Markalara Genel Bir Bakış

busenedeburdayim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Tem 2009
Mesajlar
246
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Başka bir forumdan Muhlis ÖZTÜRK isimli üyeden alıntıdır,,bence güzel özetlemiş arkadaş..ekleme yapmak isteyen varsa yorumları bekliyorum...

Ford grubu:

Yuruyen aksam ve kaporta tas gibi, yolu tuttumu birakmiyor, dizel motorlari inanilmaz hassas ve yakit arizasina cok acik, benzinlileri esleniklerine gore daha cok tuketiyor, ic mekan kalitesi idare eder, trim sesi ve arabanin oradan buradan gelen seslerini teybe volum vererek yok etmek gerekiyor. Ikinci eli fiesta ve focus'ta basarili kalanlar facia.

Opel grubu:

Yuruyen aksam ve kaporta son derece saglam, amortisor var mi yok mu belli degil, elektrik arizasina cok acik, teknolojik otomatik sanzimanda basa her an bela olabilir, eski kasalari benzini tuketmiyor iciyor resmen, manuel dizelleri insan gibi kullanilirsa sorun cikartmiyor, ic mekan kalitesi vasat.

Honda grubu:

Sase kafada cok ciddi soru isaretleri birakiyor, yandan carpmalarda ikiye bolunen cok fazla araci var, motorunu (benzinli) oldurebilmek mumkun degil, ic aksam kalitesi ve gogusluk kalitesi genelde vasat, kasa degisimini cok gec yapiyor, son kasa haricindekilerin ic tasarimi 1980'lerden kalma, hizli yipraniyor, 3 sene sonunda her yerinden ses geliyor aracin, otomatigi benzin tuketiminde son derece bonkor, tam otomatik (tiptronik olmayan) sanzimanini oldurebilmek mumkun degil. Her durumda hastasi ve ikinci eli bulunuyor.

Toyota grubu:

Her anlamiyla ortalama bir arac icin bakilmasi gereken grup. Araclarin hic bir parcasi baska bir aracin parcasi ile ortak degil, her anlamda yedek parcada baglisiniz, alt takim ford ve opel'e gore daha hassas, Honda'dan daha basarili, sase olarak ise saglam ancak cok guvenmemekte fayda var, motor teknolojisi olarak Honda ile yarisir, ekonomi olarak ise bence en basarili firma (benzinlide), ic mekan kalitesi idare eder, ne cok iyi ne de vasat. Surus keyfi minimal, ben her seferinde bayginlik geciriyorum aracin icinde. Ikinci eli en basarili arac bana gore.

Renault grubu:

Ulkemin arabasi. Her donanim seviyesi, her keseye gore. Genelde keci gibi cikan araclari meshur (symbol, toros...). Plastik kalitesi tam bir facia, aracin icinde plastik bir seyler varsa 3-4 sene icinde eski halinden eser kalmiyor. Her modelinde belli kronik sorunlar oluyor, saglamlik olarak alt takim son derece iyi, sase ise son derece tartisilir (son megane haric). Surus keyfi yok, yol tutus az (son megane haric). Olabilecek en tutumlu dizel motoru yapmada en basarili firma, alinirsa 1.5 dci veya 1.6 16v motorunu almak gerek. Otomatik mi ? o da ne ?
smile.gif
. Donanimda en bonkor grup, cok donanima az para aliyorlar.

Peugeot-Citroen grubu

Hizli yipranan araclar. Sase kalitesi tartisilir, kaporta ise enerji emmek icin tasarlanmis ama bu en ufak kazalarda ciddi hasarlarin cikmasina sebep oluyor. Motorlar ford ile ayni. Ic tasarim vasat, plastik kalitesi vasattan hallice. Alt takim asfalt yollar icin yapilmis. 206 en cok tutani.

Skoda - Seat - VW

Surus dinamikleri cok farkli, tutunamaz denilecek durumlarda bile yol tutabiliyor. Ic mekan kalitesi yuksek, islevsel, ama gorunus olarak asiri sade (ford'un son uzay tasarimi ic mekanlarindan sonra bizimkiler yaninda siyah beyaz filmlerden cikmis gibi kaliyor :p ). Her kullanim sekline uygun motoru var (az kullanan icin MPI, cok kullanan icin dizel, orta kullanim icin TSI). Donanimda en kazik grup, hic acimiyor. Servis fiyati olarakda en yuksegin bir alti grup. VW grubunun ikinci eli cok iyi, Skoda'nin ikinci eli su aralar yukselen trend, Seat'in hala biraz calismasi gerek. Grubun en iddiasiz gorunen ve makyaj gecireni VW, en cok deneme yapilani Skoda, en cok performansa yonelik ugrasani Seat.

