rölantide aşırı titreme

ahopelah

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ara 2014
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar merhaba,aracım 97 model opel vectra cd.aracımda son 200 kilometredir görünen sıkıntı şu;motor sıcak olsun,soğuk olsun fark etmeksizin rölantide aşırı bir titreme var.moto sıcak olduğunda daha bariz bir şekilde hissediliyor bu titreme.araba yaklaşık 40bin kmdir bende ve 20bin km önce motor rektefiye yapıldı.motor rektefiyesinden yalaşı 1000-2000 km sonra lpg takıldı.son 6-7 bin km öncesine kadar sorunsuz biniyordum ama 6 bin km önce görünmeye başlayan hatalar şunlar;önce akü voltajı düşük hatasını verdi.sonrasında motor arıza lambasını yaktı.tech-2 cihazı arızanın oksijen sensöründen olduğunu gösterdi(arıza lambası yaktığında aracı durdurup tekrar çalıştırıyordum sönüyordu ama 1-2 gün sonra tekrar arıza lambasını yakıyordu araç).bu durumları takiben yol bilgisayarında 'program' yazısı çıktı ve son olarak motor sıcak-soğuk fark etmeden rölantide aşırı bir titreme yapıyor ve motor sıcakken daha aşırı yapıyor bu titremeyi.bu arızalara karşı yapılanlar ise şunlar;oksijen sensörü çıkarılıp temizlendi arıza kodu silindi ve arıza kodu yanmıyor.akü değişti.bujiler ve yağ değişti.yağ değişimi ve buji değişiminden sonra rölantide ki titreme geçer diye umdum ama aksine motordan acayip acayip sesler gelmeye başladı videosunu birazdan yüklemeye çalışacağım.ustaların söylediklerine gelince sibop ayarı,iticiler.üst kapak açılıp bakılacakmış şimdilik idare edermiş ne zaman tekleme başlarsa o zaman yaptırsamda olurmuş öyle dedi ustalar.son olarak araçta su esikltme söz konusu eskiden de vardı ama son zamanlarda daha çoğaldı.iki yerden su attığını gördüm birincisi egzozdan atıyor,ikincisi ise soğutma suyu deposunun kapağından.kapaktan atılan suyu her zaman görmüyorum.yolda gideren kenara çeip baktığımda atmış olarak gördüm ama daima görünmüyor.
arkadaşlar imla hataları ve yazının uzunluğu için özür dilerim.ben hayatım boyunca ne herhangi bir forum sitesine hatta facebooka bile üye olmadım.sırf bu opelin çıkardığı hatalar yüzünden ilk defa böyle bir siteye üye oluyorum çünkü arabamı çok seviyorum ama bu hatalar artık başımı döndürüyor.şimdiden teşekkür ederim yardımlarınız için.
 

delikanlim9294

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ağu 2014
Mesajlar
131
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
oksijen sensörünü temizletmek yerine orjial sıfırını taksaydın.ayrıca rektefiye yaptırdın bujileri değiştirdin ateşleme bobininide değiştirseydin.bobinden sonra teklemenin azalacağını tahmin ediyorum
 

ahopelah

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ara 2014
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
oksijen sensörünü temizletmek yerine orjial sıfırını taksaydın.ayrıca rektefiye yaptırdın bujileri değiştirdin ateşleme bobininide değiştirseydin.bobinden sonra teklemenin azalacağını tahmin ediyorum

rektefiye sonrası iki defa değişti bujiler.en son periyodik bakımda değişti.rektefiyede bujiler ve ateşleme bobinide değişmişti. araçta tekleme yok ama rölantide aşırı titreme var.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 13:22 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 13:20 ----------

https://plus.google.com/104648938033559492720/posts/UjekYkong4d

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 13:24 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 13:22 ----------

arkadaşlar motordan gelen sesin videosunu yükledim.motor soğukken bu sesi yapıyor ama motor ısındığında bu ses azalıyor.motor soğukken rölantide titremesi az iken motor ısınınca rölantide titreme daha çok oluyor.rölanti saatinde dalgalanma olmuyor normal.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 13:36 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 13:24 ----------

yok mu derdime bir çare :( video linkini tekrar veriyorum.


https://plus.google.com/104648938033559492720/posts/UjekYkong4d
 

delikanlim9294

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ağu 2014
Mesajlar
131
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
kardeşim o ses enjektörlerden geliyor.2.0 motor arabaların hepsinden gelir o ses benzine alınca keser.ama çok kafana takılıyorsa bi lpg cide enjektör testi yaptır
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
kardeşim o ses enjektörlerden geliyor.2.0 motor arabaların hepsinden gelir o ses benzine alınca keser.ama çok kafana takılıyorsa bi lpg cide enjektör testi yaptır

enjektörden gelmez, hava akışmetre ve o2 sensör hatasıdır bunlar. Avans ayarını saçmalatır bu parçalar, gereksiz ateşleme yapıldığı için yataklara vurma sesi oluşur. Dizellerde enjektör kaynaklıdır serbest ateşleme sebebiyle ancak benzinlide buji kontrolüyle elektronik ateşleme olduğundan enjektör dengesiz püskürtse de sorun olmaz.
Bu arada aman dikkat arabayı çalıştırırken ve kapatırken 30sn rölanti ;)
 

delikanlim9294

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ağu 2014
Mesajlar
131
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
benim 2.0 vectrada da aynı ses vardı benzine alınca kesiyordu mert ama enjektörden değilse bilemem ben enjektör diye biliyorum
 

ahopelah

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ara 2014
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
enjektörden gelmez, hava akışmetre ve o2 sensör hatasıdır bunlar. Avans ayarını saçmalatır bu parçalar, gereksiz ateşleme yapıldığı için yataklara vurma sesi oluşur. Dizellerde enjektör kaynaklıdır serbest ateşleme sebebiyle ancak benzinlide buji kontrolüyle elektronik ateşleme olduğundan enjektör dengesiz püskürtse de sorun olmaz.
Bu arada aman dikkat arabayı çalıştırırken ve kapatırken 30sn rölanti ;)

kardeşim o ses enjektörlerden geliyor.2.0 motor arabaların hepsinden gelir o ses benzine alınca keser.ama çok kafana takılıyorsa bi lpg cide enjektör testi yaptır

o sesi benzinde de yapıyor.bende aslında düz mantık kurarak bir sorunun diğer sorunları tetiklediğini düşündüm.sizce üst kapağın açılmasına gerek var mı? yoksa yol bilgisayarını kalibre edip o program yazısını sildirdikten sonra iyi bir lpg ayarı ile geçer mi bu durum? geçmezse anladığım kadarıyla üst kapak açılacak sibop ayarları yapılacak.anlamadığım nokta o2 sensör hatası lpgden dolayı oluyor ama takılalı daha 20bin km oldu ve motor rektefiyeside 23bin km oldu.bu kadar çabuk zamanda yataklarda ki bu ayarsızlığa neden olur mu?
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hocam açıkça yazdım ben ama nasıl anlayamadınız. Yataklara vurma yapma sebebi avansın ayarsız oluşu. O2 sensörünü sıfır taktığınızda eski sessizliğine kavuşacak motor. Mekanik bir aşınma veya bozukluk yok sadece ateşleme mantığında biraz sorun var, rektefeyle bir ilgisi yok olayın.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bence iki ihtimal var,Ya iticilerde sorun var yada manifoltda kaçak çatlak vs var normal değil.Su atması meselesine gelince o da normal değil,ya çok dolduruyorsunuz yada hararet yüksek çalışıyor,burda açıklama olmadığından kesin birşey diyemeyeceğim
 
Üst