Jant boyama ve lastik ebat değişikliği

mehmetcan

Kayıtlı Kullanıcı
07-Antalya
Katılım
7 Ara 2009
Mesajlar
942
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Dün tesadüfen lastik bayisinin birinde orjinal corsa c enjoy çelik jantı ve 4 lastik denk geldi ve bugün taktırdım. Malum benim araçtada çelik jant yoktu. Lastiklerin durumu iyi tarihleride yeni sayılır en azından üzerlerindekinden iyi. Fakat şöyle sorular oluştu kafamda lastikçi farketmez dedi ama birde sizlere sorayım istedim emin olmak için aracımdan çıkardıklarım 185/60/15 ebatlarındaydı bunlar ise 185/55/15 ebatlarında bana ne gibi dezavantajları olur. Mesala artık kilometre saatim fazlamı göstericek? Fazla göstericekse nasıl ayarlatıcam. Birde aldığım jantlarda kırık,tamir,kaynak yok balansıda yapıldı sorun yok fakat 3 jantın ufak çizikleri dışında sorun yok ama 1 jantın üzerinde derin çizikler var ve kötü duruyor. Bugün bir boyacıya sordum 200tl istedi takımı boyaya ve bence yüksek bir fiyat istedi.bende kendim yapabileciğim diye düşünüyorum. Boyarken nelere dikkat edicem macun mecburen kullanıcam derin çizikler için. Tabanca ile atmak istersem ne tür boya almam gerekiyor,sprey ile boyarsam nasıl almam gerekiyor? Vernik şartmı? Eski boyanın üzerine kalından inceye zımpara geçicem. Başka neler yapmam gerekiyor tecrübeli arkadaşların bu genel konularda yardımlarına ihtiyacım var. Uzun oldu kusura bakmayın resim ekliyorum fakat boyutu mobilden girdiğim için büyük olabilir şimdiden özür dilerim. Yardımcı olan arkadaşlarada şimdiden teşekkürler.

GT-S5830i cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 

Ekli dosyalar

  • uploadfromtaptalk1418251509650.jpg
    uploadfromtaptalk1418251509650.jpg
    86.7 KB · Görüntüleme: 170
  • uploadfromtaptalk1418251544012.jpg
    uploadfromtaptalk1418251544012.jpg
    87.5 KB · Görüntüleme: 126
  • uploadfromtaptalk1418251823150.jpg
    uploadfromtaptalk1418251823150.jpg
    90.3 KB · Görüntüleme: 107
  • uploadfromtaptalk1418251845197.jpg
    uploadfromtaptalk1418251845197.jpg
    88.7 KB · Görüntüleme: 112

DogukanGeyik

Kayıtlı Kullanıcı
44-Malatya
Katılım
13 Eki 2013
Mesajlar
1,983
Tepki puanı
7
Puanları
38
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Hayırlı olsun jantlar çok yakışmış arabaya. + Taban değişikliği olmadığı sürece 60 yanaktan 55 yanağa geçmenin hiçbir yönden dejavantajı olamaz. Araba lastiğin üstüne daha az yatar. Bu arada jantları hiç boyamaya gerek yok. Jantları boyatmak eskide kaldı , plasti dip denilen sprey boyalar var. Hemen hemen her renk var ayrıca beğenmezsen çok kısa sürede kurtulabiliyorsun.
 

akifguzen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Kas 2014
Mesajlar
825
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Plasti dip kaplama işi iyiymiş. Benim hanglarda baya çizik. İlerde kulkanabilirim böyle bir şey.
 

mehmetcan

Kayıtlı Kullanıcı
07-Antalya
Katılım
7 Ara 2009
Mesajlar
942
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Hayırlı olsun jantlar çok yakışmış arabaya. + Taban değişikliği olmadığı sürece 60 yanaktan 55 yanağa geçmenin hiçbir yönden dejavantajı olamaz. Araba lastiğin üstüne daha az yatar. Bu arada jantları hiç boyamaya gerek yok. Jantları boyatmak eskide kaldı , plasti dip denilen sprey boyalar var. Hemen hemen her renk var ayrıca beğenmezsen çok kısa sürede kurtulabiliyorsun.



Teşekkürler yorumun için
plastidip pek kafama yatmıyor resimdende görünüyor derin çizikler var işlem gerekicek ve ben sık sık köye giderim aksekiden sonra yolların pek iyi olduğu söylenemez yani plastidip dayanmaz diye düşünüyorum. Ayrıca yanak kalınlığı inceldiği için km fazla gösterirmi?
 

