Su eksiltmesi

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,521
Tepki puanı
254
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Yedek su kabından basınç testi yapıldı mı? Bozuk kalorifer musluğu, radyatör kenarlarındaki çatlaklık su kaybına neden olur. Bir de üzerinde durulması gereken bir yer var. Yedek su kabının kapak çevresinde su lekelerinin olduğu gözlemlendiğine göre buradan kaçak olduğu kesin, kapağı iyice sıkın gene burada su lekesi olursa o zaman kapağı yenileyin. Hemencecik conta yanık diye motoru açmamakta fayda var.
 

haso6718

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2009
Mesajlar
1,060
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
benim devirdaim,ve ahtapot hortum değişti
her gün su ekliyorum araca.
hararet yapmış olsa yağa su karışır ya da eksozt beyaz duman atmaz mı.(daha önceki astrada olmuştu)
mesela 20 km yapıyorum,geliyorum soğuyuncA bakıyorum kapta su kalmamış.
gözlenebilen bi kaçak da yok
250 km gidiyorum coolent level uyarısı yok.stop ediyom su eksilmiş.
şehir içinde 30 km yapıyom .2-3 kez stop edip çalıştırıyom collent level yazıyor
 
Son düzenleme:

Bulent SARI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,015
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Vectra lpg li ise bir sürü su kaçıracak yer var lpg tesisatı 2-3 yıldan daha önce takılmış ise borular çürümüştür çoğu adi boru kullanıyor.Genelde lpg tesisatı ve T boruları bağlantısı.Yedek su deposunun kapağı ve küçük tahliye borusunun girdiği giriş kısmının çatlaması.Ahtapot bağlantıları,devirdaim,radyatör çatlaması,radyatörde bulunan müşürlerin gevşeyip kaçırması,lpg vaporizerinin içindeki takım çürüyüp su kaçırması,kolorifer peteği ve bağlantıları(musluk dahil) ve en kötü ihtimal conta.Şu an bendede sıkıntı var kaçak bi kaç tane kaçağı ararken gördüğüm yerler bunlar.Bende kazadan dolayı radyatör çatlamış alttan kaçırıyor.Daha önce lpg borularında ve ahtapotta sıkıntı yaşadım bunlara dikkat edilmeli
 

s3f!k

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
608
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
conta yanmasında illa yağa su karışacak, beyaz duman atacak diye bir şey yok. bunlar en son olacak şeyler. contanız ömrünü doldurmuş ve soğutma sistemine bir yerlerden basınç giriyordur. genleşme kapağında basınç tahliye valfi var. sistemin zarar görmemesi için fazla basınç oradan atılır. tabi su buharıyla karışık biçimde olur. lekelerin sebebi budur.

su eksiliyor fakat görünmüyor. bu durumda birden çok pistonun kenarında çürüme var. bir piston basınç yaptığında başka piston vakum yapar, bu esnada yanma odasına su girer egzoztan atılır. rampada aracı sıkıştırdığınız zaman egzozdan kötü koku çıkar.

bunlar kötü ihtimaller. siz önce araç fan açma sıcaklığına gelene kadar çalıştırın. liftte ışıkla kontrol ettirin. hortumlarda kaçak varsa bu şekilde görebilirsiniz.

su eksiltiyorsanız muhakkak cihazlarla kontrol ettirip gereken neyse yaptırın. günlük su takviyesi yapıyorsanız antifirizsiz su paslanma yapar, üst kapakta su kanalları çürüme yapar. masraf 1 ken 3 olur 5 olur.
 

haso6718

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2009
Mesajlar
1,060
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
araç dururken su eksiltmesi yok. araç fan açtığında öncelikle su eksiltmesi oluyor
 

muammer yaşar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Mar 2008
Mesajlar
1,375
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
peki ,fan açtığı zaman termostatdan Genleşme kabına dönüş yapan ince hortumdan köpüklü şekildemi dönüş oluyo?
sol tarafta termostad a giren kalın hortum çok sert mi tabiri caiz se beton gibi mi?
ve genleşme kabınızda egsoz kokusu alıyormusunuz?

cevaplar evet ise soğutma suyunuza basınç kaçırıyor contanız,

olası nedenler
1.hararet,
2.uzun zamandır antifrizsiz kalmış ise sistem yeni koyulan antifrizin contayı çürütmesi

