Motor kompresyon oranları

semihx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2007
Mesajlar
213
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
bana göre 11.5 bar alt sinir, 12-12.5 bar sagliklidir. tabi islem görmemis extra komperasörü yükseltilmemis motor icin.

forumda arastirisaniz benim tarafimdan acilmis komperasör konulari bulabilirsiniz, hatta kendi aracim silindirkapakcontasini yaktigi zaman , nasil yaptigimi anlatan fotograflariyla bi dosya hazirladim ve foruma vermistim, tabi kaybolmadiysa...
 

semihx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2007
Mesajlar
213
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
önemli degil.
 

burak10

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2006
Mesajlar
263
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bana göre 11.5 bar alt sinir, 12-12.5 bar sagliklidir. tabi islem görmemis extra komperasörü yükseltilmemis motor icin.

forumda arastirisaniz benim tarafimdan acilmis komperasör konulari bulabilirsiniz, hatta kendi aracim silindirkapakcontasini yaktigi zaman , nasil yaptigimi anlatan fotograflariyla bi dosya hazirladim ve foruma vermistim, tabi kaybolmadiysa...
dostum bu yazdığını görmüştüm, ama tekrar bulamadım
 

ogen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Haz 2007
Mesajlar
121
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Silindir sıkıştırma oranı ne ise o oranda çıkması gerekir.

Örneğin sıkıştırma oranı 1/10 ise ölçümde 9 ile 10 bar arasında çıkmalıdır.
veya 1/12 ise 11 ile 12 arasında çıkmalıdır.

9 yerine 6-7 bar çıkıyorsa arıza var demektir.

Ölçüm makul sınırlar içindeyse sorun yok demektir.
Basınç makul sınırların altında çıkıyorsa. Silindirin içine ince bir boru yardımıyla bir miktar motor yağı dökülür.

Silindirin içine yağ döküldükten sonra;
Basınç artıyorsa sorun segmanlardandır.
Basınç artmıyorsa sorun subaplardandır.
 

ogen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Haz 2007
Mesajlar
121
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Segmanlar sorunluysa segmanlar değiştirilir. Segmanlar değiştirilirken piston değiştirilmelidir. Hazır motor silindir kapağı açılmışken ve pistonlar değiştirilirken gömleklerde değiştirilmelidir. Yani motor rektifiye edilmelidir.

Subaplar sorunluysa "port polish" yapılır. Fakat çok teknik bir konudur iyi usta bulmak çok zordur.
 
Üst