Lpg tercihi yağlamalı mı? normal mi?

zeybek0664

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Şub 2018
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar 2013 1.6 atmosferik astra j aracım var.15000 km de atiker marka lpg takılmış.Şu an 43 000 km de.ben 3000 km dir kullanıyorum.aldığım araç sahibide bır sorun yaşamamış ancak bir söylenti var.Ne kadar doğrudur öğrenmek istedim.Yağlamalı sistem lpg lerde subapların korunduğu,erimesini engellediği söyleniyor.benim aracım yağlamalı sistem değil.Bunun ne gibi sıkıntıları olabilir?
Yağlamalı sistemde yağın azalma durumu var.Yağ bir yerlere basılıyor.Bir faydası olmasa neden bu sistem yapılsın?
 
Son düzenleme:

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
sübapları çelikle değiştirip devam edersiniz
 

tuleybihayat

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
5 Kas 2017
Mesajlar
1,723
Tepki puanı
286
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar 2013 1.6 atmosferik astra j aracım var.15000 km de atiker marka lpg takılmış.Şu an 43 000 km de.ben 3000 km dir kullanıyorum.aldığım araç sahibide bır sorun yaşamamış ancak bir söylenti var.Ne kadar doğrudur öğrenmek istedim.Yağlamalı sistem lpg lerde subapların korunduğu,erimesini engellediği söyleniyor.benim aracım yağlamalı sistem değil.Bunun ne gibi sıkıntıları olabilir?
Yağlamalı sistemde yağın azalma durumu var.Yağ bir yerlere basılıyor.Bir faydası olmasa neden bu sistem yapılsın?
Hepsinde var mıdır bilmiyorum da, bazı lpg sistemleri belli aralıklarla 1-2 dakika kadar benzine geçiyor ve supaplarin benzinle yağlanması ve soğutulmasi sağlanıyor

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

ezogelin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
16
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
lpg'nin her koşulda subapları erittiği, yağlamalı sistemlerin sadece eritme zamanını daha yüksek kmlere çektiği bilgisi var.Yağlamalı da olsa o subap eninde sonunda eriyecek bundan kaçış yok. Sizin yerinizde olsam halihazırda olan lpg sistemini iptal edip yağlamalı lpg taktıracağıma Subaplar eridiğinde çelik subap taktırıp subapları ömürlük yapmak. 1500tlye çelik subap takıyorlar piyasada.
 

tuleybihayat

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
5 Kas 2017
Mesajlar
1,723
Tepki puanı
286
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
lpg'nin her koşulda subapları erittiği, yağlamalı sistemlerin sadece eritme zamanını daha yüksek kmlere çektiği bilgisi var.Yağlamalı da olsa o subap eninde sonunda eriyecek bundan kaçış yok. Sizin yerinizde olsam halihazırda olan lpg sistemini iptal edip yağlamalı lpg taktıracağıma Subaplar eridiğinde çelik subap taktırıp subapları ömürlük yapmak. 1500tlye çelik subap takıyorlar piyasada.
Subap [emoji777]
Supap [emoji818]

Supaplarin zaten her halükarda bir ömrü vardır. Dediğiniz gibi bu ömür Lpg'de kısalır. Çeliğin türüne ve üretim şekline göre dayanımı değişir.

Sürekli kısmi benzin enjeksiyonu ya da süreksiz (arada bir) enjeksiyon ile supap ömrü uzatılabilir.

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

sas_sas

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
24 Mar 2010
Mesajlar
788
Tepki puanı
12
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Hepsinde var mıdır bilmiyorum da, bazı lpg sistemleri belli aralıklarla 1-2 dakika kadar benzine geçiyor ve supaplarin benzinle yağlanması ve soğutulmasi sağlanıyor

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Sanırım o olay biraz farklı.. Fakir karışım harareti yükselterek süpab erimesine yol açtığı için önlem olarak yani fakir karışımın önüne geçmek için benzin yakıtı takviyesi yapıyor..
 

zeybek0664

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Şub 2018
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yorumlarınıza teşekkürler arkadaşlar.Sonuç itibariyle supap değişiminden kaçış yok.Lpg den de vazgeçemiyoruz.cezası 1500 TL yi göze alacağız.Tabi 1500 TL ile yırtabilirsek.İnşallah yolda belde sıkıntıda bırakmaz.
 

peaceloving

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eyl 2013
Mesajlar
207
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
_

Arkadaşlar 2013 1.6 atmosferik astra j aracım var.15000 km de atiker marka lpg takılmış.Şu an 43 000 km de.ben 3000 km dir kullanıyorum.aldığım araç sahibide bır sorun yaşamamış ancak bir söylenti var.Ne kadar doğrudur öğrenmek istedim.Yağlamalı sistem lpg lerde subapların korunduğu,erimesini engellediği söyleniyor.benim aracım yağlamalı sistem değil.Bunun ne gibi sıkıntıları olabilir?
Yağlamalı sistemde yağın azalma durumu var.Yağ bir yerlere basılıyor.Bir faydası olmasa neden bu sistem yapılsın?

Şu anda subap probleminiz yoktur heralde, 28 binde subap erimesine pek şahit olmadım.
 

mertcan.jpg

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eki 2017
Mesajlar
53
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
şuanki lpg sisteminizde araç önce benzinde çalışır, motor ısındıktan sonra lpg ye geçer. supaplarda aşınmayı daha erken km lerde yaşarsınız ama çelik supap takıp aracınızı kullanmaya devam edersiniz. fakat yağlanmalı lpg sistemine geçerseniz aracınızı %80 lpg %20 benzin olarak sürekli kullanır, supapları korur motoru da daha dinç tutarsınız. maddi imkanınız varsa yağlanmalı prince marka lpg sistemine geçmenizi tavsiye ederim. performansta da çok fark görürsünüz. ama üzerindeki lpg de sizi mutsuz etmez ;)
 

cenk artem

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
1 Eyl 2015
Mesajlar
2,480
Tepki puanı
2,569
Puanları
113
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
supap en erken lpg de 80 bin km yi net görür. ben böyle biliyorum.
 
Üst