opel baskı balata

metinnihat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Nis 2014
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
selam arkadaşlar ben daha önce Avrupa araba kullanmadım hiç ilk defa kullanıyorum....daha önce 20 sene yerli araba kullandım(Tofaş-reno v.b)bu tür yerli arabalarda debriyaj baskı balata bittiği zaman pedal çok yukarda kavrar.. baskı balatayı yenilediğin zaman pedal en aşağıdan kavrar ....şimdi gelelim benim sorunuma ben geçenlerde bir opel vectra 1.6 GL aldım aracı kullanırken pedal aşırı derecede yukarda kavrıyordu. aracı sanayide 2-3 tane ustaya gösterdim motorunun çok iyi olduğunu fakat baskı balatanın öldüğünü söylediler çünkü araba atik değildi çabuk hız kazanmıyordu sanki( aracın arkasından biri tutuyormuş gibi )sadece bir tamirci ise aracın baskı balatanın çok iyi olmadığını fakat aracın hantal olmasının sebebi katalizör yada eksozun tıkalı olduğunu söyledi.... ben aracı aldıktan sonra ilk işim baskı balatayı değiştirdim fakat araç bakımdayken ben aracın yanında değildim...aracımın pedalı hayla yukarda kavrıyor....
şimdi sorularım şu!!!!!
1. sorum= Avrupa arabalarda debriyaj halatı olmayan (hidrolikli) araçlarda baskı balata sıfır olsada pedal en aşağı kısımda kavramazmı ???benim pedalım gine yukarda kavrıyor
2.sorum= aracım hayla hantal. motor iyi baskı balata yeni acaba gerçekten katalizör veya eksoz tıkalı olabilirmi.
3.sorum=yoksa opel vectranın özelliğimi bu....benim daha önceki aracım Tofaş şahin marka bir araçtı şahinle 80 km hızla çıktığım rampayı opelle 60 km hızla çıkıyorum

yada tamirci beni kandırdı hiç bir şey değiştirmedi değiştirmiş gibi yaptı...,
lütfen bana yardımcı olabilirmisiniz
 

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
tamirci o riske giremez içiniz rahat olsun. baskı değişmemiş olsa bir süre sonra tamamen bitince yolda kalır ve yine o tamirciye gidip başına eksiyeceginizden degistirmeme gibi birşey yapamaz.
bende 2006 model Astra kullanıyorum. aldığımda balata bitik almıştım debriyaj yukarıda kavriyordu. değiştirdim ama debriyaj aynı yerde kavrıyor. bütün işlemlerde 4 saat ustanın başındayım :)
katalizor dolu ise aractaki ataklik gider ama katalizorde pahalı birseydir. değiştirmek yerine genelde muayenede sıkıntı çıkarmayacak şekilde iptal ediyorlar. doğaya zararlı gazların salinmasina engel olan bir parça ama maliyeti biraz yüksek.
 

954fireblade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
4,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
selam arkadaşlar ben daha önce Avrupa araba kullanmadım hiç ilk defa kullanıyorum....daha önce 20 sene yerli araba kullandım(Tofaş-reno v.b)bu tür yerli arabalarda debriyaj baskı balata bittiği zaman pedal çok yukarda kavrar.. baskı balatayı yenilediğin zaman pedal en aşağıdan kavrar ....şimdi gelelim benim sorunuma ben geçenlerde bir opel vectra 1.6 GL aldım aracı kullanırken pedal aşırı derecede yukarda kavrıyordu. aracı sanayide 2-3 tane ustaya gösterdim motorunun çok iyi olduğunu fakat baskı balatanın öldüğünü söylediler çünkü araba atik değildi çabuk hız kazanmıyordu sanki( aracın arkasından biri tutuyormuş gibi )sadece bir tamirci ise aracın baskı balatanın çok iyi olmadığını fakat aracın hantal olmasının sebebi katalizör yada eksozun tıkalı olduğunu söyledi.... ben aracı aldıktan sonra ilk işim baskı balatayı değiştirdim fakat araç bakımdayken ben aracın yanında değildim...aracımın pedalı hayla yukarda kavrıyor....
şimdi sorularım şu!!!!!
1. sorum= Avrupa arabalarda debriyaj halatı olmayan (hidrolikli) araçlarda baskı balata sıfır olsada pedal en aşağı kısımda kavramazmı ???benim pedalım gine yukarda kavrıyor
2.sorum= aracım hayla hantal. motor iyi baskı balata yeni acaba gerçekten katalizör veya eksoz tıkalı olabilirmi.
3.sorum=yoksa opel vectranın özelliğimi bu....benim daha önceki aracım Tofaş şahin marka bir araçtı şahinle 80 km hızla çıktığım rampayı opelle 60 km hızla çıkıyorum

yada tamirci beni kandırdı hiç bir şey değiştirmedi değiştirmiş gibi yaptı...,
lütfen bana yardımcı olabilirmisiniz

merhaba;
debriyajınızın kaçırıp kaçırmadığını en rahat yüksek viteslerde anlarsınız,4 veya 5 te gaz açtığınızda kaçırma varsa devir yükselir belli eder kendini...

kimisi el frenini çekip hoplatır zıplatır zorlar eder,

hidrolik merkez olduğu için pedaldaki yukarı aşağı hassasiyetini anlayamazsınız...

arabanızda egsoz katalizör yönlü bir problem olduğunu sanmam,ama arabanız nefes almıyor olabilir,bunun için periyodik bakımlarının yanında komple boğaz kelebeği temizliği ve bujilerin orjinal olarak değiştirilmesi lazım...herhangi başka bir arızayı lamba yakmazsa bile bilgisayara bağlayıp öyle arayabilirsiniz...arabadaki bir-iki sensör arabanızın çekişini çok kolay düşürebilir..
 

metinnihat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Nis 2014
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
merhaba;
debriyajınızın kaçırıp kaçırmadığını en rahat yüksek viteslerde anlarsınız,4 veya 5 te gaz açtığınızda kaçırma varsa devir yükselir belli eder kendini...

kimisi el frenini çekip hoplatır zıplatır zorlar eder,

hidrolik merkez olduğu için pedaldaki yukarı aşağı hassasiyetini anlayamazsınız...

arabanızda egsoz katalizör yönlü bir problem olduğunu sanmam,ama arabanız nefes almıyor olabilir,bunun için periyodik bakımlarının yanında komple boğaz kelebeği temizliği ve bujilerin orjinal olarak değiştirilmesi lazım...herhangi başka bir arızayı lamba yakmazsa bile bilgisayara bağlayıp öyle arayabilirsiniz...arabadaki bir-iki sensör arabanızın çekişini çok kolay düşürebilir..
ustam renkli yazı ile belirttiğim konuyu anlayamadım nasıl yani yüksek viteste gaz açtığında nasıl belli oluyor açıklıyabilsen...şimdiden teşekürler
 

nightknight

Kayıtlı Kullanıcı
28-Giresun
Katılım
18 Ağu 2010
Mesajlar
769
Tepki puanı
18
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
ustam renkli yazı ile belirttiğim konuyu anlayamadım nasıl yani yüksek viteste gaz açtığında nasıl belli oluyor açıklıyabilsen...şimdiden teşekürler
Yükselen devire orantılı hız artışı olmaz.
 
Üst