Opel vectra b kasa sürekli fan açıyor.

Ramazanbodur

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ocak 2020
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
28
Siteyi ziyaret et
Aracım 97 Molde vectra b kasa. Aracımın normal muşuru 100 civarı fan açıyordu. Daha önce böyle geç fan açan araca binmediğim için biraz tırsttım. Hararet muşurunu ustama daha düşük derece açacak o harareti 90 'dan sonrasını görmesin bu araba dedim Sagolsun o da muşuru nasıl bşi takmışsa 80-85 olunca fan açıyor ve o fan araç durana kadar hiç durmuyor. bu şekilde binsem bir sorun olur mu araçta ? şuan hararette çekişte vs hiçbir problemim yok. daha önce böyle birşey yaptıran arkadaşlarım varmıdır ? Yardımcı olursanız sevinirim.
 

hawkeye

Kayıtlı Kullanıcı
11-Bilecik
Katılım
29 May 2019
Mesajlar
53
Tepki puanı
2
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
hocam geç fan açma diye bişey yok ben iki aydır araştırıyordum benden önce ki sahibi fan müşürünün kablosunu kopartmış hararet 100 lerde geziyordu bu arada sizin müşürün fotosunu atabilir misiniz ve ya ustanıza sorabilir misiniz hangi müşür ise bende değiştireyim malum yaz geliyor
 

Yasin Aygün

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Tem 2016
Mesajlar
313
Tepki puanı
4
Puanları
18
Yaş
29
Siteyi ziyaret et
Fan müşürünü orjinal takın sürekli çalışırsa hem yakıt tüketimi artar hem performans düşer. En iyi çözüm 80-82 termostat takıp orjinal müşür takmak.
 

Bünyamin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Mar 2020
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
On yıldır vectraya biniyorum.
Sana ilk tavsiyem her zaman orjinal olan neyse veya orjinal değerlerde olan onu tak. Aracında başka bir arıza yoksa aracın hararet yapmaz.
Araç klimalı ise iki fan var ve bunlar ikisi bir çalışıyor ve bunlar iki kademeli hızlı yavaş.iki tane fan müşürü var radyatörde biri gri 95-100 biri mavi 105-120 idi sanırım. bunların üzerindeki degerleri bende anlamadım.:))bu müşürlere üç kablo giriyor biri şase diğer ikisi fanın 1.ve 2.kademesini çalıştıran tetiklemeyi akü önündeki rölelerden alan artı uçlar.
Bendeki yazın klima açıkken çok sıcaklarda hararet özellikle şehir içinde dur kalklarda 100 ü geçiyordu. Sebebde büyük olan fan rezitansı içindeki sigortanın yanması imiş. Onuda burada bir kardeşmiz öğrendim sağolsun yıllar önce opellerin neden conta yaktığınıçözmüş ve paylaşmış..
Bu sigorta attığı için hararet yükselince öndeki kûcük fan 1.kademeden 2. Kademe ye geçiyor büyük fan komple duruyordu ondan sonra araba resmen ötüyor ıslık çalar gibi klima devereden çıkıyordu. Araba hiç gitmiyordu bu haldeyken.
Bende anlatıldığı şekilde işlemi yaptım. Ondan sonra hareret en fazla 90 nın biraz üstüne çıkıyor sonra geri düşüyor.
Sen ona bir bak. Her iki fanınıda kontrol et. Termostatını kontrol et araçta su eksiltme var mı devir daim sağlıklı çalışıyormu ...
 

Bünyamin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Mar 2020
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Düşük dereceli fan takmış ondan sürekli fanın açıyor.
Orjinal fan müşürü tak.
Fanın geç açıyorsa termostat devir daim ve radyatörün kontrol edilmesi lazım.
Opelim nette fan hararet şeytan üçgeni yaz orayı oku daha faydallı olur
 

İbocan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2020
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba, opel araçlar sıcak motor çalışır 105 de can açar ama su kaynamaz. Suyun kaynamama olayı ise genleşme kabı kapağının kapalı devre sistem çalışan sudaki basıncı belirli bir seviyede tutmasındandır. Siz daha düşük bir sıcaklıkta kullanırsanız motor daha çabuk yıpranır. Tavsiyem bir an önce orijinal hararet, fan ve termostat taktırın. Eğer orijinal bu parçaları taktığınızda genleşme Kabında su kaynama yaparsa genleşme kabı kapağınıda değiştirin
 
Üst