P0171 (Fakir Karışım) sorunu.

akifguzen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Kas 2014
Mesajlar
825
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracım 2012 model 1.4 otomatik Opel Corsa. LPG takılı değil ve 20.000 km olmadı henüz km si. Motor kodu ise A14XER yani benim arabada EGR yok. Bunu belirtmemde ki amaç bazı forumlarda sorunun EGR kaynaklı olduğu yönünde. Bende EGR olmadığı için otomatikman elenmiş oluyor.

Daha önce bu sorunla alakalı yetkili servise gitmiş sorunun kalitesiz benzin kaynaklı olduğu söylenip solvent bazlı bir katkı konmuştu. Sanırım enjektör temizleyicisi. İşlem sonrası ışık tekrar yanabilir ama bir süre sonra söner. Sönmezse gelirsiniz söndürürüz demişlerdi. Nitekim dedikleri gibi oldu. Işık yandı ve bir süre sonra söndü.

Daha sonra garantisi bitene kadar bu ışık hiç yanmadı. Garanti bittikten sonra ara ara yanmaya başladı ve her seferinde bir süre sonra kendiliğinden söndü.

Forumlarda biraz araştırma yaptım. Fakir karışım araç için tehlikeli deniyor. Genelde kurumlanma kaynaklı falan olabiliyormuş sorun. Çözüm olarak emme manifoldu temizliği, boğaz kelebeği temizliği vesaire deniyor ama bu denilen çözümler hep 100.000 ila 200.000 km arasında ki araçlar için deniyor. Benim aracım 20.000 km de.

Açıkçası durduk yere aracımı kurcalatmak istemiyorum. Bende teknik servis işindeyim. Bizim işte bir şeyin vidalarını ne kadar söküp takarsan o kadar çok sorun çıkarır. :D

P0171 için bir önerisi olan var mı?
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Aracım 2012 model 1.4 otomatik Opel Corsa. LPG takılı değil ve 20.000 km olmadı henüz km si. Motor kodu ise A14XER yani benim arabada EGR yok. Bunu belirtmemde ki amaç bazı forumlarda sorunun EGR kaynaklı olduğu yönünde. Bende EGR olmadığı için otomatikman elenmiş oluyor.

Daha önce bu sorunla alakalı yetkili servise gitmiş sorunun kalitesiz benzin kaynaklı olduğu söylenip solvent bazlı bir katkı konmuştu. Sanırım enjektör temizleyicisi. İşlem sonrası ışık tekrar yanabilir ama bir süre sonra söner. Sönmezse gelirsiniz söndürürüz demişlerdi. Nitekim dedikleri gibi oldu. Işık yandı ve bir süre sonra söndü.

Daha sonra garantisi bitene kadar bu ışık hiç yanmadı. Garanti bittikten sonra ara ara yanmaya başladı ve her seferinde bir süre sonra kendiliğinden söndü.

Forumlarda biraz araştırma yaptım. Fakir karışım araç için tehlikeli deniyor. Genelde kurumlanma kaynaklı falan olabiliyormuş sorun. Çözüm olarak emme manifoldu temizliği, boğaz kelebeği temizliği vesaire deniyor ama bu denilen çözümler hep 100.000 ila 200.000 km arasında ki araçlar için deniyor. Benim aracım 20.000 km de.

Açıkçası durduk yere aracımı kurcalatmak istemiyorum. Bende teknik servis işindeyim. Bizim işte bir şeyin vidalarını ne kadar söküp takarsan o kadar çok sorun çıkarır. :D

P0171 için bir önerisi olan var mı?

depo havalandırma valfi bozulup açık kalırsa olabiliyor
hava kaçağı , vakum kaçağı sebebiyle olabiliyor.
yağ dolum kapağının contası hava kaçırdığındada olabilir mesela.
yani motora ölçülmeyen hava girdiğinde...
birde işin eksoz ve oksijen sensörü kısmı var.
en kolayı aynı araçtan bi tane daha bulup beyindeki sensör değerlerini karşılaştırmak...rolantideki anlık...
 

akifguzen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Kas 2014
Mesajlar
825
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
depo havalandırma valfi bozulup açık kalırsa olabiliyor
hava kaçağı , vakum kaçağı sebebiyle olabiliyor.
yağ dolum kapağının contası hava kaçırdığındada olabilir mesela.
yani motora ölçülmeyen hava girdiğinde...
birde işin eksoz ve oksijen sensörü kısmı var.
en kolayı aynı araçtan bi tane daha bulup beyindeki sensör değerlerini karşılaştırmak...rolantideki anlık...

