!!! İLGİNÇ !!! Klima gazı problemi !!! :) :) :)

sertcan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ağu 2007
Mesajlar
249
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
geçtiğimiz sene ekim ayında aracımın yazılım güncellemesinden sonra çekiş ve kalkış sorunları ortadan kalkmıştı ki ilk yazılım güncelletenlerden olarak inanın o günden sonra aracıma daha çok içim ısınmıştı. yalnız geçenlerde sürüş esnasında bir sorunla karşılaştım. araç klima kapalıyken inanılmaz atak çok güzel tepki veriyor ama klima devreye girince hani deyim yerindeyse allah canını alıyor, gaz pedalı ağırlaşıyor ve klima kapalı durumdakinden çok daha geç tepkime veriyor ve devir düştüğünden dolayı bir küçük vitese geçmeye zorluyordu.çok canım sıkıldı tamam klima aracın devireden düşmesine bir neden hem de büyük bir neden ama bu kadarda olmaz çünkü bir önce ki aracım 2001 astra 1.4 gl (90 hp - 56.000 km de yorulmamış bir motordu) de bile hiç hissettirmiyordu. bir anlam vermeye çalıştım ilk başta iki araç arasında ağırlık farkı var ve motor teknolojileri farklı (yeni sedanlar değişken zamanlı motorlar) ama 1.6 ve 115 hp olunca daha güçlü bir araçtan beklentimin karşılığı bu olmamalıydı diyerek servise gittim. test sürüşüne çıktık usta da olması gereken düşüşten daha fazla bir güç kaybı olduğunu farketti ve yakıtı nereden aldığımı sordu; bende shell 97 vpower alıyorum ve hep aynı pompadan alıyorum dedim. bunun üzerine geçtiğimiz haftalarda po ve shell den alınan yakıtlarla ilgili sıkıntılar çıktığını gördüklerini söyledi. motorun üst arka kısmında ki küçük bir kapağı açtı ve yakıt kalitesine baktı ve sorun yok gibi görünüyor ama siz yine de bundan sonra opetten alın biz onu tavsiye ediyoruz dedi ve aracın 1 gün kadar testte durması gerektiğini ve çok ilginçtir "KLİMA GAZI" nı kontrol etmeleri gerektiğini söyledi. neyse ertesi gün aracı bıraktım ve kontrol ettiler ve yine çok ilginçtir direk olarak klima gazını boşaltıp, tekrar doldurduktan sonra gaz basıncını ayarlamışlar ve sorun ortadan kalkmış. benim en son aklıma gelecek birşey ki klima gazı ne alaka demek ki daha önce karşılaşılmış ki direk arıza tespit cihazı kullanmadan aaa buradan olabilir diyerek böyle bir işlem gerçekleştirdiler. çok şaşırmama rağmen ilginçtir ki bırakın klima açıkken yaşadığım performas düşmesini(tamam klima devreye girince bir parça da olsa devir düşürüyor ama bu olması gereken düzeyde-hatta eskisine göre eh bu kadarda olsun artık durumunda), aracın klima kapalıyken bile tepkimesi, çekişi ve hızlanması nerdeyse tam istediğim gibi olmuş. bu kadar ilginçliğe rağmen sonucunda aracımın bu performansından ve sürüş zevkinden dolayı memnuniyetimi sizlerle paylaşmak istedim. ayrıca belki benim gibi bu sorunla karşılaşan bir arkadaşımda var ise umarım yardımcı olabilmek anlamında bir fikir olmuştur... :) :) :)
 

Mustafaeren

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
2,940
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
adamlara bak yahu nerden neyı cıkarmıslar yanı klıma gazı demek..... abı aracın farları calısmıyor ;arka tekerlerı sok calısır:=)hehehehe
 

kurt.ibrahim

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
12 Ara 2006
Mesajlar
2,775
Tepki puanı
5
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Önemli olan sizin sürüş zevkinizi yakalmanız. Ama bu işte ters ve yanlış olan bilgilendirme var gibi .
 

ilkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2009
Mesajlar
1,333
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
gerçekten ilginç bir durum, sana geçmiş olsun arkadaşım.
 

yakuzz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Kas 2006
Mesajlar
2,001
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
klima kompresörü aracın motorundan tahrik alır, bu nedenlede motor gücü düşer ve performans azalır.. normal şartlarda klima kompresörü motordan çaldığı yaklaşık 5 beygirlik güçle, düşük basınçla evaparatörden aldığı gazı yüksek basınçla kondansöre basar. Ama gaz basıncı çok yüksek yada düşük olursa gaz basıncını ayarlayabilmek adına çok daha fazla efor sarfeder ve haliyle bu eforun bedelinide motora yansıtır.

sizin başınıza gelende işte bu.. tekerlek-far ilişkisi gibi bir alâkasızlık yok yani.
 

kurt.ibrahim

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
12 Ara 2006
Mesajlar
2,775
Tepki puanı
5
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
klima kompresörü aracın motorundan tahrik alır, bu nedenlede motor gücü düşer ve performans azalır.. normal şartlarda klima kompresörü motordan çaldığı yaklaşık 5 beygirlik güçle, düşük basınçla evaparatörden aldığı gazı yüksek basınçla kondansöre basar. Ama gaz basıncı çok yüksek yada düşük olursa gaz basıncını ayarlayabilmek adına çok daha fazla efor sarfeder ve haliyle bu eforun bedelinide motora yansıtır.

sizin başınıza gelende işte bu.. tekerlek-far ilişkisi gibi bir alâkasızlık yok yani.
Teşekkürler mustafa bey .Klima gazının fizik kurallarını bu kadar etkileyeceği bilgisini edinmiş olduk.;)
 

sertcan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ağu 2007
Mesajlar
249
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
klima kompresörü aracın motorundan tahrik alır, bu nedenlede motor gücü düşer ve performans azalır.. normal şartlarda klima kompresörü motordan çaldığı yaklaşık 5 beygirlik güçle, düşük basınçla evaparatörden aldığı gazı yüksek basınçla kondansöre basar. Ama gaz basıncı çok yüksek yada düşük olursa gaz basıncını ayarlayabilmek adına çok daha fazla efor sarfeder ve haliyle bu eforun bedelinide motora yansıtır.

sizin başınıza gelende işte bu.. tekerlek-far ilişkisi gibi bir alâkasızlık yok yani.
:) teşekkürler ilginç ama gerçekte var olan bişey işte, bilgiler için teşekkürler... (yüksek basınçlı klima gazının arabayı sıkıştırabileceğini tahmin ettim ama bu kadarda olabileceğini hiç düşünmezdim açıkçası ayrıca sanırım birkaç ayarlama da yapmış olmalılar ki aracın klimasız hali bile çok farketmiş)
 

enermax

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2012
Mesajlar
72
Tepki puanı
1
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
bu işlemleri hangi serviste yaptınız onu da söyler misiniz?
 
Üst