Kafamda deli sorular ve lpg kararsızlığı :)

leondeniz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Ağu 2015
Mesajlar
52
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Tüm arkadaşlara merhaba. 
Öncelikle bu konuda daha önce çok soru sorulmuştur eminim, şimdiden affınıza sığınıyorum. Aracım imzamda yazan 2012 model 1.4T Ed. Elegance + Stil paketli ve şuan 66000 km de.
Aracımı alalı 5 ay oldu ve bu süre zarfında yarısı şehiriçi, yarısı şehirdışı 6000 km yol yaptım. 6000 km nin reel (pompa hesabı) ortalaması 8.3 lt (36 krş). 12 ay toplamında 14.000 - 15.000 km yol yapacağım gibi duruyor. Yakıt konusu kafamı ciddi anlamda kurcalamaya başladı.  Aslında yılda yaptığım km den ziyade, katettiğim her km de iki katı pahalı yakıt kullanmak canımı sıkıyor diyelim. 

Çok uzatmadan meseleye geleyim. Aşağıdaki seçenekler konusunda yorum ve görüşlerinizi rica ediyorum. Siz olsanız ne yaparsınız?

1- Aracı en fazla 1 yıl daha kullanıp satmak ve dizel, az yakan focus benzeri bir araç almak. (Hiç istemiyorum çünkü İnsignia aracımı gerçekten çok seviyorum, insigniadan sonra C segment araçların tat vermeyeceğini düşünüyorum.)
2- Araca lpg takıp en az 3 yıl kullanmak ve 3 yıldan sonra Dizel İnsignia almak 
smiley.gif
  (66.000 km deki araca lpg takıp 3 yıl kullanmak mantıklı olur mu?, Satarken tahminen 100k km de olacak, satarken 2.elde sorun yaşatır mı?, asıl korkum 3 yıl sonunda araç elimde kalır yada zor satarım düşüncesi:))

LPG taktırırsam, amaç zaten ekonomi olduğu için en uygun maliyetli fiyat/fayda oranı yüksek bir kit tercih etmek istiyorum. O nedenle aşağıdaki seçeneklerden Atiker Gold OBD II düşünebilirim, bu kitle sorun yaşarmıyım. (Sürüş tarzım genellikle 2000-2500 devir aralığıdır.) siz lpg takacak olsanız aşağıdaki kitlerden hangisini taktırırdınız? (Montajı yapacak olan bayi İstanbul Anadolu yakasında bu işi iyi yapan yerlerden bir tanesi , o nedenle Montaj ve işçilik konusunu düşünmüyorum)

Atiker Gold OBD II kit (Yağlamalı) : 1450 TL
Romano Turbo Kit: 1800 TL
Lovato OBD II Kit: 1800 TL 
Landirenzo Turbo Kit (Yağlamalı) : 2800 TL
Prins VSI2 : 2800-3000 TL

Biraz uzun oldu kusura bakmayın, yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.
 

adRe j

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eyl 2013
Mesajlar
7,685
Tepki puanı
2
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Cvp: Kafamda deli sorular ve lpg kararsızlığı :)

Merhaba ciddi ciddi zor deli sorular bunlar

Yazınızı okurken kesinlikle C segmentine dizele geçiş yapmanız gerektiğini düşünüyordum okumaya devam ettikçe aracınızı 2000-3000 devir aralığında kullandığınızı yazdığınız kısmı okuyunca C segment dizele geçmenize gerek olmadığı kanaatine karar verdim.

İnsignia da 1.4 T motorda LPG 1.6 T motora göre hem daha kullanışlı hemde daha uzun ömürlü olduğunu biliyoruz.
Sizde max 3000-3500 devir bandında vites değiştireceğinizi yazmışsınız bu şartlarda LPG takmanızda sorun olacağını sanmıyorum.

Şimdi LPG markası konusuna gelirsek İnsignia da işler nasıl kim hangi kitten memnun bilemiyorum ama yağlamalı kitlere boşa para vereceğinize Prins taktırmalısınız. Prins hem kaliteli hemde servis ve garanti ağı çok. Karşınızda da muatap bulabiliyorsunuz.

Yağlamalı kitlerin yağları bitmiyor bir eksilme yada azalma yok bunu biliyoruz yağlamalı kitten ziyade Prins e odaklanın bana göre.

Lpg nin düşmanı devir çevirmek yine aynı şekilde Subapların da siz max 3500 devir bandında vites değişimine ve shift yani vites değiştir uyarılarına dikkat ederek kullanmaya özen gösterirseniz keyifli az yakan D segmenti aracınıza keyifle uzun zaman binersiniz.
 

levyon1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Nis 2016
Mesajlar
56
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Benim aracım 1.4t bende çok düşündükten sonra lpg taktırdım 2bin liraya brc taktırdım ben ve gayet memnunum. Şuanda dizel araçlar kadar yakıyor ve performans okarakta memnunum. Psikolojik olarakta insan rahat ediyor. Bence brc veya atiker taktırın hem çok para vermemiş olursunuz hemde sınıntı yaşamazsınız.
 

we[AGRA]

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Nis 2016
Mesajlar
351
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Cvp: Kafamda deli sorular ve lpg kararsızlığı :)

2013 Astra 1.4 T Otomatik aracım beni de yormaya başladı son zamanlarda. Aracı alalı 7 ay oldu lpg'ye karşı biriyim ama şu sıralar benim de kafamda deli sorular var. :D

Havalar çok sıcak klima hiç kapanmıyor ve aracı performanslı kullanan biriyim. Bunun neticesinde ekonomi yapmak için lpg'ye ihtiyaç doğuyor ama aynı zamanda lpg performanslı kullanımı pek sevmez o da kafamı kurcalıyor.

