kış için 16" den 15" e düşme

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Kemal Bey,

Teknik olarak da fark edebilir. 15 ve 16 inç olarak 2 farklı lastik var diyelim. Çevreleri 2(Pi)R Dir. Tabanları ise 100 de sabit tutalım.

Şimdi tahminime göre, lastiklerin ikisi de aynı oranda yola değmez. Yani lastiğin tabanı basitce soldan sağa olan ölçüsü ise ki ikisinde de sabit tuttuk, önden arkaya olan uzaklığı da çevresidir. Yani yola basan alan daralabilir, artabilir belki de. Umarım anlatabil mişimdir.

Çok daha basitçe
16 inç lastiği kesersek ----------------- uzunluğunda olur.
15 inç lastiği kesersek ------------ uzunluğunda olur.

Mantıken tabanlar eşitken 15 inç lastik daha az yola basar. Biraz üzerinde düşünmek lazım da ne kadar fark eder tartışılır.
 

haydut25

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2009
Mesajlar
2,235
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Bir çember düşün.Bunun çarpını 1 cm yapsanda 10 cm yapsanda yataya dokunduğu nokta değişmez.

Araçta da eşit şartlarda, yani basınç ve ağırlık eşit bir ortamda lastiğin yerle temasının ölçüsünün de 15 veya 16 jantlar arasında değişeceğini sanmıyorum.Bütün jant ölçülerinde taban genişliği olarak lastiğin yatay olarak yere bastığı ölçü baz alınmasını bunu bağlayabiliriz düşüncesindeyim.Bunu şöyle örnekleyebilirizde.185 lastikle 205 lastiğin virajda yol tutması (kuru hava şartlarında) farklıdır.205 yere daha sağlam basar.Ama 14 jant araçla 16 jant aracın (araç, yol, hava, zemin, ağırlık v.s. şartların eşit olduğunu düşünerek) fren mesalerinde fark yoktur.
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Bence değişir. İki lastiğinde tabanı 185 olsun. Silelim, kafadan.

Çapa göre lastiğin uzunluğu değişmeyecek mi?

Bu uzayan oranın tamamı, lastiğin yere değmeyen kısmına mı denk düşer, yoksa tamamına aynı oranda mı. Ama bu fark hissedilir mi orası tartışılır.
 

haydut25

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2009
Mesajlar
2,235
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Çap değişikliğinin verdiği uzunluk farkının yere basmaya etkisi olmaz.Lastik genişliği değiştiğinde yere basan kısım ölçüsü değişir o da enlemesine.Dediğim gibi.1 cm çapında bir çemberle 10 cm çapında bir çemberin yere değdiği alan eşittir.
 

hasankaplan35

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
1,067
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Çap değişikliğinin verdiği uzunluk farkının yere basmaya etkisi olmaz.Lastik genişliği değiştiğinde yere basan kısım ölçüsü değişir o da enlemesine.Dediğim gibi.1 cm çapında bir çemberle 10 cm çapında bir çemberin yere değdiği alan eşittir.

Söyle düşünün Kemal bey, Çemberi çelik olarak düşünürseniz fark hissedilmez gibi görünebilir ama lastik olunca iş biraz değişir. toplam çevre ve yanak genişliği, taban ölçüsü aynı olan iki farklı lastiğin yere basan alanını değiştirir.

15" 16" değilde 205 taban için 15" ve iş makinası çapında bir lastiği gözünüzde canlandırırsanız Emre beyin ne demek istediğini anlayacaksınız.

lastik çapının yüzdesi kadar yere basan alan yüzdesi etkilenir.
 
Son düzenleme:

haydut25

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2009
Mesajlar
2,235
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Söyle düşünün Kemal bey, Çemberi çelik olarak düşünürseniz fark hissedilmez gibi görünebilir ama lastik olunca iş biraz değişir. toplam çevre ve yanak genişliği, taban ölçüsü aynı olan iki farklı lastiğin yere basan alanını değiştirir.

15" 16" değilde 205 taban için 15" ve iş makinası çapında bir lastiği gözünüzde canlandırırsanız Emre beyin ne demek istediğini anlayacaksınız.

lastik çapının yüzdesi kadar yere basan alan yüzdesi etkilenir.

