Opel Corsa E Shellden yakıt aldım motor arısa ışığı yandı

BahtiyarAslan

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
23 Ocak 2024
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Arkadaslar bugun 6 saattir arac kullaniyorum bazen dur kalk yaparak bazen kontak kapatarak kullandim bes alti saat sonra arabayi tekrar calistirdigimda motor isigi yanmaya basladi ama sonmedi sorun ne olabilir hani sakin kullandım benim aklıma sey geliyor iki gun once shellden yakıt aldım ordaki pompaci dedi ki abi bu yakıtı vereyim dedi yakıtın ismini unuttum ondan vereyim o daha kalın aracınin hemen benzini bitmez uzun km yaparsın dedi bende ona guvenerekten ondan koydurttum ondan sonra araba gitmemeye basladi seri olmadi yani sonra da bugun kullaninca boyle ışık yandı sorun ne olabilir sence yakıttan kaynaklı mıIMG_5392.jpeg
 

cenk artem

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
1 Eyl 2015
Mesajlar
2,480
Tepki puanı
2,569
Puanları
113
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
alınan yakıtın ne olduğunu tam olarak yazabilir misiniz. normal benzin bile verse sorun olmaması lazım. shell yakıtın solvent değeri yüksek olur. çabuk biter ama performans verir. ben bir kaç kere böyle deneyimledim opel aracımda. ama güven konusunda shell zaten marka yakıt arıza ışığı yakmışsa zaten cihazla bağlanıp bakmak gerekli.
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,927
Tepki puanı
6,132
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Benim önerim hızlıca V-Power serisi yakıt alınız, muhtemelen yakıt aracınıza kalın gelmiş olabilir yakıtı inceltin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,446
Tepki puanı
1,961
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Ben dizel olsun benzinli olsun sürekli Shell den alırım...Fuelsave veya V power bu zamana kadar bir sorun yaşamadım açıkçası...Ama pompacılar sürekli nedense FuelSave vermeye çalışıyorlar...Sürekli V power diyorum bozuluyorlar sanki...Aynı abi falan diyorlar tamam aynıysa sen V doldur diyorum surat buruşturuyorlar..Anlamadım gitti...Israrlar FuelSave i satmaya çalışıyorlar gibi...Bencede depoyu V Power ile fulleyin...Aracınızı skıştırmadan kontrollü bir şekilde bir süre kullanın bakalım ışık sönecekmi...
 

barissari

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
19 Mar 2024
Mesajlar
3
Tepki puanı
3
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Arkadaslar bugun 6 saattir arac kullaniyorum bazen dur kalk yaparak bazen kontak kapatarak kullandim bes alti saat sonra arabayi tekrar calistirdigimda motor isigi yanmaya basladi ama sonmedi sorun ne olabilir hani sakin kullandım benim aklıma sey geliyor iki gun once shellden yakıt aldım ordaki pompaci dedi ki abi bu yakıtı vereyim dedi yakıtın ismini unuttum ondan vereyim o daha kalın aracınin hemen benzini bitmez uzun km yaparsın dedi bende ona guvenerekten ondan koydurttum ondan sonra araba gitmemeye basladi seri olmadi yani sonra da bugun kullaninca boyle ışık yandı sorun ne olabilir sence yakıttan kaynaklı mıEkli dosyayı görüntüle 30738
Benzer sorundan bende yaşadım, OBD (yanlış yazmış olabilirim) cihazıyla beyine bağlanıp bakıldığında P0171 kodlu arıza kodu vermiş. Bu yüzden de ESP'yi kapatıp yokuş kalkış desteğinin bile çalışmadığı oldu. Verdiği kodu araştırdığımda, Fakir hava-yakıt karışımı arızası verdiği çıktı.

Usta 3 sensörden şüphelendi, 2 tanesi oksijen sensörü (birisi manifoldda, diğeri de egzoz üzerinde) diğer sensör ise MAP ya da yakıt-hava valfi olarak geçiyor. Son bahsettiğim sensörden şüphelendim ve ustanın özel sebeplerinden dolayı başka güne bakma kararı alınca da kendim test ederek ilerlemeyi tercih ettim. Knedin bile test edip arızalı olduğunu anlayabilirsin (aşağıdaki sensör fotoğrafı var) Söktüğünde 2 ucundan üfleyerek test edebilirsin, eğer hava geçiyorsa herhangi 2 uçtan arızalı demektir. Zarların havayı açıp kapatarak ilerlemesi gerekiyor, sürekli açık kalmaması lazım. MAP ya da hava-yakıt valfini değiştirerek ilerledim ve en uygun sensörde buydu, OPSER'den (ikitelli oto sanayi, 1.ada) 650₺ ye aldım (18.04.2024). Arıza kodunu da sildirdim ve sorunsuz devam etmekteyim.