özellikle kırmızı antifriz (çok canımı yaktığından iyi bilirim):)
 

haso6718

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2009
Mesajlar
1,060
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
basınç var. hatta kalın bir hortum 2 kere yerinden çıktı. 2 tane kelepçe takıldıda artık çıkmıyor.
yani silindir kapak contası masrafı göründü.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Silindir contası arızaları belirtileri;
Motor suyunun yağa karışması , bu durumda yağ sütlü kahve kakao ya benzer..
Aynı zamanda suya yağ karışması egsoz kokusu da bir belirtidir…bunlardan biri suyu yağa kaçırma diğeri yağı suya kaçırma belirtisidir…
Diğer bir belirtide suda egsoz kokusu olması ve basıncın artması sonucu hortumların şişmesi suyun basınçtan bidon basın kapağından dışarı atarak azalmasıdır ekseri beyaz su lekesi ile belli olur..
Şimdi diğer teslere geçelim;
Motor soğuk iken yağ çubuğunu çekelim üzeri sarımtırak kabarcıklar varmı?
Motor yağ kapağında beyazlık çamur gibi birikinti varmı?
Hala bir şey bulamadınız ama içiniz rahat değil motoru çalıştırın takviye bidonunda kabarcık ve kaynama gibi hareketlilik oluşuyormu? Hatta egsoz gaz kokusu geliyormu? Veya egsozdan beyaz duman atması da buna dahil belirtilerdir…birde bidon kapağını açınca suyun taşması yani yine basınç oluşması da belirtiler arasındadır.
hatta hiç bir belirti yoksa aklıma gelmiş iken bujiler de bilgi verir bujileri söker bakarsınız kireç birikintisi varmı...
 
Son düzenleme:

kcostur

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Nis 2011
Mesajlar
126
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
.

benim devirdaim,ve ahtapot hortum değişti
her gün su ekliyorum araca.
hararet yapmış olsa yağa su karışır ya da eksozt beyaz duman atmaz mı.(daha önceki astrada olmuştu)
mesela 20 km yapıyorum,geliyorum soğuyuncA bakıyorum kapta su kalmamış.
gözlenebilen bi kaçak da yok
250 km gidiyorum coolent level uyarısı yok.stop ediyom su eksilmiş.
şehir içinde 30 km yapıyom .2-3 kez stop edip çalıştırıyom collent level yazıyor

Kompersyondan yanı egzozdan atıyor senın suyu haberın olsun. Hemserim olarak uyarayım
 

mustafa 26

Kayıtlı Kullanıcı
26-Eskişehir
Katılım
11 Ara 2011
Mesajlar
93
Tepki puanı
3
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
:( Mrb arkadaşlar,benim opel vectra b 99 model GT aracım var.Aracım sürekli su eksiltiyor.yani sabah işe giderken tamamlıyorum,ertesi sabah yeniden tamamlıyorum.Fakat su kabının kapağının kenarlarında toprak rengi lekeler yani taşmalar var.Ustama gittiğimde akü bomelerini ölçmeye benzeyen bir araçla su kabına daldırıp baktı ve içindeki mavi renkli sıvı belli belirsiz yeşile döndü.Bana conta yanığı dedi.Fakat ben tam emin değilim.Yani başka sebebleri olabilirmi? Aracın altına baktığımda herhangi bir su kaçağı,damlama yok.Borularda da yok.Yağ çubuğuna baktım normal yani renk değişikliği yok. Egzostan su atmıyor Bir türlü anlamadım.Kafam karıştı.Acaba devir dayimden olabilirmi veya başka nelerden olabilir?Veya bunun herhangi bir ne bileyim ilaçla falan çözümü varmı?Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler,saygılarımla
geçmiş olsun ustalar bazen para koparmak amaçlı hemen conta yanık diyorlar.öncelikle aracın çekişi (yokuşta vs.) hemen düşüyorsa,buji tırnaklarında rutubetlenme (korozyon) varsa yağ çubuğunu çekip bak açık kahverengi küfe benzer renk almışsa conta yanıktır.yok eğer bunların hiç biri yok ise su kabının kapağını orjinaliyle değiştirin.fakat orjinal olması şart zannedersem 20/30 tl.birşeydi.
 
Üst