Şanzıman Yağı

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
dexron3 pahalıdır zaten ama litre fiyatı yetkili servise göre gayet güzel. işçilikde keza öyle. bizim şanzımanların elektrik kabloları yağın üstünden geçtiği için bilmeyen birinin koyduğu yağ şanzımanı bozuyor. işi bilen birini şiddetle tavsiye ederim.
her ne kadar izmitdeki opel yetkili servisi ekcan yağ değişiminde şanzımanı bozmuş ve sorumluluk kabul etmemiş olsada. ankarada bunun olacağını düşünmüyorum.

verilen rakamlarda filtre göremedim üstelik 1 yada 2 sefer değişim için litre fazla gibime geldi. siz gene biraz titiz olun yağın kutusunu görün 3-4 litrelik bidonlardaki orjinal gm olmasına dikkat edin. varille alınıp pompayla vurulan sıradan bi dexron 3 olmasın. 2 sefer değişim olucaksa arada mutlaka 100-200km yol yapın.

değişimden önce değişimi yapacak ustaya aracınızı sürdürerek sorun olmadığı konusunda müdürün veya araç kabul elemanının yanında teyit alın. bazen değişim sonrası yanlış yağdan dolayı vuruntu olabiliyor, onlarda sorumluluk almak istemiyorlar.
 

Ok1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
51
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Siz böyle deyince korktum açıkcası ne yapacağımı bilemedim :) .
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
değiştirmek iyidir ömrü uzar sıkıntı çıkarmaz
 

Ok1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
51
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
:)) evet motor ömrüyle aynı demek o yüzden doğru olmuyor .
 

frost_tiger

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2012
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bu konuda bana güvenebilirsiniz tasarım firmasında motor şanzıman mühendisi olarak çalışıyorum. şuanda bir proje kapsamında fiat powertrain'den motor ve şanzımanı alacağız ve şanzıman teknik dökümanında yağ değişim aralığı belirtilmemişti ve italya fiat motor teknik birimiyle yaptığımız telekonferansda şanzıman yağının değişmesine gerek olmadığını kendileri belirttiler ancak çalıştığım firma 120 000 km bir yağ değişim olarak garanti şartlarına eklediler neyse sözün kısası yağ üzerinde bir sıkıntı yaşamadığınız sürece değiştirmemenizde bir sakınca yoktur.
 

frost_tiger

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2012
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ve şunuda eklemek isterim GM yağ sadece araç ilk doldurulduğunda konuluyor türkiyedeki tüm opel teknik servisleri petrol ofisinin ürünlerini kullanıyorlar. gerçi motor üreticisinin verdiği standartlarda kullanmanız yeterli marka aramanıza gerek yok,
 

Tanbaron

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
1,087
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bu konuda bana güvenebilirsiniz tasarım firmasında motor şanzıman mühendisi olarak çalışıyorum. şuanda bir proje kapsamında fiat powertrain'den motor ve şanzımanı alacağız ve şanzıman teknik dökümanında yağ değişim aralığı belirtilmemişti ve italya fiat motor teknik birimiyle yaptığımız telekonferansda şanzıman yağının değişmesine gerek olmadığını kendileri belirttiler ancak çalıştığım firma 120 000 km bir yağ değişim olarak garanti şartlarına eklediler neyse sözün kısası yağ üzerinde bir sıkıntı yaşamadığınız sürece değiştirmemenizde bir sakınca yoktur.
Hocam,o zaman uzmanına bi sorum olacak.
Atf ile sae 80 şanzıman yağları arasında yağlama farkı varmı.
Düz şanzımana atf koysak,zararı olurmu yada yararı olurmu.
 

frost_tiger

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2012
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sertan Bey,
kesinlikle var ve motor üreticisinin verdiği değerlerden çıkmamanız gerekir. En optimumu onun dökümanda belirttiğidir çünkü bu şanzımanlar piyasaya çıkarken çok zorlu ömür testlerinden geçiriliyorlar ve bu yağ spekleri ve bakım aralıkları bu testlerin sonucunda belirleniyor.
 

Tanbaron

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
1,087
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sertan Bey,
kesinlikle var ve motor üreticisinin verdiği değerlerden çıkmamanız gerekir. En optimumu onun dökümanda belirttiğidir çünkü bu şanzımanlar piyasaya çıkarken çok zorlu ömür testlerinden geçiriliyorlar ve bu yağ spekleri ve bakım aralıkları bu testlerin sonucunda belirleniyor.
Teşekkürler.
Bu sorumu şunun için sordum.Sizinde bilginiz vardır belki.Bizim düz şanzımanların yağ değişiminde,şanzımandan boşalan yağ kırmızı olduğu için,sanayici arkadaşlar atf zannedip bizim şanzımanlara atf doldurdular.Forumumuzdaki arkadaşlarımızın uyarısıyla sae 80 ile değiştirdim.Ama 3-5 bin kilometre atf li dolaştım,bi zararı olmuşmudur acaba?
 
Üst