Umarım sorunun bundandır ve yardımcı olabilmişimdir.

WhatsApp-Gorsel-2024-03-19-saat-20.29.10_34f9342a433d1ebf4694273f.jpeg
WhatsApp-Gorsel-2024-03-19-saat-20.29.10_c41410a115b27950465b2a84.jpeg
WhatsApp-Gorsel-2024-03-19-saat-20.29.10_fbc5966980b89a73639de47a.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: cenk artem

barissari

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
19 Mar 2024
Mesajlar
3
Tepki puanı
3
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Benzer sorundan bende yaşadım, OBD (yanlış yazmış olabilirim) cihazıyla beyine bağlanıp bakıldığında P0171 kodlu arıza kodu vermiş. Bu yüzden de ESP'yi kapatıp yokuş kalkış desteğinin bile çalışmadığı oldu. Verdiği kodu araştırdığımda, Fakir hava-yakıt karışımı arızası verdiği çıktı.

Usta 3 sensörden şüphelendi, 2 tanesi oksijen sensörü (birisi manifoldda, diğeri de egzoz üzerinde) diğer sensör ise MAP ya da yakıt-hava valfi olarak geçiyor. Son bahsettiğim sensörden şüphelendim ve ustanın özel sebeplerinden dolayı başka güne bakma kararı alınca da kendim test ederek ilerlemeyi tercih ettim. Knedin bile test edip arızalı olduğunu anlayabilirsin (aşağıdaki sensör fotoğrafı var) Söktüğünde 2 ucundan üfleyerek test edebilirsin, eğer hava geçiyorsa herhangi 2 uçtan arızalı demektir. Zarların havayı açıp kapatarak ilerlemesi gerekiyor, sürekli açık kalmaması lazım. MAP ya da hava-yakıt valfini değiştirerek ilerledim ve en uygun sensörde buydu, OPSER'den (ikitelli oto sanayi, 1.ada) 650₺ ye aldım (18.04.2024). Arıza kodunu da sildirdim ve sorunsuz devam etmekteyim.

Umarım sorunun bundandır ve yardımcı olabilmişimdir.

WhatsApp-Gorsel-2024-03-19-saat-20.29.10_34f9342a433d1ebf4694273f.jpeg
WhatsApp-Gorsel-2024-03-19-saat-20.29.10_c41410a115b27950465b2a84.jpeg
WhatsApp-Gorsel-2024-03-19-saat-20.29.10_fbc5966980b89a73639de47a.jpeg

En doğru çözüm beyine bağlanıp arıza kodunu öğrenip buna göre ilerlemen en doğrusu, usta bulamazsan eğer benimle iletişime geçebilirsin. Ustama yönlendirebilirim.
 

Realist039

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
10 Ara 2022
Mesajlar
9
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
En doğru çözüm beyine bağlanıp arıza kodunu öğrenip buna göre ilerlemen en doğrusu, usta bulamazsan eğer benimle iletişime geçebilirsin. Ustama yönlendirebilirim.

Benzer sorundan bende yaşadım, OBD (yanlış yazmış olabilirim) cihazıyla beyine bağlanıp bakıldığında P0171 kodlu arıza kodu vermiş. Bu yüzden de ESP'yi kapatıp yokuş kalkış desteğinin bile çalışmadığı oldu. Verdiği kodu araştırdığımda, Fakir hava-yakıt karışımı arızası verdiği çıktı.

Usta 3 sensörden şüphelendi, 2 tanesi oksijen sensörü (birisi manifoldda, diğeri de egzoz üzerinde) diğer sensör ise MAP ya da yakıt-hava valfi olarak geçiyor. Son bahsettiğim sensörden şüphelendim ve ustanın özel sebeplerinden dolayı başka güne bakma kararı alınca da kendim test ederek ilerlemeyi tercih ettim. Knedin bile test edip arızalı olduğunu anlayabilirsin (aşağıdaki sensör fotoğrafı var) Söktüğünde 2 ucundan üfleyerek test edebilirsin, eğer hava geçiyorsa herhangi 2 uçtan arızalı demektir. Zarların havayı açıp kapatarak ilerlemesi gerekiyor, sürekli açık kalmaması lazım. MAP ya da hava-yakıt valfini değiştirerek ilerledim ve en uygun sensörde buydu, OPSER'den (ikitelli oto sanayi, 1.ada) 650₺ ye aldım (18.04.2024). Arıza kodunu da sildirdim ve sorunsuz devam etmekteyim.

