matora sıf antifiriz konulurmu su ile karışacakmı:?

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
antifirizin akışkanlığı su kadar iyi değildir bunun için %40 -%60 karışım ideal
 

Tanbaron

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
1,087
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yoğun antifiriz, motor üzerinde yoğunlaşan sıcaklığı daha geç tahliye eder.Bu durum yaz aylarında sorun oluşturur ,motor sıcaklığını yükseltir ve motor soğutma sistemini yorar.
 

tnng yln

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ağu 2006
Mesajlar
1,076
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
3lt antifiriz gerisi su olacak sakılde dolduralım lutfen vazlası zarar arkadaslar...
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,531
Tepki puanı
261
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Yoğun antifiriz, motor üzerinde yoğunlaşan sıcaklığı daha geç tahliye eder.Bu durum yaz aylarında sorun oluşturur ,motor sıcaklığını yükseltir ve motor soğutma sistemini yorar.
Ben klasik motorlu eski teknolojiye sahip aracımın hararetini antrifiz sayesinde düşürdüm. Soğutma suyunda antrifiz kullanılmaz ise hararet daha çok olur, çünkü antrifiz suyun kaynama derecesini de yükseltir. Fazla yoğun olarak kullanılan antrifiz ise kaçaklara neden olur.
 
Son düzenleme:

serkan53

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Mar 2007
Mesajlar
165
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar 2001 model vectra ilk el sahibiyim. Fabrikada nasıl antifiriz koydular ise halen o var. Ölçtürünce -30 çıkıyor. Belki çok az antifiriz eklemişimdir. Bu güne kadar 3-4 adet sıfır araba kullandım. Hiçbirine su eklemedim. Takviye gerekliyse antifiriz ile tamamladım. Eğer fabrikada antifizi su ile karıştırıp koyuyorlar ise bilemem ama bence saf antifiriz konuluyor.
Benim bildiğim; su eklenince sistemde paslanmaya neden oluyor. Antifiriz kışın donmayı engellediği gibi yazında harareti engeller. bugüne kadar hiç bir arabamda ne donma ne de hararet sıkıntım oldu.
Ama arkadaşların söylediği gibi önceden su konulmuş sisteme direk antifiriz eklerseniz tıkalı yerler açılacağı gibi bazı kaçaklar söz konusu olabilir.
 

phoenix78

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2007
Mesajlar
251
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ben klasik motorlu eski teknolojiye sahip aracımın hararetini antrifiz sayesinde düşürdüm. Soğutma suyunda antrifiz kullanılmaz ise hararet daha çok olur, çünkü antrifiz suyun kaynama derecesini de düşürür. Fazla yoğun olarak kullanılan antrifiz ise kaçaklara neden olur.

Antifreeze zaten suyun donma noktasini dusursun diye kullanilir. Antifreeze (etilen glikol) yogunlugu fazla olan bir sivi oldugundan dolasimi zordur. Mutlaka su ile birlikte kullanilmalidir.
 

RespecT

Editör
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
3,105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Antifirizin vizikositesi daha düşüktür doğru ama siz tutup iğne deliğinden geçirmiyorsunuz.Aynı mantıkla düşünülecek olursa yağda ilerleyemez kanallardan.Yağ kanalları-yağ radyatöründen çok çok daha küçük bir geçiş noktasına sahip değil soğutma sistemi.
Devirdaiminizin ve soğutma sisteminizin daha uzun ömürlü olması için mutlaka yaz-kış antifiriz kullanmak lazımAma tek bir şartla: Korozyonlaştırma etkisi yüksek yada kalitesiz antifiriz kullanmayın. Paraflu (kırmızı dolum antifirizi) kullanmak en doğrusu.
Kalitesiz antifiriz ise saf kullanırsanız değil radyatör , silindir kapağına bile hasar verebilir.
Soğutma sisteminde antifiriz etkisiyle kaçıracak yerler var ise de bırakın kaçırsın ki gereken müdahelede bulunun.Kaçak olması antifirizin değil aracınızın gizli kalmış bir arızasıdır.
 

Tanbaron

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
1,087
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ben klasik motorlu eski teknolojiye sahip aracımın hararetini antrifiz sayesinde düşürdüm. Soğutma suyunda antrifiz kullanılmaz ise hararet daha çok olur, çünkü antrifiz suyun kaynama derecesini de düşürür. Fazla yoğun olarak kullanılan antrifiz ise kaçaklara neden olur.
Savaş abi ,sen benim yaşım kadar direksiyon sallamışsındır,sürç-i lisan edersem affola.
Naçizane düşüncelerim:
Antifiriz suyun kaynama noktasını yükseltir.Antifirizli su 100 derecede kaynıyacağına ,daha yüksek derecelerde kaynar.
Sadece su kullanılan soğutma sistemi,100 derecede suyu kaynatır ve aşırı basınç nedeniyle,genleşme kabından buhar olarak tahliye eder.Bu durumda araba hararet yaptı deriz ama sıcaklık 100-105 derece civarındadır.Motor su kaynatmıştır ama motor parçalarına zarar vermemiştir.

