDAN 111. YIL

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Kas 2011
Mesajlar
40
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Kia ceed ve Huyundaı gibi markalarda yeni model olmalarına rağmen arka sis farlarının çift olduğunu farkettim .

Arka sis farının tek olduğu araçlar Opel Audı Wv gibi markalar

Çift sis farının araca yakıştığını düşünüyorum tek sis farı sıtandartı bir tek avrupalı markalara mı geçerli ?

Arka parklarım dan biri göz kırpıp kendiliğinden sönüyordu ve hata ekranı çıkıyordu (arka sağ) söktüm lambayı biraz oynatıp tekrar taktım o sırada sis farı yeri dikkatimi çekti altında diğerleri gibi bir tesisat ve duy mevcuttu ama ön tarafındaki yansıtıcı yeri delinmemişti sadece, sanki kendimiz sıcak bir lehim havyası ile delip ampul taksak çalışacak gibi duruyor, tabi tesisatın devamı yerindemidir bilemiyorum.
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Fren lambası ile karıştırılabiliniyor çift olunca, yani frene basınca, fren lambası daha sönük kaldığından fark edilme süresi ve sizinde fren yapma süreniz uzuyor.

Önümdeki öküz normal havada arka sislerini açtıysa direk fren tepkimem değişiyor. Tek ise durum daha kolay oluyor ama çift ise sıkıntı.
 

Kontrol Ünitesi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Mar 2013
Mesajlar
2,620
Tepki puanı
2
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Emre Abi nin söylediklerine aynen katılıyorum...Bir de şöyle bir durum var; özellikle Türkiye'deki sürücü belgesi taşıyan ama önünde ve arkasında bile hangi bilgilerin yazdığından bir haber olanların bir kısmı, arka stop grubunu(ön farları da geçtim) kırmızı ya da siyah renkli folyo ile kaplıyor...Yani sinyal mi yanıyor yoksa fren lambası mı yanıyor yoksa çakarlı sisleri mi açmış, escort aracı mı ne olduğunu anlayamıyorsun,zaten şartlar yüksek gerilimli ise sen bunu düşünene kadar ya kaza yapıyorsun ya da kazadan kıl payı kurtuluyorsun...

Bu işin ekstra boyutu da var ki o da şöyle; araba üreticileri gün geçtikçe (Aslında temelde aynı) araçlardaki standartları değiştiriyor ya da geliştiriyor...Bu yüzden de örn; geri vites lambası ya da arka sis lambasından araç başına 1er adet kullandıklarında,1 ampül kar elde etmiş oluyorlar...Hem de Emre Abi nin temas ettiği gibi, farkındalık katsayıları daha fazla oluyor....
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Bence tek sebep var, o da tamamen ekonomik. Daha düne kadar çift sis ve geri lambası kullanan üreticiler 2 ampulden kar etmek istemektedirler. Kaliteli bir ampulün üreticiye maliyeti en fazla 5 lira olsa araç başı 10 lira kar etmiş olur. 100000 araç banttan indiği düşünülürse 1 milyon lira maliyetten kurtulduğu anlamına gelir.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Üst