Lastiklerin ön arka değişimi

tayfunozkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Mar 2010
Mesajlar
512
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Aracımda Turanza ER300 lastik kullanıyorum. (35 000 km oldu) geçen gün aracın lastiklerini birbirleri ile tam çapraz olarak değişitirttim. Aracım sola çekmeye başladı. Bu sefer ön sağ sol yaptırdım. Çekme düzeldi. Daha sonra forumlarda araştırma yaptım ve kafam iyice karıştı. Şu anda önceden sol önde olan lastiğim şu anda sağ arkada sağ ön ise sol arkada yani lastiklerin dönüş yönü değişti. (Lastikler yönlü lastik değil üzerinde ok işareti yok)Bunun zararı olur mu?
 

alperuzi

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
14 Ocak 2010
Mesajlar
1,636
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
ER300'lerin ilk çıkanları yönlüydü galiba, nedense aklımda yönlü olarak kalmış.
 

tayfunozkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Mar 2010
Mesajlar
512
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
lastiğin yanağında ok işareti yok sadece outside yazıyor.
 

corsa cdti

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2008
Mesajlar
1,203
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
iç dış belirtildiğine göre benim anladığım lastikleriniz yönlü lastik olması lazım.
 

alperuzi

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
14 Ocak 2010
Mesajlar
1,636
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
yok, asimetrik olunca iç-dış belirtiliyor. Yönlü olunca bir de ok işareti lazım.

asimetrikleri aracın sağ tarafından soluna alabiliyorsunuz (sağ göre ters dönmeye başlıyor) ama yönlüleri alamıyorsunuz, daha doğrusu janttan sökülüp ters takılması gerekiyor.
 

tayfunozkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Mar 2010
Mesajlar
512
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Alper bey Anladığım kadarıyla lastik yönsüz ama 35 000 km sonra bir lastiğin farklı tarafa doğru dönmeye başlaması bir problem yaratır mı acaba.
 

yigitekimdemir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
898
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
www.tamindir.com
İlk başlarda yapar çünkü aşınma henüz olmamış ama bi bin kilometre sonra kalmaması lazım böyle bir olayın

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 

alperuzi

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
14 Ocak 2010
Mesajlar
1,636
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Alper bey Anladığım kadarıyla lastik yönsüz ama 35 000 km sonra bir lastiğin farklı tarafa doğru dönmeye başlaması bir problem yaratır mı acaba.

Hayır,

ancak aracın durumunu bilmiyoruz,

örnek olarak bizim soldan kazalı bir araç vardı, sol ön taraf kamber açısı bozulduğu için dıştan aşınıyordu.

Ya da mesela bir lastik eksik hava ile uzun süre kullanılmış, daha fazla aşınmıştır, bir sürü etken var anlayacağınız...
 

tayfunozkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Mar 2010
Mesajlar
512
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
alper bey hayır cevabınız dan sonra yazdıklarınızı tam anlayamadım. Yani lastik farklı yerden farklı biçimde aşınırsa yönü değişmemeli mi
 

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Lastik sırtında homojen olmayan bir şekilde bir taraf daha fazla aşınmışsa zaten rot ayarı ve ön takım kontrolü gerekir.
Sorun olmaz ama rotasyon için geç kalınmış. 10 binde bir yapsanız 4 lastik de eşit aşınırdı.
 
Üst