klima açıkken hararet yükseliyor =S

musty.skr

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Mar 2010
Mesajlar
76
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bu ara işlerimden dolayı uğraşamıyorum arabamla o yüzden şimdilik stop herkese çok teşekkür ederim bilgilerini paylaştınız konu stop olabilir :)
 

berkay1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2008
Mesajlar
664
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
58
Siteyi ziyaret et
Küçük ve sonucuna aylarca önce ulaşmış olup tech cihazında bile tüm motor ısısını test ederek sonucunu defalarca yazdığım bir şeyi büyüttükçe büyütmüşsünüz otomobil satmalara kadar gelmişsiniz yazıları okuyunca görüyorum ki bir sürü yanlış tedavi önerileri de verilmiş durumda

Bu yüzden bir defa daha doğru çözümü yazıyorum

1 Opel diğerleri gibi 90 derecede çalışması için üretilmiş bir motordur harareti sevmez
2 Opellerin fan müşürleri Türkiye iklimine göre yüksek seçilmiş olduğu için hararet yapmaktadır
3 Hararet yapmayan XEV motorlu opellerin ise müşürleri siz satın almadan önce değişmiştir
4 Klima petekleri radyatör petekleri ile irtibatlıdır bu yüzden klimayı açınca ısı yükselir bu normaldir teknoloji ile ilgisi yoktur
5 motorun fan müşüründen dolayı hararet yaptığı ortadayken su devidaim sistemini kurcalamaya kalkmanın anlamı yoktur
6 Düşük dereceli (tipo müşürü) takıldığında fanın sürekli çalışacağı gibi bir iddia doğru değildir motor 90 derecenin üstüne çıktığında diğer tüm otomobillerde olduğu gibi opelde de çalışacaktır eskisinden fazla çalışması tabiki doğaldır ama bu opelde değil tüm otomobillerde böyledir
7 Fabrika yapmış vardır bir bildiği orijinal orijinaldir mantığından kurtulun endüstride ne hatalı orijinaller var dünyanın ileriye gitmesi ve gelişmesi zaten o hataların giderilmesi ile mümkün oluyor herşey orijinal olduğu için doğru olsaydı teknoloji ilerlemezdi
8 müşürü değiştirince kablo yanar gibi bir saçmalığı dile getirmeyin derim kablo falan yanmaz yanması içinde hiçbir neden yok ve yanmıyorda ısınmıyorda benim otomobilimde 1 yıldır ısınmıyorsa sizinkide ısınmaz ayrıca ısınması için en küçük bir mühendislik nedeni dahi yok
9 Otomobiller üretilir ve değişik iklimlere yollanır üretici fabirka için en zor şey kıtalar arası yığınla değişik iklim vardır mesela Türkiye için düşünürler ama türkiyede Van ili de vardır antalya da vardır biri kışın -40 ı görür diğeri eksinin ucundan geçmez şimdi sen fabrikasın türkiyenin antalyası vanı olmaz tek bir iklim değeri vermen lazım yani tek bir yağ değeri tek bir müşür değeri ve iklimle ilgili tek bir değer vermek zorundasın o zamanda ortalama birşey verirsin ve bu ideal değildir, mesela 10w40 yağ önerirsin çünkü van ilini de düşünmen gerekir çünkü kışın daha kalın bir yağ verirsen motor koruma yapamayacaktır tabii bu arada o yağ antalya için biraz ince kaçacaktır ama birşey yapamazsın 10w40 kullanılacak der çıkarsın müşürde böyle Türkiye için 100 dereceyi uygun görmüşler ama iyi tutturamamışlar halbuki 90 olması lazımdı bizim ülke distrübitörümüz de sağolsun yeterli ikazları yapmayınca öyle kalmış, adam senin iklimini senden iyi analiz yapmak zorunda değil bazende sen kendin üreticiyi yönlendireceksin dünya üretimi zaten böyledir

Sonuç müşür değişecek, orijinali neden bu değil denmeyecek, kablolar ısınır zorlanır denmeyecek, fan sürekli çalışıyor denmeyecek, nedeni belli olan bu arıza için başka yerlerde arızalar aranmaya kalkılmayacak, ustalar ne derse desin kulak tıkanacak ve onlara müşür değiştirmek istiyorum denecek