İyide hasan arkadaşım verdiğin örnek biraz uçuk oldu.Konu itibariyle eşit şartlar altındaki 15 ve 16 inc genişliğindeki lastikleri ele alıyoruz şu anda.İş makinesi büyüklüğünde bir lastik için ağırlığı lastik basıncını v.s. eşit şartlara getiremezsin.Zaten sadece o jantların ağırlığı bile ezecektir lastiği.
 

haydut25

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2009
Mesajlar
2,235
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Söyle düşünün Kemal bey, Çemberi çelik olarak düşünürseniz fark hissedilmez gibi görünebilir ama lastik olunca iş biraz değişir. toplam çevre ve yanak genişliği, taban ölçüsü aynı olan iki farklı lastiğin yere basan alanını değiştirir.

15" 16" değilde 205 taban için 15" ve iş makinası çapında bir lastiği gözünüzde canlandırırsanız Emre beyin ne demek istediğini anlayacaksınız.

lastik çapının yüzdesi kadar yere basan alan yüzdesi etkilenir.

İyide hasan arkadaşım verdiğin örnek biraz uçuk oldu.Konu itibariyle eşit şartlar altındaki 15 ve 16 inc genişliğindeki lastikleri ele alıyoruz şu anda.İş makinesi büyüklüğünde bir lastik için ağırlığı lastik basıncını v.s. eşit şartlara getiremezsin.Zaten sadece o jantların ağırlığı bile ezecektir lastiği.Diş derinliği esnekliği arttıracağı için iş makinesi veyahut kamyon tipi lastiklerde yere basan alanı genişletir.
 

hasankaplan35

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
1,067
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
İyide hasan arkadaşım verdiğin örnek biraz uçuk oldu.Konu itibariyle eşit şartlar altındaki 15 ve 16 inc genişliğindeki lastikleri ele alıyoruz şu anda.İş makinesi büyüklüğünde bir lastik için ağırlığı lastik basıncını v.s. eşit şartlara getiremezsin.Zaten sadece o jantların ağırlığı bile ezecektir lastiği.Diş derinliği esnekliği arttıracağı için iş makinesi veyahut kamyon tipi lastiklerde yere basan alanı genişletir.


Yok yanlış anladınız, iş makinası lastiğini sadece ölçü olarak örnek verdim, standart dışı bir inç değeri söylememek için :D zaten 15 ve 16 arasında farkın hissedilir olmayacağı konusunda hem fikiriz.

mesala 205-50-15 ile 205-50-16 arasında %4,33 fark var çap olarak

Atıyorum orjinalde yere basan boyut, en20 cm ye boy10 cm olsun = 200cm2

yeni lastikler en20cm x boy10,43 = 208,6cm2 oluyor bizim yatay olarak gözümüzle farkedeceğimiz artış yarım cm den az. 4,3mm :D çap büyüdükce bu farkta artacak.
 
Son düzenleme:

haydut25

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2009
Mesajlar
2,235
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Yok yanlış anladınız, iş makinası lastiğini sadece ölçü olarak örnek verdim, standart dışı bir inç değeri söylememek için :D zaten 15 ve 16 arasında farkın hissedilir olmayacağı konusunda hem fikiriz.

mesala 205-50-15 ile 205-50-16 arasında %4,33 fark var çap olarak

Atıyorum orjinalde yere basan boyut, en20 cm ye boy10 cm olsun = 200cm2

yeni lastikler en20cm x boy10,43 = 208,6cm2 oluyor bizim yatay olarak gözümüzle farkedeceğimiz artış yarım cm den az. 4,3mm :D çap büyüdükce bu farkta artacak.

Yalnız farkındamısın.15 ve 16 inc lik lastikler arasındaki uzunluk farkını lastiğin bütününe değil de yere basan taban kısmına vermişsin :)
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Yalnız farkındamısın.15 ve 16 inc lik lastikler arasındaki uzunluk farkını lastiğin bütününe değil de yere basan taban kısmına vermişsin :)

Abicim, bütünün de uzunluk artıyorsa, yere basan bölümde de artması lazım değil mi? O zaman 14 inç reno broadway ile 22 inç lastikli X6 araçta tabanlar eşit ise, yola dokunan alan eşittir diyorsun.

Bu arada iletişim bilgilerini pm atar mısın? Temiz 2000 model civarı Clk bulma ihtimalimiz nedir?
 
Üst