İnsignia 2015 1.4 benzinli Edition Elegance ön panjur ızgaram tamamen kapalı

Emirrrr

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
4 Tem 2023
Mesajlar
8
Tepki puanı
4
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Selam arkadaşlar bayadır kafamı kurcalayan bi konu var acaba durum sizde de böyle mi.

Benim araç 2015 1.4 t insignia. Aracımın biraz hararetli çalıştığını düşünüyorum. Bayadır da şu an panjur kafamı kurcalıyor. Ön panjura baktığımda ızgara aralarının hepsi kapalı. Arkadan sanki bir ek parça ile kapatılmış sökülebilen bi ek parça gibi. Izgara ların sadede birinde yaklaşık 10 cm uzunluğunda bi boşluk var ve hava sadece burdan giriyo geri kalan tüm kısımlar kapalı hava girişi yok. Bu normal mi bu araç zaten yüksek ısıda çalışıyo bide bu hava kanallarının kapalı olması bana çok garip geldi. Bildiğim kadarıyla opel türkiye ye kuzey soğuk ülkelere yolladığı araçlar ile aynı araçları yolluyormuş. Ne kadar doğru bilemicem ama oraya gönderilen araçlar ile bu sağlıklı olabilir aracın motoru çok soğumasın diye ama bizim sıcaklık koşullarına pek uygun gelmedi bana. Hele ki opel gibi sıcak çalışan bir motor için.

Sizde de ön panjur komple kapalı durumda mı acaba bu normal mi yoksa benim panjur da mı bi gariplik var.
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,927
Tepki puanı
6,132
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Benim araçta nasıl görünüyor hiç dikkat etmedim. Kontrol edip bilgilendiririm.
 

Emirrrr

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
4 Tem 2023
Mesajlar
8
Tepki puanı
4
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Tüm ızgaralar bu şekilde kapalı. Sadece plakanın altı açık. Hiç normal gelmiyor bana ama fabrika çıkışı nasıl böyle onu da anlamadım
 

Ekli dosyalar

  • IMG-20230628-WA0003.jpg
    IMG-20230628-WA0003.jpg
    114.5 KB · Görüntüleme: 12
  • IMG-20230628-WA0002.jpg
    IMG-20230628-WA0002.jpg
    155 KB · Görüntüleme: 10
  • IMG-20230628-WA0001.jpg
    IMG-20230628-WA0001.jpg
    127.4 KB · Görüntüleme: 10

Emirrrr

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
4 Tem 2023
Mesajlar
8
Tepki puanı
4
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Merhaba var mı bilgisi olan parça ile ilgili. Yarın uzun yola çıkıcam ve parçayı sökme arifesindeyim o yüzden acil bilgi lazım. Teşekkürler şimdiden
 

Emirrrr

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
4 Tem 2023
Mesajlar
8
Tepki puanı
4
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Ön tamponu açtım ve panjurun arkasından şu parçayı çıkarttım. Bunu çıkarınca ızgaralar açıldı. Bakalım bir farklılık olacakmı
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_2023-07-05-19-27-52-472_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2023-07-05-19-27-52-472_com.miui.gallery.jpg
    410.5 KB · Görüntüleme: 11

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,446
Tepki puanı
1,961
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Ön tamponu açtım ve panjurun arkasından şu parçayı çıkarttım. Bunu çıkarınca ızgaralar açıldı. Bakalım bir farklılık olacakmı
Bencede çıkartmakla iyi yapmışsınız...Kışa doğru tekrar takarsınız...Yazın bu sıcaklarda aracınızın motor bölümü oldukça rahatlayacaktır....
 

Emirrrr

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
4 Tem 2023
Mesajlar
8
Tepki puanı
4
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Acaba o parça neden takılıydı onu hala anlamadım ama. Bu parça direk hararet nedeni değil mi fabrika niye takmışki bunu
 

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,446
Tepki puanı
1,961
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Büyük bir ihtimal sizinde dediğiniz gibi daha soğuk ülkelere göre tasarlanmış bu yüzden takılmıştır....
 

Emirrrr

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
4 Tem 2023
Mesajlar
8
Tepki puanı
4
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Tekrardan merhaba. Sonucu bildireyim.

O parça takılı iken İstanbulda çanakkale ye gittim. Yol boyunca istisnasız her rampa da hararet ibresi 100 105 dereceleri gördü. Ve bu hararet derecesini her rampa da klima kapatarak ve 2000 2500 devir arasında 90 km hızla çıkarken gördüm.

Ve zar zor gözüm sürekli hararet ibresinde en az 20 kere 100 dereceyi görerek çanakkale ye geldim.

Sonra işte tamponu söktüm ve o lanet parçayı çıkardım. Izgaralar komple açıldı. Dönüş yolunda aynı rampaları çıkarken araba resmen uçtu. Gelirken 2200 devir 90 km hızla çıkarken 100 105 dereceleri gördüğüm rampalarda bu sefer 3500 devir 150 ile çıktım arabanın harareti Bana mısın demedi 92 derecede çakıldı kaldı. 400 km yol boyunca sadece 1 kere 100 dereceyi gördü o da 6 7 km aralıksız rampa çıkılan yolda. O da gayet normaldir diye düşünüyorum. Araba resmen yağ gibi kaydı dönüş yolunda fan bile açmadı.

Daha da önemlisi motor aşırı ısınmadığı için arabanın performansı ivmelenmesi kalkışı acayip derecede arttı. Bugğn şehir içinde kullandım parçayı çıkarmadan önce 2.viteste zor çıktığım dik rampayı 3.viteste zorlanmadan çıktı. İnanılmaz bir farklılık oldu arabada resmen arabanın ızgarasını arkasında bir katil yaşıyormuş ben farketmemişim. Arabayı aldığımdan beri böyle bir performans görmemiştim. Şehir içinde her zaman kullandığım dik rampalı yollarda 3 4 kere fana açarken şimdi 1 kere bile fan açmadığı gibi hararet 90 ı geçmedi. Araba resmen yeniden doğru. Ne oldupu belli olmayan bir parça yüzünden yıllardır arabada bende çile çekiyomuşuz.

Şiddetle tavsiyedir araçlarınızı bir an evvel kontrol edin panjuru kapatan bir kapak varsa derhal çıkarın. Farka inanamayacaksınız kesinlikle ben bu kadar fark olacağını kesinlikle beklemiyordum
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil ve Blackram

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,927
Tepki puanı
6,132
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Benim aracım dizel. Biliyorsunuz dizel araçlar benzinlilere göre daha az ısınır. Bende durum aşağıdaki şekilde.


IMG-20230709-WA0004282d9c40afb21e8e.jpeg
IMG-20230709-WA00058e779cb289fc75c6.jpeg
IMG-20230709-WA0002764b3f2a8e7d981c.jpeg
IMG-20230709-WA00033c0721eb35ada4a8.jpeg
 
Üst