Opel Tigra 1998 Yıgılma

skaterext

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eyl 2012
Mesajlar
26
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Merhaba Abilerim ve kardeşlerim diye başlayayım ilk mesajıma, Opel tigra ile ilgili bir forum ararken buldum burayı birazda araştırma yaptım sitede ama tam aradıgmı bulamadım. şimdi benim sorunum da klasik gibi aslında ama sizden ricam servise göndermeden kendi imkanlarımla yapabilecegim maximum onarımı yapmak. elimde cogu şey gelir yani direk acıklayabilirisniz. şimdi sorunum su aracım 1998 model siyah opel tigra. 144.000 de. atiker lpg var simit depo. aracım tekleme silkeme yapıyordu ateşleme bobini ve bujilerin hepsi değişti sorun kalktı. sonra bir sorunum yoktu taki başka bir tigrayı kullanan kadar. araç için çok atik hemen hızlanır diyorlardı ama benim aracın gazını 1 nci viteste kökledigimde araç bayılıyor boguluyor gibi oluyor. neredeyse patenaj bile çektiremicem. oysa millet bastıgı anda kaptırıp gidiyor. nazik bir şekilde gaza basmam gerekiyor. benzindede böyle benzinde birazcık iyileşiyor ama yine durum aynı. şimdi tavsiyeniz nelerdir acaba. fişek gibi olmasını istiyorum aracın acıkcası. şimdiden teşekkürler mesajlarınız ve cevaplarınız için saygılarımla....
 

fourtyseven

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Şub 2010
Mesajlar
603
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Mrb bu sorunun bir çok sebebi olabilir
1.Motorun sağlığı ne durumda 10.5 bar olmalı 4 pistonda eşit verimde olması gerek kompresyon testi ile kontrol etmelisin
2.Enjektörlerin orjinalmi benzin yetiştiremiyor veya zengin karışım yapar boğuyor olabilir
3.Egzos tıkalımı tam gazda egzos gazının debisinden belli olacaktır
4.Debriyaj kaçırıyor olabilir böğürür araç yürümez
5.Hava filitresi kesinlikle açık hava tavsiye ederim tigraya açık hava şart yakıtı etkilemiyor tavsiye ederim
6.Jant ve lastik durumu orjinali 14 veya 15 inc modeline göre 4x100 olmalı lastik 185/60/15 ebat
bunları kontrol edersen 100 km ye 11 sn de ivmelenir bu arada tigra 3 bın devire kadar hafıf bır baygınlık yapar şanzuman dişli oranından kaynaklı 3 bınden sonra hırcınlaşır tadına doyum olmaz
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
debimetrenin fişini çekip dene
 

skaterext

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eyl 2012
Mesajlar
26
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
valla hava filtresinin orda maf vardı onu cekip deneimştim pek değişme olmadı açıkcası . yani diyorum ya bildiginiz patinaj bile cekmicek neredeyse o denli en fazlada 140-150 bastı yolda. motor icin kime göstersem iyi diyor ama sonucta kullanıp calıstırıp inceleyip iyi diyorlar hava bar basınc ölcmuyorlar. hava filtresine gelince sokturdum cok yakar dediler acık hava filtresi için .tekrarmı taktırsam acaba. birde forumları gezince şöle tekniklerle karşılaştım benzinle gezmeyi oneriyor herkes bir sure temizlensin diye motor acaba işe yararmı. birde bilen arkadaşlar varsa obd soketi alıcam hangisini almak gerekiyor hangisi uyuyor acaba bölelikle tam saglıklı ölçüm yapabilirim kaanatimdeyim. siz ne dersiniz.
 

fourtyseven

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Şub 2010
Mesajlar
603
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
kesinlikle bır anormallık var tıgra 180-190 km hıza hıc nazlanmadan cıkar 140-150 de tıkanıyorsa gaz yemıyordur bu sekılde muhakkak arıza ısıgı yakması gerek tabı kadran ampulu patlak veya dırenc eklenerek söndurulmus degılse!! Arıza lambasınıda kolayca kontrol edın su kabı uzerınde maf sensorunun hortumunu cekın arac sersem calısır arıza lambası yakar bakın calısıyormu..oksıjen sensoru hatası gaz pedalı pozısyon sensoru gıbı arızalar verır tabıkı arıza nedeni bu parcalar değildir sakın değişime gitmeyin sorunu çözmez..Hava filitresi olayına gelince bogaz kelebegını temız tutacak kalıtede 50 tl lık bır fılıtre yeterlı orjınalıde dandık karton zaten aracın gaza gec tepkı vermesıne bogulmasına neden oluyor hıc gerek yok sımdılık..

Daha evvelde dediğim gibi aracın kompresyonuna bakılmalı özellikle tıgra ve corsa gsi x16xe kodlu aynı motora sahıp sıkısık ıscılıgı zor arızasını anlamak ıcın saglam bır usta sart yapacagı ıslem bujıleri sırasıyla sokerek barometre takacak marş yapılacak bu esnada pıstonun barı ızlenecek sırasıyla ıslem devam edecek maxımum kompresyon 11 bardır 1.6 motorda 9 bar ve asagısı ıse rektefelık demektır ortalama 10,10.5 bar guzel bır motorunuz oldugu anlamına gelir bu ıslemın malıyetı en fazla 10-20 TL dır..Yaptırın tekrar goruselım..
 
Son düzenleme:

fourtyseven

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Şub 2010
Mesajlar
603
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
orjınal ve voghtland 3.5 yay resımlerı

Erkan Bey istedınız uzere resımler
 

Ekli dosyalar

  • 1.jpg
    1.jpg
    94.4 KB · Görüntüleme: 38
  • 2.jpg
    2.jpg
    83.3 KB · Görüntüleme: 30
  • 3.jpg
    3.jpg
    85 KB · Görüntüleme: 26
  • 4.jpg
    4.jpg
    89.4 KB · Görüntüleme: 22
  • 5.jpg
    5.jpg
    93.4 KB · Görüntüleme: 25

fourtyseven

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Şub 2010
Mesajlar
603
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
ve son hali

dıger resımler
 

Ekli dosyalar

  • 6.jpg
    6.jpg
    93 KB · Görüntüleme: 26
  • 7.jpg
    7.jpg
    93.8 KB · Görüntüleme: 21
  • 8.jpg
    8.jpg
    89.3 KB · Görüntüleme: 21
  • 9.jpg
    9.jpg
    96.2 KB · Görüntüleme: 23

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Tekleme, tükleme yoksa bence şüpheli katalitik varsa tıkalı yada egsoz tıkalı olabilir.
 

skaterext

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eyl 2012
Mesajlar
26
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
resimler güzelmiş valal nereden aldınız yayları aceppp nettenmi getirttiniz. birde valla opelde çalışan mastertech bir abimiz vardı kendine yer açmış ilk ona tekliyor diye gotuırdum işte ateşleme bobini değişti buji değişti ama tabiki bu olaya bakılmadı yani bar olayına. umarım rektefelik bir şey cıkmaz
 
Üst