Astrag2005

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eyl 2013
Mesajlar
707
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Teşekkürler yorumun için
plastidip pek kafama yatmıyor resimdende görünüyor derin çizikler var işlem gerekicek ve ben sık sık köye giderim aksekiden sonra yolların pek iyi olduğu söylenemez yani plastidip dayanmaz diye düşünüyorum. Ayrıca yanak kalınlığı inceldiği için km fazla gösterirmi?

jantı kendiniz yapmak isterseniz macunlamanız gerekicek derin çizikler için plastidip e bende karşıyım çünkü en ufak bi deformede komple zarar görebiliyor yapısından ötürü. doğru bir sprey boya uygulamasıyla uzun süre dayanacak şekilde boyayabilirsiniz. Kendiniz boyayacaksanız yardımcı olmak isterim.

eklemek istiyortum yanak küçültmek son hızınız düşürür hızlanmanızı arttırır ayrıca kilometreniz daha çabuk artar tabi bunlar çok çok ufak belkide fark edemeyeceğiniz değişimlerdir. Yanlışım varsa düzeltiniz bende öğrenmiş olurum :)
 

mehmetcan

Kayıtlı Kullanıcı
07-Antalya
Katılım
7 Ara 2009
Mesajlar
942
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
jantı kendiniz yapmak isterseniz macunlamanız gerekicek derin çizikler için plastidip e bende karşıyım çünkü en ufak bi deformede komple zarar görebiliyor yapısından ötürü. doğru bir sprey boya uygulamasıyla uzun süre dayanacak şekilde boyayabilirsiniz. Kendiniz boyayacaksanız yardımcı olmak isterim.

eklemek istiyortum yanak küçültmek son hızınız düşürür hızlanmanızı arttırır ayrıca kilometreniz daha çabuk artar tabi bunlar çok çok ufak belkide fark edemeyeceğiniz değişimlerdir. Yanlışım varsa düzeltiniz bende öğrenmiş olurum :)

Kendim boyamayı düşünüyorun yardımınıza açığım. bugün biryere daha fiyat sordum 300 dedi sanki jantı baştan yap dedik insaf kalmamış.

imlada ve yazımda kusur olursa affola...
Samsung 5830i ile gönderildi
 

Astrag2005

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eyl 2013
Mesajlar
707
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Kendim boyamayı düşünüyorun yardımınıza açığım. bugün biryere daha fiyat sordum 300 dedi sanki jantı baştan yap dedik insaf kalmamış.

imlada ve yazımda kusur olursa affola...
Samsung 5830i ile gönderildi

Malzeme olarak

Yedek lastik 1x
boya bandı poşet kağıt (bunlar lastiğin boyanmaması için)
zımpara 600 1000 1500
Polyester macun ve sertleştiricisi (metal macunu) 1x
Sprey astar boya 2x
istediğiniz renk sprey renkli boya (eliniz yatkınsa 2 kutu yeterli fakat ne olur ne olmaz 3 kutu da alabilirsiniz)
parlak veya mat tercihe göre sprey vernik 2x

kullanıyorum. İlk önce 600 lük zımpara ile bir güzel jantın yüzeyini temizliyoruz ardından tozlardan kurtulmak için jantı ben yıkamayı tercih ediyorum. Kuruduktan sonra Polyester macunumuzu sertleştiricisiyle karıştırıp spatula yardımıyla çukurları dolduruyoruz. Sıfıra sıfır dolmasına gerek yok sonuçta zımpara yapılacak tekrar. macun çok çabuk sertleşiyor fakat tam kuruması için havada soğuk 10 12 saat beklemek gerekiyor. yoksa kusma yapıyor.Tam kuruyunca tekrar 600 lük zımpara ile macun kalıntılarını temizliyoruz ve çiziklerden eser kalmıyor. Burada nemli bezle silmeyi tercih ettim çünkü yıkanınca macun etkilenir diye ne olur ne olmaz. Tozlardan kurtulduktan sonra astara geçiyoruz. Hafif parlak homojen görüntü alana kadar astar boyamızı sıkıyoruz. Jant yerde yatık duruyorsa toz düşme ihtimali artıyor fakat 45 derece gibi bir açıyla tutunca da boyayı fazla sıkınca akma yapabiliyor. Astar katının kuruması 15 20 dk da tamamlanıyor. Elinizi üstünde gezdirip pütür toz tanesi varsa 1000lik sulu zımparayla bastırmadan temizliyoruz. 2. kat astarıda atıp 15 20 dk bekliyoruz yine pütür varsa yine ince bir zımpara yapıyoruz. Sıra boya katına geldi. Boyayıda homojen hafif ıslak görüntü alana kadar boyuyoruz. jantımız mükemmel parıl parıl bir görüntü alcak. şimdi kurumaya bırakıyoruz. 25 30 dk kurumaya bıraktıktan sonra toz tanesi varmı diye kontrol edin fakat çok kurcalamamanızı öneririm. göze batmayacak kadar ufaksa bırakın dursun. Eğer göze batacak büyüklükteyse 1500 lük zımparayla çok hafif hafif tozu temizliyoruz. Boya kapatır diyerek hiçbir kusuru atlamayın çünkü ne astar ne boya ne vernik hiçbir kusuru gizlemiyor. 2. kat boyaya geçiyoruz. Aynı 1. kat gibi boyadıktan sonra kurumaya bırkaıyorz fakat bu verniğin altından görülecek kat olduğu için tozlara razı gelmemiz gerekecek. zımpara yapınca sırıtıyor. Boyanın tam kurumasıda 10 12 saat civarı bir süre alıyor. Eğer boya ıslak kalıpta üstüne vernik atınca balonlanma ypaıyor ve bunca emek boşa gidip başa dönmek zorunda kalıyoruz. Buraya dikkat etmek gerekiyor.Boya katımızda kuruduktan sonra vernik katına geçiyoruz. Bence en önemli kat bu kat. Vernik ilk sıkıldığında çok akışkan oluyor falat kurudukça yapış yapış bir hal alıyor.o yüzden çok dikkatli olmak gerekiyor çünkü sertleştikçe katlar birbirinin üstüne akmaya çalışıyor dalgalanma oluyor. verniğide 2 kat uyguladıktan sonra 24 saat kurumaya bırakıyoruz. vernikleme işini bitirdikten sonra hafif beyazlanmalar olabilir onlar kuruyunca cam gibi şeffaf parlak oluyor. Vernik katındaki kusurları pasta ile halledebilirsiniz. Zımparanın izlerini gizleyemiyor ama pasta güzel sonuç veriyor. Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. Aklınıza takılan yerlerde yardımcı olmak isterim.
 

