lastik basıç sensöründeki rakalar çok farklı

Servetj

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ocak 2015
Mesajlar
24
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar bugun aracımı servise götürdüm bu aracı yeni aldığım için bilgim az bilen bir bikişye sormak için aracımın lastık basıç sensörleri sayısal rakamları önler sol 242 sag 234 arka sol246 sag 214
dedim bunların sayısal rakamları bir neden  buyuk ve 4 lastik neden farklıhanı 30 lu rakam olur 20 li rakamlar olur anlarım adamın dediği sen onları boş ver uyarı vermiyosa sen basgit bunlar fahrenayt gösteri yo :) az kalsın sıcaklımı ölcüyoz diyecektim ama adam bilmiyor ugraşmayalım dedim !
bu sayısal değerler neden bukadar buyuk bu farklar normalmi bilgisi olan varsa yardımcı olursanız çok sevinirim teşekkürler
 

revelation

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eki 2010
Mesajlar
12,367
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: lastik basıç sensöründeki rakalar çok farklı

Sen bosver :D onlar fahrenheit de ölçer yeri gelir atom değerlerine kadar söyler :D

servislerin durumu içler acısı. ne teknik ne teorik hiçbir bilgileri yok adamların. olmaz deyip geçmeleri cabası.
 

Servetj

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ocak 2015
Mesajlar
24
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Ynt: lastik basıç sensöründeki rakalar çok farklı

Gerçekten acı bir durum bunlara aracı nasıl güvenip vereceksin bakım için
iyikide bu site var yoksa yandık
 

opas

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ara 2014
Mesajlar
177
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
Ynt: lastik basıç sensöründeki rakalar çok farklı

Aaa sizde böyle değil mi? Aracınız fabrikasyon hatalı. :(

astratyrepressure_zpsba1325bc.jpg
 

Servetj

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ocak 2015
Mesajlar
24
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Ynt: lastik basıç sensöründeki rakalar çok farklı

benimkinde 200 lü rakamlarda
 

se-r-da-r

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2014
Mesajlar
70
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Ynt: lastik basıç sensöründeki rakalar çok farklı

Servetj link' Alıntı:
arkadaşlar bugun aracımı servise götürdüm bu aracı yeni aldığım için bilgim az bilen bir bikişye sormak için aracımın lastık basıç sensörleri sayısal rakamları önler sol 242 sag 234 arka sol246 sag 214
dedim bunların sayısal rakamları bir neden  buyuk ve 4 lastik neden farklıhanı 30 lu rakam olur 20 li rakamlar olur anlarım adamın dediği sen onları boş ver uyarı vermiyosa sen basgit bunlar fahrenayt gösteri yo :) az kalsın sıcaklımı ölcüyoz diyecektim ama adam bilmiyor ugraşmayalım dedim !
bu sayısal değerler neden bukadar buyuk bu farklar normalmi bilgisi olan varsa yardımcı olursanız çok sevinirim teşekkürler
merhaba aracınız hayırlı olsun. dilimin döndüğünce yardımcı olayım. öncelikle basıncın 2 veya 3 haneli rakamlarla gösterilmesinin sebebi farklı ölçüm birimleriyle ifade edilmelerinden kaynaklanmaktadır.örneğin tv ekranlarını ele alacak olursak önceden 106 ekran tv derken günümüzde artık aynı ekran boyutuna 42 inç dememiz gibi.
30-31-32.... olarak ifade edilen değerler basıncın ''psi'' birimiyle gösterilmiş şekli, 214-224-244... olarak ifade edilen değerler ise aynı basıncın ''bar'' birimiyle gösterilmiş şekli oluyor(aslında onlar 2.14-2.24-2.44'tür). diğer sorunuza gelecek olursak hocam o lastiklerin dördünü birden aynı ayarlamanız çok zor.aracımı alalı 2 ay oldu ben hala denk getiremedim 011zaa bunda hava sıcaklığı, lastiklerin sürtünme oranları arasındaki farklar,araçtaki kişi sayısı ve ağırlığın hangi yönde olduğu,gidilen yolun türü vs gibi çok çeşitli etkenler vardır.basınç ayarlarıyla ilgili konular açıldı oradan ideal basıncın ne olduğu ile ilgili arkadaşların çeşitli görüşleri var yararlanabilirsiniz.siz  basınç değerlerini sık sık kontrol ederek birbirine yakın tutmaya çalışın yeter.ben ön ve arkaları 34 psi olarak ayarlıyorum memnunum.
 

opas

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ara 2014
Mesajlar
177
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
Ynt: lastik basıç sensöründeki rakalar çok farklı

Opel'in hatası aslında bu. Birimler menüsünden US'i seçtiğinizde lastik basınçlarını PSI cinsinden cinsinden görürsünüz. Ancak yol bilgisayarındaki hız bilgisi mil/saat'e, mesafe bilgisi mile, yakıt tüketimi MPG'ye döner. Metrik birimlere geçince olması gerektiği gibi hız, mesafe, tüketim normale döner ama basınç sistemi de Pascal üzerinden değer göstermeye başlar. kPa kilo pascal demektir.

Teorik olarak baktığımızda her şey doğru. Ancak pratikte biz hız için km/h, mesafe için km, tüketim için litre/100km kullanmakla birlikte lastik basınçları için PSI(Pounds per inch square) kullanıyoruz. Opel'in "Türkiye" seçeneği içinde bu dördünü bir araya getirmesi lazım. Çok basit yazılımsal bir işlem.

Şöyle bir dönüştürücüyle kPa'yı PSI'a da dönüştürebilirsiniz. Kabaca 32PSI=220kPa :)

http://www.csgnetwork.com/presskpapsicvt.html
 

opas

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ara 2014
Mesajlar
177
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
Ynt: lastik basıç sensöründeki rakalar çok farklı

Ben yazana kadar iki cevap gelmiş :)
 

Servetj

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ocak 2015
Mesajlar
24
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Ynt: lastik basıç sensöründeki rakalar çok farklı

ben bunu kendim psi cinsinden ayarlayamıyorum mutlak servisten yazılım yüklenmesi gerekir ozaman !
 
Üst