Bu Tipo müşüründen bahseden arkadaşlar neden sadece tipo müşürü deyip çıkıyor. Tiponun hangi tip müşürü, parça numarası nedir, en azından bir resim. Ben araştırdım aracıma uyan tipo müşürü bulamadım. Bulsamda çözsem bu sorunu, yardımcı olmak açısından tek tek resimleyeceğim.
 

icemaker

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
777
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Bu Tipo müşüründen bahseden arkadaşlar neden sadece tipo müşürü deyip çıkıyor. Tiponun hangi tip müşürü, parça numarası nedir, en azından bir resim. Ben araştırdım aracıma uyan tipo müşürü bulamadım. Bulsamda çözsem bu sorunu, yardımcı olmak açısından tek tek resimleyeceğim.

Birçok vectra değiştirdi oldu sizinki neden olmuyor anlamıyorum... Bende yeniden gidip kontrol ettim tipo müşürüne baktım benimkide farklı değil

O halde tersten gidelim siz sizinkinin resmini çekin ben bendekinden farkına bakayım çünkü eğer fark varsa öncelikle sizinkini görmemiz lazım
 

berkay1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2008
Mesajlar
664
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
58
Siteyi ziyaret et
Birçok vectra değiştirdi oldu sizinki neden olmuyor anlamıyorum... Bende yeniden gidip kontrol ettim tipo müşürüne baktım benimkide farklı değil

O halde tersten gidelim siz sizinkinin resmini çekin ben bendekinden farkına bakayım çünkü eğer fark varsa öncelikle sizinkini görmemiz lazım

Alttaki linkte bu konu hakkında bir çok görüş bulunmakta ve en çok sizin mesajınız var. Ayrıca benim araçtaki müşürün ve tipo müşürünün resimleri mevcut.
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=57885&highlight=tipo+m%FC%FE%FCr%FC&page=10
 

icemaker

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
777
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Resimlere baktım.

İki sorun var

birincisi benim aldığım tipo müşürü sizin resimdeki ile aynı değil
ikincisi sizin opelin müşürü bendeki ile aynı değil

sanırım sizin otomobiliniz çift fanlı ve klimalı olmalı bu yüzden üç ucu var ve parçacılar ona çift devre diyorlar VW müşürlerinde var onunda aynısı
 

icemaker

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
777
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Benim aldığım Tipo müşürü iki uçlu sizin resimdeki ise 4 uçlu bu yüzden klimalı tipo müşürü olmalı
 

icemaker

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
777
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et

berkay1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2008
Mesajlar
664
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
58
Siteyi ziyaret et
Resimlere baktım.

İki sorun var

birincisi benim aldığım tipo müşürü sizin resimdeki ile aynı değil
ikincisi sizin opelin müşürü bendeki ile aynı değil

sanırım sizin otomobiliniz çift fanlı ve klimalı olmalı bu yüzden üç ucu var ve parçacılar ona çift devre diyorlar VW müşürlerinde var onunda aynısı

Zaten sorun, klimayı açınca yüksek hararette dolaşmak zorunda kalıyoruz. Konu başlığıda bu. Siz bu önerileri yaparken klimalı olmadığını düşünerekmi yaptınız. Klima açık olmadan hararet yükselse bile fanın 2. devresi çalıştımı çabucak düşüyor.
 

icemaker

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
777
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Klimalı veya klimasız çift devreli ya da tek devreli fark etmiyor çünkü müşür tek devreli olsada bendede klima var ve aynı sorun bende de vardı burada asıl sorun opelin müşürlerinin 100 derecenin üstünde açması çift devreli müşürlerin birinci devresi 105 ikinci devresi 115 gibi anormal yüksek değerler ve zaten o değere gelene kadar otomobil şişmiş oluyor diğer otomobillerde ise böyle anormal yüksek müşür değerleri yok. Sizin müşürünüz motorlar aynı olmasına rağmen benimkinden farklı ama sizinki de Volkswagen de var yerine birebir uyuyor derecesi daha düşük arkasındaki soket uyarmı bilmem uymazsa adaptör soket gerekebilir ama işinizi görecektir
 
Üst