mehmetcan

Kayıtlı Kullanıcı
07-Antalya
Katılım
7 Ara 2009
Mesajlar
942
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Malzeme olarak

Yedek lastik 1x
boya bandı poşet kağıt (bunlar lastiğin boyanmaması için)
zımpara 600 1000 1500
Polyester macun ve sertleştiricisi (metal macunu) 1x
Sprey astar boya 2x
istediğiniz renk sprey renkli boya (eliniz yatkınsa 2 kutu yeterli fakat ne olur ne olmaz 3 kutu da alabilirsiniz)
parlak veya mat tercihe göre sprey vernik 2x

kullanıyorum. İlk önce 600 lük zımpara ile bir güzel jantın yüzeyini temizliyoruz ardından tozlardan kurtulmak için jantı ben yıkamayı tercih ediyorum. Kuruduktan sonra Polyester macunumuzu sertleştiricisiyle karıştırıp spatula yardımıyla çukurları dolduruyoruz. Sıfıra sıfır dolmasına gerek yok sonuçta zımpara yapılacak tekrar. macun çok çabuk sertleşiyor fakat tam kuruması için havada soğuk 10 12 saat beklemek gerekiyor. yoksa kusma yapıyor.Tam kuruyunca tekrar 600 lük zımpara ile macun kalıntılarını temizliyoruz ve çiziklerden eser kalmıyor. Burada nemli bezle silmeyi tercih ettim çünkü yıkanınca macun etkilenir diye ne olur ne olmaz. Tozlardan kurtulduktan sonra astara geçiyoruz. Hafif parlak homojen görüntü alana kadar astar boyamızı sıkıyoruz. Jant yerde yatık duruyorsa toz düşme ihtimali artıyor fakat 45 derece gibi bir açıyla tutunca da boyayı fazla sıkınca akma yapabiliyor. Astar katının kuruması 15 20 dk da tamamlanıyor. Elinizi üstünde gezdirip pütür toz tanesi varsa 1000lik sulu zımparayla bastırmadan temizliyoruz. 2. kat astarıda atıp 15 20 dk bekliyoruz yine pütür varsa yine ince bir zımpara yapıyoruz. Sıra boya katına geldi. Boyayıda homojen hafif ıslak görüntü alana kadar boyuyoruz. jantımız mükemmel parıl parıl bir görüntü alcak. şimdi kurumaya bırakıyoruz. 25 30 dk kurumaya bıraktıktan sonra toz tanesi varmı diye kontrol edin fakat çok kurcalamamanızı öneririm. göze batmayacak kadar ufaksa bırakın dursun. Eğer göze batacak büyüklükteyse 1500 lük zımparayla çok hafif hafif tozu temizliyoruz. Boya kapatır diyerek hiçbir kusuru atlamayın çünkü ne astar ne boya ne vernik hiçbir kusuru gizlemiyor. 2. kat boyaya geçiyoruz. Aynı 1. kat gibi boyadıktan sonra kurumaya bırkaıyorz fakat bu verniğin altından görülecek kat olduğu için tozlara razı gelmemiz gerekecek. zımpara yapınca sırıtıyor. Boyanın tam kurumasıda 10 12 saat civarı bir süre alıyor. Eğer boya ıslak kalıpta üstüne vernik atınca balonlanma ypaıyor ve bunca emek boşa gidip başa dönmek zorunda kalıyoruz. Buraya dikkat etmek gerekiyor.Boya katımızda kuruduktan sonra vernik katına geçiyoruz. Bence en önemli kat bu kat. Vernik ilk sıkıldığında çok akışkan oluyor falat kurudukça yapış yapış bir hal alıyor.o yüzden çok dikkatli olmak gerekiyor çünkü sertleştikçe katlar birbirinin üstüne akmaya çalışıyor dalgalanma oluyor. verniğide 2 kat uyguladıktan sonra 24 saat kurumaya bırakıyoruz. vernikleme işini bitirdikten sonra hafif beyazlanmalar olabilir onlar kuruyunca cam gibi şeffaf parlak oluyor. Vernik katındaki kusurları pasta ile halledebilirsiniz. Zımparanın izlerini gizleyemiyor ama pasta güzel sonuç veriyor. Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. Aklınıza takılan yerlerde yardımcı olmak isterim.

