M32 Şanzuman 5 ve 6 vites uğultusu

dante38

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ağu 2013
Mesajlar
134
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
28
Siteyi ziyaret et
Hayırlı günler.2010 model astra j 1.4t aracımız var.Bu aracta m32 kodlu sanzuman kullanilmis.Sorunum ise 5 ve 6 viteste ıslık sesi gelmesi.Internette yaptıgım arastirmalar sonucu sanzumanin rulmanlarının degismesi gerektigi yonunde.Bir diger cozum ise modifiye edilmis sanzuman kapagı alınım daha buyuk rulmanlara gecilmesi yonunde.Bu bilgileri yabancı sitelerden okudum.Burada ustaya gosterdigimde ise sanzuman yaginin degismesi yeterli dedi.Fakat internetteki benzer arizalarda rulmanlar ve rulanlarin takildigi yataklarin durumu cok kotu gozukuyor.Bu aracin cozumu nedir sizce ?

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

efsunkar3356

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2013
Mesajlar
271
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
şanzıman olayı çok sakat iş. siz ustalara fazla takılmayın. bence vakit varken iyi bir şanzıman ustasına gidip aklınızdakiler soruların cevabını bulun. eğer araca binmeye devam edecekseniz dediğiniz upgrade i yapın.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

dante38

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ağu 2013
Mesajlar
134
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
28
Siteyi ziyaret et
En iyi sekilde cozulmesini istiyorum.Bu yuzdende yetkili servise gittim opelin bu sorunu kabul ettigini ve bellirli sasi numarasi araligindaki araclarin sorunlu oldugunu soyledim ama adamlar dunyadan bi haber.O degilde 60 bindeki bi aracin sanzuman arizasi yapmasi garip.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
aracindaki sanziman muhtemelen bi kac kez iyilestirilmis olan sanziman o yuzden ilk bi kac yil uretilen ekstra sorunlu sanzimandaki rulmanlardan yok.yani kapak degisimi ve yeni nesil rulman yerine direk icinden cikan rulmandan almalisin onlar zaten yeni nesil.fakat 5-6 vites dislilerin hakkinda birsey diyemem...
ilk yapman gereken motor flush diye satilan yag temizleyiciden alip sanziman koyucaksin.10 dakika aracla geziceksin zorlamadan.s onrasindada motul 75w80 alip icine 2.5 lt civari koydurucaksin. sanziman yag degisimini 30/40 bin kmde bir yaptirirsan sorun olmaz egerki dislilerde sorun yoksa.rulmanlarda kendini bu arada belli eder sorunlularsa eger.isin ucuzundan basla yani isin ozu...
 

dante38

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ağu 2013
Mesajlar
134
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
28
Siteyi ziyaret et
Oncelikle cok tesekkur ederim Yener Bey.Yorumlarinizi ilgiyle takip ediyorum.Ses daha yeni basladi cok ince bir sekilde duyuluyor.Yag olarak serviste gm yag buldum.Servis manuelinde onerilen yag 75-85.Motulde ise 75-80 bulabildim.Viskosite olarak yuksek sicaklikta sorun yapar mi diye dusunuyorum.Marka olarak kuskum yok son yag degisiminde motor yagi olarak mobil 1 espden motul 5-40 gectim olumlu yonde fark etti.Manuelde yazanlar kafami karistiriyor acikcasi bos yerede yag degisimi yapmak istemiyorum.Linki paylasayim bide siz bakin.
http://workshop-manuals.com/vauxhal..._scratching_noises_with_engaged_3rd/4th_gear/

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

efsunkar3356

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2013
Mesajlar
271
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
yağ değişimini orijinal opel gm olması mı tercih edilmelidir . birde ortalama kaç lt yeterli gelir.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

dante38

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ağu 2013
Mesajlar
134
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
28
Siteyi ziyaret et
Motul daha iyi.Motor yagi tecrubeme dayanarak konusuruyorum.Benin kafamdaki sorun viskozite sorunu var.Servis kitabi 2.4 lt oneriyor.Fakat internette okudugum gore 2.6 konmasi daha iyi diyolar.5 ve 6 vites rulmanlarina bu yuzden yag ulasmiyomus daha fazla yag konursa daha rahat yaglama yapar diyolar.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

efsunkar3356

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2013
Mesajlar
271
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Motul daha iyi.Motor yagi tecrubeme dayanarak konusuruyorum.Benin kafamdaki sorun viskozite sorunu var.Servis kitabi 2.4 lt oneriyor.Fakat internette okudugum gore 2.6 konmasi daha iyi diyolar.5 ve 6 vites rulmanlarina bu yuzden yag ulasmiyomus daha fazla yag konursa daha rahat yaglama yapar diyolar.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
zaten bildiğim kadarı ile fazla yağ koyunca sistem atıyormuş.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

dante38

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ağu 2013
Mesajlar
134
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
28
Siteyi ziyaret et
Alttaki tapa var eger onu acarsaniz fazlasini atiyo kapaliyken atamaz fakat keceler fazldan 200 ml yaga dayanabilir mi bilmiyorum.Kafam cok karisik ne yapacagimi bilmiyorum bi okadarda kizginim vw lerin dsglerine kizardim opelde cok farkli degil.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

efsunkar3356

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2013
Mesajlar
271
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
bence olması gereken tıpadan yağ gelene kadar ekleme yapın. yağ geldikten sonra daha da ekleme yapmayın.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Üst