Otomobil Kullanırken Dikkat Etmeniz Gereken Hususlar.

MOKIA

Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2006
Mesajlar
3,820
Tepki puanı
14
Puanları
38
www.iststatus.com
Otomobili kullanmanın yolu

2431411.jpg



İnsanların otomobil kullanırken yaptıkları bir sürü saçma şey vardır. Her
doğruyu, trafik kurallarının ve iyi otomobil kullanmanın anlatıldığı kitaplarda bulamazsınız. Bu hafta sizlere klasik kitap cümleleri dışında bir
şeyler anlatmak istedik.

"Lastiklerinizi her kullanımdan önce kontrol edin", "Sileceklerinizi her
sene değiştirin", "Her hafta otomobilinizin elektrik sistemini kontrol edin"
gibi basma kalıp cümleler dışında bakalım neler var otomobillerin
dünyasında?

1) Eğer çok hafif bir yağmur çiseliyorsa, sileceklerinizi son hızda
çalıştırmayın.

2) Yağmur durduktan 20 dakika sonra bile silecekleriniz hala çalışıyor
konumda olmasın.

3) Eğer arka camınızda buğulanma oluyorsa, arka cam rezistansını çalıştırın.
Çünkü o düğmenin asıl fonksiyonu budur. (İyi bir şoför, önü kadar aynı
zamanda arkasında da neler olup bittiğini bilen kişidir)

4) Otomobilinizin ön ve yan camları yağmurlu havalarda buğulanabilir. Böyle
bir durumda otomobilinizin havalandırma sistemini çalıştırın ve ayarını
defrost konumuna getirin.

5) Yağmurlu havalarda farlarınızı mutlaka yakın. Böylece camlarındaki buğuyu
çözmeyi akıl edemeyen şoförlerin sizi görme şansı artar, bir anda sizin
şeridinize tehlikeli giriş yapma şansları azalır.

6) Soğuk havalarda ağaç ve köprü gibi bölgelerin gölgesinde kalan alanlarda
aşırı buzlanma olur. Bu tip bölgelere dikkat edin.

7) Yolların uzun bir süre kuru kalmasının ardından yolların üzerinde toz ve
otomobillerden akan yağlar birikir. Yağmurun ilk damlalarıyla birlikte
yoldaki toz ve yağ, ıslaklıkla birleşir ve yollar bir buz pisti kadar kaygan
olur. Her zaman yağmurun ilk çiselediği zaman, bardaktan boşanırcasına
yağdığı zamandan daha tehlikelidir. Garip ama gerçek!

Otoyol gibi yerlerde araç kullanırken eğer iki şerit birden değiştirmeniz
gerekirse, önce sinyalinizi verin ve ilk şerit değişikliğini yapın.
Geçtiğiniz şeritte bir süre kaldıktan sonra tekrar sinyal verin ve geçmek
istediğiniz şeride yönelin. Çoğu kişi bunu yapmaya üşenir. Ama bu en güvenli
şerit değiştirme yöntemidir.

9) Emniyet kemerinizi takarken, emniyet kemerinin alt kısmının midenizin
değil, kalça kemiğinizin üzerinden geçmesine dikkat edin. Çünkü kalça
kemiğiniz bir kaza esnasında midenize göre daha dayanıklıdır.

10) Otoyollarda giderken 10 veya daha fazla oluşan araç konvoylarında,
öndeki aracı tamponuna yapışarak takip etmeyin.

11) Yine otoyollarda dikkat etmeniz gereken bir nokta "hız devamlılığı"dır.
Otoyollar belli hızlarda gitmeniz gereken yollardır. Ne daha yavaş, ne daha
hızlı. Özellikle bazı sürücüler otoyoldan çıkacakları zaman daha otoyol
üzerindeyken hızlarını azaltmaya başlarlar. Ve böylece arkalarındaki bütün
trafiği tehlikeye atarlar. Bunun yerine sağ şeride geçtikten sonra
yavaşlamak daha doğrudur. Hızınızı bu şeride geçtikten sonra düşürmeye
başlayın.

12) Bir yokuşun sonundaki kırmızı ışıkta duracağınız zaman öndeki araçla
aranızda en az 2 metre boşluk burakın. Böylece önünüzdeki şoför acemi olduğu
için otomobilini kaldırış esnasında kaydırsa bile size çarpma olasılığı
azalır. Her ne kadar sizin hatanız olmasa da, o güzel otomobilinizin
mahvolmasını engellemiş olursunuz.

13) Eğer çok şık üstü açık bir spor otomobile sahipseniz sizi kutlarız. Ama
lütfen aracınızın tavanını otoyolda 100 km/s hızla seyrederken açıp kapamaya
çalışmayın. Hızdan dolayı oluşan hava akımı o güzel tavanınızı uçurur. İster
inanın ister inanmayın bunu yapan şoförler var.