Teşekkürler. Beklediğim yazı buydu çok işe yaradı. Siz boya işini yaptıysanız malzemeleri nereden hangi marka temin etmiştiniz? Ne kadar süredir kullanıyorsunuz?

imlada ve yazımda kusur olursa affola...
Samsung 5830i ile gönderildi

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 19:25 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 19:10 ----------

Ayrıca eski boyanın temizliği konusundaki işlem nedir?

Diğer tecrübeli abilerdende lastik ebat değişikliği fikirlerini alabilirmiyim.

imlada ve yazımda kusur olursa affola...
Samsung 5830i ile gönderildi
 

Astrag2005

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eyl 2013
Mesajlar
707
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Teşekkürler. Beklediğim yazı buydu çok işe yaradı. Siz boya işini yaptıysanız malzemeleri nereden hangi marka temin etmiştiniz? Ne kadar süredir kullanıyorsunuz?

imlada ve yazımda kusur olursa affola...
Samsung 5830i ile gönderildi

boyaları bauhaus dan temin ediyorum sanayide boyacıdan güzel bir renk buldum sanayide 10 bauhaus da 12 tl fiyatı var. motip ral 9006 yarı mat gümüş diye geçiyor aracımın jantları şuanda bu boyayla boyalı memnunum. Aynı marka olması açısından verniğide motip in kristal parlak verniğini tercih ettim. Astar olarak ta bauhaus dan motip üniversal akrilik astar kullanıyorum. Polyester macununu sanayideki boyacıdan temin ettim aynı zamanda pastayıda. Zımparalar bauhaus da 1000 e kadar var sanayideki boyacıdan 2500 e kadar temin edebiliyorum. Emin değilim fakat yaklaşık 4 ay olmuştur. Verniği ne kadar düzgün atarsak o kadar dayanıklı oluyor ben 2 kat attım fakat çokta parıl parıl parlasın istemediğim için. Mat verniklerde çok uzun ömürlü değilmiş.

Buda dediğim ral 9006 yarı mat boyanın vernikli hali

yAABy7.jpg
 

mehmetcan

Kayıtlı Kullanıcı
07-Antalya
Katılım
7 Ara 2009
Mesajlar
942
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
boyaları bauhaus dan temin ediyorum sanayide boyacıdan güzel bir renk buldum sanayide 10 bauhaus da 12 tl fiyatı var. motip ral 9006 yarı mat gümüş diye geçiyor aracımın jantları şuanda bu boyayla boyalı memnunum. Aynı marka olması açısından verniğide motip in kristal parlak verniğini tercih ettim. Astar olarak ta bauhaus dan motip üniversal akrilik astar kullanıyorum. Polyester macununu sanayideki boyacıdan temin ettim aynı zamanda pastayıda. Zımparalar bauhaus da 1000 e kadar var sanayideki boyacıdan 2500 e kadar temin edebiliyorum. Emin değilim fakat yaklaşık 4 ay olmuştur. Verniği ne kadar düzgün atarsak o kadar dayanıklı oluyor ben 2 kat attım fakat çokta parıl parıl parlasın istemediğim için. Mat verniklerde çok uzun ömürlü değilmiş.

Buda dediğim ral 9006 yarı mat boyanın vernikli hali

yAABy7.jpg

Eski boyayla ilgili bir işlem yaptınızmı? Kazımak gibi v.s

imlada ve yazımda kusur olursa affola...
Samsung 5830i ile gönderildi
 
Üst