Genelde herkes Landirenzo taktırıyor bizim turbo motorlara. İlk mesajdaki fiyatlarda Atiker'in Landirenzo'nun yarı fiyatı olduğunu görüyorum hemen hemen. İki katı fiyatı hak edecek neyi var acaba bilen arkadaşlar yorumlayabilir mi? Sonuçta lpg ekonomi amaçlı yapılan bir uygulama en pahalısını aldıktan sonra bu biraz ironik olmuyor mu?

Atiker takarsak sürekli sorunlarla mı boğuşuruz? Neticede o da bu araca uyumlu üretilmiş garantili bir kit.
 

Mr.Can

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Şub 2016
Mesajlar
326
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Cvp: Kafamda deli sorular ve lpg kararsızlığı :)

adRe j' Alıntı:
Merhaba ciddi ciddi zor deli sorular bunlar

Yazınızı okurken kesinlikle C segmentine dizele geçiş yapmanız gerektiğini düşünüyordum okumaya devam ettikçe aracınızı 2000-3000 devir aralığında kullandığınızı yazdığınız kısmı okuyunca C segment dizele geçmenize gerek olmadığı kanaatine karar verdim.

İnsignia da 1.4 T motorda LPG 1.6 T motora göre hem daha kullanışlı hemde daha uzun ömürlü olduğunu biliyoruz.
Sizde max 3000-3500 devir bandında vites değiştireceğinizi yazmışsınız bu şartlarda LPG takmanızda sorun olacağını sanmıyorum.

Şimdi LPG markası konusuna gelirsek İnsignia da işler nasıl kim hangi kitten memnun bilemiyorum ama yağlamalı kitlere boşa para vereceğinize Prins taktırmalısınız. Prins hem kaliteli hemde servis ve garanti ağı çok. Karşınızda da muatap bulabiliyorsunuz.

Yağlamalı kitlerin yağları bitmiyor bir eksilme yada azalma yok bunu biliyoruz yağlamalı kitten ziyade Prins e odaklanın bana göre.

Lpg nin düşmanı devir çevirmek yine aynı şekilde Subapların da siz max 3500 devir bandında vites değişimine ve shift yani vites değiştir uyarılarına dikkat ederek kullanmaya özen gösterirseniz keyifli az yakan D segmenti aracınıza keyifle uzun zaman binersiniz.

+1
 

Bonexxx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Şub 2014
Mesajlar
279
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Cvp: Kafamda deli sorular ve lpg kararsızlığı :)

Lovatoda bildiğim kadarı ile fena değil sizde araştırırsınız. km başı 10kuruş kar etseniz taktırdığınız LPG markasına göre paranızı 1 veya 2 senede amorti, edersiniz yani az yakmanızın cebinize çok karı olmaz bunuda düşünün. O yüzden pahalı LPG sistemi taktırmayın derim. Lovato, BRC bunlarada bakın, araştırın.

Arabanızdan memnunsanız LPG taktırın kullanın belki 3 değil 5 yıl sonra değiştirirsiniz.
 

we[AGRA]

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Nis 2016
Mesajlar
351
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Cvp: Kafamda deli sorular ve lpg kararsızlığı :)

Internette arastirma yaptim 1.4 T'ye Atiker taktiran kimseye rastlamadim ve biraz hevesim kaçtı. Lovato dusunebilirim. 15 gun icinde taktirabilirim bende aracin muayeneside geliyor cunku.
 

leondeniz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Ağu 2015
Mesajlar
52
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Cvp: Kafamda deli sorular ve lpg kararsızlığı :)

1.4T ye Atiker takan var hocam. Zaten amaç ekonomi olduğundan pahalı kit takmanın bir anlamı kalmıyor. Benim taktırmayı düşündüğüm yer ben orada fiyat konuşurken bir tane insignia 1.6T 180 lik araca Atiker gold bi tane Astra 1.4T yede Romano takıyorlardı. Montajı yapacak olan arkadaş "tak Atikeri geç, gerçekten hiçbir fark yok" dedi. Önemli olan montaj kalitesi ve düzgün ayar dedi ki haksızda sayılmaz. Prins'in turbo olmayan sıralı sistem kiti için 1700 tl fiyat verdi. Turbo olan VSI2 2800 den aşağı olmuyor.
2 aydır çok araştırıyorum hala karar verebilmiş değilim. Taktırırsam Atikeri takıp geçiçem, benim yılda yaptığım km ile 1 senede amorti ediyorum.
Ama tek endişem aracı 2-3 yıl sonra satmak istediğimde lpg li olması zor satılmasına neden olurmu? 2-3 yıl sonra araç 100-110 bin km civarında olacaktır. Tek düşündüğüm nokta bu.
 

we[AGRA]

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Nis 2016
Mesajlar
351
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Cvp: Kafamda deli sorular ve lpg kararsızlığı :)

Hocam Atiker kafama yatmaya başladı fakat siz bu fiyatları nerden aldınız? İzmir'de bu fiyatları veren biryer bulamadım.

Ayrıca yazdığınız Atiker'in fiyatı yağlama kiti dahil fiyat mı? Onun için ayrıca ücret istiyorlar çünkü.
 

leondeniz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Ağu 2015
Mesajlar
52
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Cvp: Kafamda deli sorular ve lpg kararsızlığı :)

Hocam Atiker için en son 1400 tl 9 taksit fiyat aldım. Yağlama kiti dahil. İzmir fiyatlarını bilemiyorum, istanbul kartal oto sanayindeki Atiker ana bayisinden aldım fiyatı.
 
Üst