Umarım sorunun bundandır ve yardımcı olabilmişimdir.

WhatsApp-Gorsel-2024-03-19-saat-20.29.10_34f9342a433d1ebf4694273f.jpeg
WhatsApp-Gorsel-2024-03-19-saat-20.29.10_c41410a115b27950465b2a84.jpeg
WhatsApp-Gorsel-2024-03-19-saat-20.29.10_fbc5966980b89a73639de47a.jpeg
Kardesim ayni sorun benimde basima geldi kendimde makine teknikeriyim arizayi biraz tespit ettigimi düşünerek ustaya gittim p0171 arizasi verdi fakir karisim ben hava akismetre ve kanister valfinden suphelendigimi aracin biryerinden hava aldigini düşünüyorum diye söyledim ustada bogaz kelebegi degisim falan saydi birçok sey araci birak bakacagiz dedi 1 gün sonra aradi sorun yazilimsal aracin beynine yazilim guncellemesi yapacagiz dedi tamam dedim herhalde bir elektikli valfe aç komutu gitmese sorun valfte yada yazilimda olur diye düşündüm araci teslim etti 1 gün sonra yine ayni arizayi 150 km yol gittikten sonra verdi arizayi veris sekli yine ayagini gazda çekip frene basarak yavaslarken hiz 15 km düşünce oluyor 3 ariza isigi yakip stop ediyor kontagi acip kapatinca sadece en soldaki motor ariza isigi yanik kaliyor bazen onuda kendi söndürüyor arabada tüp yok kontagi kapatip acinca çalisiyor fakat araçta kullanimda bir degisiklik hissettim önceden ayagini gazdan çekince aracin kompresorunu hissederdim simdi beynine guncelleme yaptiktan sonra ayagimi gazdan çekince araba akiyor iyi ama otomatik araba 5 te olmasi gereken yerde vites 6 da mesela ayagimi gazdan çekince 5 te olsa kompresörü hissederdim simdi sanki araba bosta yada 1 üst viteste hafif rampa asagiya akiyor 3 viteste indigim rampayi 4 te iniyor rahatlama var ama sadece frenle duruyorum gibi hissediyorum önceden boyle degildi ayagimi gazdan cektigimden 1 sn sonra anlik yakit gostergesi 0.0 olurdu simdi ayagimi gazdan cekince 3.4 2.2 geziyor birkaç saniye sonra alt vitese gecince 0.0 oluyor ama yine devir dusuk kaldigi için birde dikkatimi çeken birsey oldu motor calisirken yag cubugunu yada üst kapagi acarken bir vakum hissettim bunu acinca motorun hava degisimi oldugu icin calismasini etkiledigini gördüm ama en önemlisi ust kapagi ve yag cubugunu acarken bir vakum var bunun normal olup olmadigini araştırıyorum sizin araçtada böylemi bu motorun karakterimi böyle ? araci yine ustaya biraktim yazilimi eski haline getirmeleri icin cunku bu yazilimla aractaki vakum yada basinc calismasinin düzensiz oldugunu düşünüyorum ve birde en önemli şey garajda motoru ben kendim kontrol etmek istedim hava filtresinin emiş yaptigi yer geçmeli olan plastik parcayi cikartip hava filtresine giden hava kanalini elimle tikadim 5 yada 10 sn icinde yanma oksijen deger degisecegi icin motorda bir degisiklik olmasi gerekiyordu bu olmadi ve yaptigim kontrolde bogaz kelebeginden sonra bir kelepce çok gevsekti oradan hava aldigini anladim orayi sıkıp yine ayni testi yaptim bu sefer hava filtresindeki hava girisi elime vakum etkisi yapti ve kapali tutmaya devam ettigim için motor sesinden bir degisiklik oldu elimi cekince düzeldi ve isikta söndu o arada birdahada yanmadi ama şu yazilim yüzünden araci tekrar eski yazilimi yuklemesi icin biraktim yani anlayacaginiz ben herseyi tespit ettim soyledim ama adamlarin bir bildigi vardir dedim ama birsey bildikleri yok keske kendi aracimi kendim tamir etseydim muhtemelen bakim sonrasi gevşek kalan bogaz kelebeginden sonra basit bir kelepçeden hava almasiymis onu sıkınca duzeldi Turkiyede teknik bilgi çok zayif araclariniza hemen birseyler yaptirmayin usta dediginiz adamlar malesef çogu dukkan isletecek kabiliyette degiller insanlar caresiz olduklari için para kazanabiliyorlar
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip
Üst