14) Eğer otomobilinizin şoför tarafında havayastığı varsa elleriniz
direksiyonda saat 9:15 pozisyonunda bulunsun, daha aşağıda değil. Böylece
havayastığı yüksek hızla açıldığında bileklerinizin kırılma olasılığı
azalır.

15) Eğer tek elinizle direksiyonu tutuyorsanız yukarıdaki aynı nedenden
dolayı elinizi saat 12 değil saat 6 pozisyonunda tutun.

Kullanma kılavuzlarındaki garip açıklamalar!

Yukarıda açıklamaya çalıştığımız "mantık kuralları"nı uygulamamakta ısrar
eden bazı sürücüler vardır. Bunlar genelde düz bir yolda veya otoyolda
giderken sinyallerini açık unutan şoförlerdir. Bu ve bu tip şoförler ve
avukatları sayesinde otomobil üreticileri otomobillerin kullanımkitapçıklarına bazı gereksiz bilgileri koymak zorunda kalıyorlar. İşte
bulardan birkaç örnek:

1) Dikkat! Bir koltukta iki kişiyi tek emniyet kemeriyle bağlamak
tehlikelidir. Yaralanabilirsiniz.

2) Dikkat! Yolcu tarafında havayastığı olan modellerde bebeğinizi özel
koltuğuyla ön koltuğa ters olarak oturtmayın.

3) Eğer aracınızın kaput kapağı tam olarak kilitlenmezse, araç hareket
halindeyken koparak sizin görüşünüzü engeleyecek şekilde ön cama
yapışabilir.
 

atomkarinca

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2006
Mesajlar
1,824
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
paylaşım için teşekkürler cengiz emegine sağlık çok basit ama çok önemli aslında
 

alperd

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2007
Mesajlar
1,243
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
paylaşım için teşekkürler.
allaha şükür hepsini zaten biliyorum küçük gibi görünen ama çok hayati bilgiler.

bir tane de ben ekleyim. bu mantık gerçekten trafiğe bakışınızı değiştirerek birçok kazadan sizi koruyabilir:
"siz hariç bütün şoförlerin biraz kör, biraz sağır ve oldukça acemi olduğunu varsayın"
karşı taraftan bişey beklemeyip çok daha emniyetli araç kullanmanızı sağlıyor :good:
 

corsa1.012v

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Tem 2007
Mesajlar
550
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
paylasim icin tesekurler
 

AkAY

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Haz 2008
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
paylaşım için teşekkürler aslında çok önemli bilgiler... hepsini uygulamak lazım, yeri geliyo seyir esnasında allah korusun aracın içindeki bir sinek bile dikkatimizi dağıtabiliyo...
 

alperd

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2007
Mesajlar
1,243
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
paylaşım için teşekkürler aslında çok önemli bilgiler... hepsini uygulamak lazım, yeri geliyo seyir esnasında allah korusun aracın içindeki bir sinek bile dikkatimizi dağıtabiliyo...


çok haklısın bi keresinde ablam bizi bitanecik arı yüzünden şarampole uçuruyordu babam tutmuştu son anda direksiyonu allahtan...
 

burak loves opel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
6,899
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Paylaşıma çok teşekkürler gerçekten hepside çok önemli.
 

akduman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Mar 2008
Mesajlar
2,964
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
3) Eğer arka camınızda buğulanma oluyorsa, arka cam rezistansını çalıştırın.
Çünkü o düğmenin asıl fonksiyonu budur. (İyi bir şoför, önü kadar aynı
zamanda arkasında da neler olup bittiğini bilen kişidir)

4) Otomobilinizin ön ve yan camları yağmurlu havalarda buğulanabilir. Böyle
bir durumda otomobilinizin havalandırma sistemini çalıştırın ve ayarını
defrost konumuna getirin.

5) Yağmurlu havalarda farlarınızı mutlaka yakın. Böylece camlarındaki buğuyu
çözmeyi akıl edemeyen şoförlerin sizi görme şansı artar, bir anda sizin
şeridinize tehlikeli giriş yapma şansları azalır.

Bugün başıma gelen bir olay...Farlarım açık...Yağmurlu bir hava şehrin içinde anayolda seyir halindeyken önüme sol taraftaki kavşaktan 06 plaka gri Corsa B atladı...Yani insan biraz kalın kafalı olunca ne açık far,ne havalandırma sistemindeki defrost,ne tali yol anayol geçiş üstünlüğü ve nede sinyal dinliyor...
Cengiz paylaşım için teşekkürler..Yukarıda özetlediğin kurallar genel anlamda uygulanması gereken hayati önem taşıyan kurallar,Tabi yukarıda bahsettiğim altın semer vurulmuş eşekler karşısında etkisizler....
 
Son düzenleme:

vectra delisi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2006
Mesajlar
2,618
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Paylaşım için teşekkürler.
 
Üst