Radyatör suyu

Yell

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
134
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Radyatörde veya soğuk su haznesinde hava olup olmadığı nasıl anlaşılır ? eğer hava varsa bu hava alma işlemi nasıl olmalıdır ?
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Kardesim ....
Termostatin üstünde hararet musuru var motor sogukken yaparsan daha iyi olur onun üzeeindeki kaployu cekersin anahtar ile (yalniz iki kisi olursaniz daha iyi olur) u musuru gevsetirsin o arada biri arabayi calistirir,sende sökersin hava varsa zaten önce hava gelir yoksa su gelir,su gelmeye basayinca musuru yerine oturtur sikarsin kaployu yerine oturtursun... yalniz arac düzde dursun bu isi yaparken...
 

camaro

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eki 2009
Mesajlar
15
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşım opel araçlarının corsa 1.2 ve 1.4 leri hariç hiçbir modelinden hava alınmaz.çünki gerek yoktur.ama yok ben illaki alacam diyosan su haznesinin kapağını hafifce acıver.

ayrıca semia üstad ben hiçbir termostatın üstünde müşür falan görmedim :D .bide unutmadan hatırlatıyım opel araçlarının soğutma sistemi kapalı devredir.yani sistemde olmayan hava benim o görmediğim müşürden zaten çıkamaz :D .bu işler çocuk oyuncağı değil yaralanabilirsiniz.
 

RespecT

Editör
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
3,105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Termostatın tam üstünde değil ama altında yada hemen yakınında var diye biliyorum.CTS sensöründen bahsetti Selim Bey anladığım kadarıyla.Motor soğukken yapabilirsin ama egzost ve manifolt çabuk ısınır , o yüzden dikkatli olmak lazım.Ayrıca hava almaya gerek yok diye biliyorum.Eğer hava var isede Termostat devreye girdiği zaman sistemdeki hava genleşme kabında olur ve bekledikten sonra dikkatlice açarsın - su seviyesi eksikse tamamlarsın.Kapağı açmadan evvel biraz soğumasını beklemek konusuna dikkat.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Eger herhangi bir sebepten dolayi su boslatilirsa iceri hava girmis ise bu ekseriyetle iceri kalorifer isitmaz ise sistemde hava oldugundan olabilir,bunun caresi termostaton üzerinde sensor var isi sensoru onu sökersin kalorifer musurunu acarsin sicak hava posisyonuna getirirsin.ve motoru calistirirsin hava cikinca o isi sensorunu tekrar takarsin...veya aracin isinmasini bekler termostadin acmasini beklersin yedek su deposunun kapagini acik birakirsin devir dayim yapinca kapatirsin...ama ik söyledigim örnek daha kolay ve sonuclu...
 

Yell

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
134
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yardımlarınız için teşekkür ederim. Su haznesinin kapağını tekrar kapatırken çok fazla sıkmak gerekiyormu ?. Ayrıca bugün su haznesinin kapağını açtığımda gördüğüm; kapağının içinde iki tane küçük delik var bunlar hava içinmi ?
 
Son düzenleme:

Yell

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
134
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
zamanınızı ayırıp bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Yardımlarınız için teşekkür ederim. Su haznesinin kapağını tekrar kapatırken çok fazla sıkmak gerekiyormu ?. Ayrıca bugün su haznesinin kapağını açtığımda gördüğüm; kapağının içinde iki tane küçük delik var bunlar hava içinmi ?
Günümüzde üretilen araçların hemen hemen hiçbirinde artık hava alma olayı yok. Hava olayı özellikle kapalı sistem diye tabir edilen Renault'larda yaygındır. İkna olman veya içinin rahat etmesi için, su haznesinin kapağını (motor sıcakken) dikkatlice hafif gevşetip sistemde hava olup olmadığını kontrol edebillirsin, kontrolden sonra kapağı sıkıca kapatmazsan su kaçağına neden olabilirsin.
 

Yell

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
134
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Günümüzde üretilen araçların hemen hemen hiçbirinde artık hava alma olayı yok. Hava olayı özellikle kapalı sistem diye tabir edilen Renault'larda yaygındır. İkna olman veya içinin rahat etmesi için, su haznesinin kapağını (motor sıcakken) dikkatlice hafif gevşetip sistemde hava olup olmadığını kontrol edebillirsin, kontrolden sonra kapağı sıkıca kapatmazsan su kaçağına neden olabilirsin.
Teşekkürler
 

Yell

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
134
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Günümüzde üretilen araçların hemen hemen hiçbirinde artık hava alma olayı yok. Hava olayı özellikle kapalı sistem diye tabir edilen Renault'larda yaygındır. İkna olman veya içinin rahat etmesi için, su haznesinin kapağını (motor sıcakken) dikkatlice hafif gevşetip sistemde hava olup olmadığını kontrol edebillirsin, kontrolden sonra kapağı sıkıca kapatmazsan su kaçağına neden olabilirsin.
Savaş abi bugün sabah arabaya bir miktar saf su ekledim ama ok cizgisinin üzerine çıkmışım. Su haznesinin kapağını açtım ve eczanelerde satılan şırınga ile su haznesinden fazla suyu çektim. Suyu aşağı ok işeretinin tam hizasına getirdim.Böyle su çekme işi sisteme zarar verirmi ? Belki basit bir soru oldu ama kusura bakma vesvese işte.
 
Üst