Baş belası bir durum. Bu arada bu sorun bp den benzin alırken daha sık oluyordu. Bir süredir shell den benzin almaya başladım. O zamandan beri bir düşüş oldu. Yani bp den alırken iki depoda bir yanan ışık shell e geçince 4-5 depoda bir yanmaya başladı. Bir de bir şey dikkatimi çekti. Gaza fazla yüklendiğimde yani dip gaz yaptıktan bir süre sonra bu sorun ortaya çıkıyor.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Baş belası bir durum. Bu arada bu sorun bp den benzin alırken daha sık oluyordu. Bir süredir shell den benzin almaya başladım. O zamandan beri bir düşüş oldu. Yani bp den alırken iki depoda bir yanan ışık shell e geçince 4-5 depoda bir yanmaya başladı. Bir de bir şey dikkatimi çekti. Gaza fazla yüklendiğimde yani dip gaz yaptıktan bir süre sonra bu sorun ortaya çıkıyor.

o zaman oksijen sensörü ve yakıt hattı üzerine odaklanmalı. benzin pompası basıncınızı enjektör kütüğü üzerinden ölçtürebilirsiniz. ayrıca oksijen sensörünün verdiği değerleri rolantide ve yolda kontrol ettirebilirsiniz. yakıttan yakıta nüksetme sıklığı farkeden bir durum için konuşuyorum tabi.
gerçekten sıkıcı bir durum.
 

akifguzen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Kas 2014
Mesajlar
825
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
o zaman oksijen sensörü ve yakıt hattı üzerine odaklanmalı. benzin pompası basıncınızı enjektör kütüğü üzerinden ölçtürebilirsiniz. ayrıca oksijen sensörünün verdiği değerleri rolantide ve yolda kontrol ettirebilirsiniz. yakıttan yakıta nüksetme sıklığı farkeden bir durum için konuşuyorum tabi.
gerçekten sıkıcı bir durum.

Bu oksijen sensörünün temizliği yapılabiliyor mu? Yoksa değiştirilerek mi denenmesi gerekiyor? Genelde kısa mesafe kullanıcısıyım. Hafta içi sabah akşam toplamda 30km yi geçmiyorum. Dolayısı ile aracı genellikle düşük devirlerde kullanıyırum. Bu opel grubu araçlar için düşük devirde çalışmanın iyi olmadığı söyleniyor. Bir forumda daha oksijen sensörünün adı geçti. Acaba diyorum bu oksijen sensörü kirlenmiş olabilir mi?
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Bu oksijen sensörünün temizliği yapılabiliyor mu? Yoksa değiştirilerek mi denenmesi gerekiyor? Genelde kısa mesafe kullanıcısıyım. Hafta içi sabah akşam toplamda 30km yi geçmiyorum. Dolayısı ile aracı genellikle düşük devirlerde kullanıyırum. Bu opel grubu araçlar için düşük devirde çalışmanın iyi olmadığı söyleniyor. Bir forumda daha oksijen sensörünün adı geçti. Acaba diyorum bu oksijen sensörü kirlenmiş olabilir mi?

devamlı soğuk motor kısa mesafe kullanımı oksijen sensörünü tıkamış olabilir. söküp spreyle falan temizlenebilir. ısıtıcısı çalışıyormu kontrol edilebilir. değer okuması sağlıklımı değilmi cihazdan takip edilebilir
 

bhadR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 May 2014
Mesajlar
78
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ayni olay bendede var arkadasim. 2 aydir isik yaniyor silsem dahi bir muhdet sonra tekrar geliyor. Opcom ile baktigimda hataya fakir karisim gösteriyor. Tamircideki cihazi bagladigimda Lamdasonde (oksijen sensörü) hatasini veriyor. Degistirsen bile tekrar yanma ihtimali yüksek dediler. o sensörü dürten bir hata var ama hala bende neyin yaktirdigini bulamadim.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
ayni olay bendede var arkadasim. 2 aydir isik yaniyor silsem dahi bir muhdet sonra tekrar geliyor. Opcom ile baktigimda hataya fakir karisim gösteriyor. Tamircideki cihazi bagladigimda Lamdasonde (oksijen sensörü) hatasini veriyor. Degistirsen bile tekrar yanma ihtimali yüksek dediler. o sensörü dürten bir hata var ama hala bende neyin yaktirdigini bulamadim.

lpliise lpg baş sorumlusudur genelde.değilse http://sukru52.blogspot.com.tr/p/z16xep-tekleme-cozumu.html motor kodunuz aynı ise direk bu işlem...
 

akifguzen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Kas 2014
Mesajlar
825
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Oksijen sensörünü sökmeye çalıştım ama bendeki aletle sökülecek gibi değil. Bi ara bir ustaya uğrayıp söktürüp bakmayı düşünüyorum bakalım.

Önümüzdeki günlerde arabayı aldığımdan beri ilk defa uzun yola gidicem. Yola çıkmadan depoya bir kutu würth enjektör temizleyici atıp öyle yoka çıkmayı planlıyorum.
 
Üst