Oysa ben yazın antifirizli su ile 105-108 dereceleri görüyorum.Hatta bi keresin de sıcaklık göstergesi kırmızı bölgeye yaklaştı ama motor su kaynatmadı.
Bence yoğunluğu sudan daha fazla olan antifirizin ,ısıyı üzerinde daha yoğun tutmasından dolayı,soğuması daha geç olacaktır.Motor soğutma suyu sıcaklığı 100-150 dereceler civarındayken,aynı anda motor yağı sıcaklığı 200-300 derece ye kadar ulaşır.Yani motor yağının yoğunluğu daha fazla olduğu için ısıyı daha fazla emer ve kaynama derecesi daha yüksektir.

Soğutma sistemini yorar diyerek,antifirizi soğutmada zorlanır demek istedim.Radyatör kanalları,yağın motor içinde dolaştığı kanallardan daha geniş ve rahatlıkla radyatörden geçebilir.Yağ soğutma radyatörü kullanan araçlarda ,zaten yağ radyatörden geçiyor.VW kaplumbağada yağ radyatörü var.
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Savaş abi ,sen benim yaşım kadar direksiyon sallamışsındır,sürç-i lisan edersem affola.
Naçizane düşüncelerim:
Antifiriz suyun kaynama noktasını yükseltir.Antifirizli su 100 derecede kaynıyacağına ,daha yüksek derecelerde kaynar.
Sadece su kullanılan soğutma sistemi,100 derecede suyu kaynatır ve aşırı basınç nedeniyle,genleşme kabından buhar olarak tahliye eder.Bu durumda araba hararet yaptı deriz ama sıcaklık 100-105 derece civarındadır.Motor su kaynatmıştır ama motor parçalarına zarar vermemiştir.

Oysa ben yazın antifirizli su ile 105-108 dereceleri görüyorum.Hatta bi keresin de sıcaklık göstergesi kırmızı bölgeye yaklaştı ama motor su kaynatmadı.
Bence yoğunluğu sudan daha fazla olan antifirizin ,ısıyı üzerinde daha yoğun tutmasından dolayı,soğuması daha geç olacaktır.Motor soğutma suyu sıcaklığı 100-150 dereceler civarındayken,aynı anda motor yağı sıcaklığı 200-300 derece ye kadar ulaşır.Yani motor yağının yoğunluğu daha fazla olduğu için ısıyı daha fazla emer ve kaynama derecesi daha yüksektir.

Soğutma sistemini yorar diyerek,antifirizi soğutmada zorlanır demek istedim.Radyatör kanalları,yağın motor içinde dolaştığı kanallardan daha geniş ve rahatlıkla radyatörden geçebilir.Yağ soğutma radyatörü kullanan araçlarda ,zaten yağ radyatörden geçiyor.VW kaplumbağada yağ radyatörü var.

Merhabalar Setan Bey,
Hesaba katmadığınız bir nokta olduğundan bence yanlış düşünüyorsunuz. Donma noktası suyun 0 dır, burada sorun yok, çünkü araç çalışmıyorken antifriz donmayı engeller.( Çok ucu açık oldu ama demek istediğimi anlamışsınızdır)

Yukarıda bir hesap yapmışsınız kabaca fakat atladığınız nokta burada suyun kaynama noktasının 100 derece olmadığıdır ve göstergenin gösterdiği değerleri baz almışsınız. Fakat bu hesap açık atmosfer hesabıdır yani 1 bar altındaki hesabtır. Soğutma sistemimiz kapalı sistem olduğundan, içindeki basınç 1.3 bar civarıdır. Genleşme kabının üstündeki kapak 1.5 bara ayarlıdır ve çoğu zaman buna ulaşılabilinir ve dikkat ederseniz oradan buhar çıkar. O yüzden sıcaklık ve kaynama noktası hesabı yapılırken %30-50 lik basınç artışını da hesaplamak daha doğru olur düşüncesindeyim. Sizinde bildiğiniz üzere daha yüksek basınç altındaki nesnelerin kaynama noktaları değişecektir.

Edit: Çok karışık yazmışım özür dilerim, fakat çok basit olarak soğutma sistemimizi düdüklü tencereye benzetebiliriz. Yemeklerin daha kolay pişmesini sağlar, aslında oradaki basınçtan dolayı kaynama noktası daha düşüktür. Araçlarımız içinse hararet kavramı vardır o yüzden. Bu saatte düşüncemi bu kadar açıklayabildim, yarın daha düzgün bir anlatım ile açıklayabilirim, isterseniz hesap ile de yapabiliriz, fakat akışkanlıklar vs. çok etken var. Beyin fırtınası yapmak iyidir fakat, kaynaklarda, servis eğitimlerinde ve varsa kullanım kullavuzlarında yazında antifriz kullanılması önerilmektedir. Belki antifriz ısıyı daha iyi iletip taşımakta ve radyatöre ulaştırmakta ve soğumasını sağlamaktadır. Akışkanlık var, basınç var, karışımın kaynama noktasını yükseltmesi var dediğiniz gibi bu yüzden motorun geç soğumasına neden olabilecek etkenler var. Başlı başına bir mühendislik konusu aslında
 
Son düzenleme:
Üst