Mercedes-BMW-Audi

Paran varsa alirsin, yoruma gerek yok
smile.gif
.

Bunlar benim sahsi degerlendirmelerim, tabi ki dogruluk payi olanlar veya sizce olmayanlar olacaktir
 

.:Rivendell:.

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
3,602
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Opel grubu:

Yuruyen aksam ve kaporta son derece saglam, amortisor var mi yok mu belli degil, elektrik arizasina cok acik, teknolojik otomatik sanzimanda basa her an bela olabilir, eski kasalari benzini tuketmiyor iciyor resmen, manuel dizelleri insan gibi kullanilirsa sorun cikartmiyor, ic mekan kalitesi vasat.


Skoda - Seat - VW

Surus dinamikleri cok farkli, tutunamaz denilecek durumlarda bile yol tutabiliyor. Ic mekan kalitesi yuksek, islevsel, ama gorunus olarak asiri sade (ford'un son uzay tasarimi ic mekanlarindan sonra bizimkiler yaninda siyah beyaz filmlerden cikmis gibi kaliyor :p ). Her kullanim sekline uygun motoru var (az kullanan icin MPI, cok kullanan icin dizel, orta kullanim icin TSI). Donanimda en kazik grup, hic acimiyor. Servis fiyati olarakda en yuksegin bir alti grup. VW grubunun ikinci eli cok iyi, Skoda'nin ikinci eli su aralar yukselen trend, Seat'in hala biraz calismasi gerek. Grubun en iddiasiz gorunen ve makyaj gecireni VW, en cok deneme yapilani Skoda, en cok performansa yonelik ugrasani Seat.

Bu arkadaş kendisi nasıl bir araç kullanıyor merak ettim VW bünyesinde olmayan hiçbir araba iyi değil :D
 

Uğur

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ağu 2006
Mesajlar
929
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Forda iç mekan kalitesi idare eder deyip te, opele vasat demek şaşılacak iş. Diğerleri kullanıcıya veya şansa göre değişir ama iç mekan kalitesi sabittir, bence iç mekan kalitesi opelin kendi sınıfındaki bir çok araçtan daha iyi.
 

rebel_police

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ara 2010
Mesajlar
211
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Mercedes-BMW-Audi

Paran varsa alirsin, yoruma gerek yok
smile.gif
.

Bunlar benim sahsi degerlendirmelerim, tabi ki dogruluk payi olanlar veya sizce olmayanlar olacaktir

Para ve zevk meselesi...

90 mılyara ınsıgnıa 2.0 cdti da alırısın 320d de...

15 liraya vectra b de alırsın e36 da...

10 liraya astra f de alırsın e 30 da....
 
P

partner352

Bilgi Girilmemiş
İç mekan kalitesine ve sorunsuzluk yorumlarına katılmıyorum.
 

DarkMagic

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Şub 2010
Mesajlar
3,625
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
İç mekan kalitesine yorumu çok saçma bu kadar benden eski kasaların ne kadar içtiğinide tam bilmiyorum ona birşey diyemem amortisör var bende:)..
 

exclusive

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Haz 2007
Mesajlar
1,141
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
bunu yazan vatandaş otomotiv sektöründe otorite falan mı? çok takılmaya gerek yokherkesin kafasında kendine göre markaların imajı farklıdır... hepimiz yazarız böyle bişey
 

MadeN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2007
Mesajlar
6,208
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
fena değil gibi.. ama burda o arkadaşa söz hakkı doğuracak şeyler yazmassak forumumuz için doğru olanı yapmış oluruz..
 

Capt.

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
2,170
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Forda iç mekan kalitesi idare eder deyip te, opele vasat demek şaşılacak iş. Diğerleri kullanıcıya veya şansa göre değişir ama iç mekan kalitesi sabittir, bence iç mekan kalitesi opelin kendi sınıfındaki bir çok araçtan daha iyi.

focusun malzeme kalitesi bariz bir şekilde astradan aşağıda...
 
Son düzenleme:
Üst