Hız sabitleme mi? Manuel Kullanım mı?

ilkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2009
Mesajlar
1,333
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba. Atıyorum; yaklaşık 1.000 km. lik uzun bir yola çıkacagız.
Müsait olan yerlerde, hız sabitlemeyi kullanırsak mı, yoksa manuel olarak kullanırsak mı yakıt tasarrufu sağlarız.
Manuel kullanımda rampa aşagı inerken anlık yakıt tüketimi çoğu zaman (0) oluyor. Hız sabitleyicide az da olsa bazen yakıt gösteriebiliyor.
Tecrübesi, bilgisi olan var mı? Şimdiden teşekkürler.
 

Burak K.

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eyl 2009
Mesajlar
5,446
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
31
www.burakkaya.net
Bir süre ayağınızı gazda sabit tutarsanız anlık tüketimin düşeceğini göreceksinizdir.

Bu nedenle,Hız sabitleyici uzun yolda süper bişey..
 

Experience

Kayıtlı Kullanıcı
07-Antalya
Katılım
31 Tem 2005
Mesajlar
1,287
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Yerine göre hız sabitleme kullanmak tüketimi düşürür. Eğer trafik ve yol şartları uygunsa kullanmakta fayda var. Ancak çok fazla rampalı (yokuş yukarı) bir yolda gidiyorsanız hız sabitleme fazla tükettirir. Bunun nedeni agırlaşan otomobili yine de aynı hızda sabit tutmak için gaza yüklenmesidir. Hatta otomatik vitesli otomobillerde vites küçültüp yüksek devirde kullanır. Ancak manuel kullanıyor olsanız, arbanın yokus yukarı hız düşümüne yüklenmeden ılımlı bir şekilde izin verebilirsiniz, sonra tekrar eski hızına getirebilirsiniz arabayı. Ancak hız sabitleme aynı hızda kalmak için yüklenecektir. Bu bazı sistemlerde daha toleranslı oluyor ve arabanın 15 km kadar sabitlenen hızdan aşağı düşmesine izin verilebiliyor. Bazı sistemlerde ise 2-3 km düşüş oldu mu beyin müdahale ediyor.
 

EnjoY34

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Şub 2010
Mesajlar
915
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bence dümdüz yolda cc kullanılmalı. geçenlerde hafif rampa yollarda sabitledim 100'e araba rampada ivme kaybedince gaza yükleniyo ve benzin tüketimi artıyor. inişli çıkışlı yollarda manuel kullanım en iyisi. ama dümdüz yolda al cc'ye sol ayakta rahat etsin sizde
 

opc line

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
3,852
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Siteyi ziyaret et
yol sartlarina göre cc yi kullanmak en mantiklisi bende uzun yolda cogunlukla kullaniyorum..
yakitta dogal olarak ekonomi sagliyor ama cok inisli yada yokuslu yollarda manuel kullanman daha avantajli..
 

Ada01

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Mar 2009
Mesajlar
42
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
eğer sabitleyeceğimiz hız 90 ile 100 arasındaysa cogu yol koşulunda kesinlikle tasarrufu arttıracaktır.hız 90 a sabitliyken, rampaya yaklaştığımızda biraz gaza yüklenip hızı 100 e cıkartırsak rampada arac hızı tekrar 90a cekileceğinden motor zorlanma ve gereksiz gaz yüklemesi yaşamaz. ancak rampalı yollarda hızı yüksek sabitlersek tüketim manuele göre artacaktır.
 

BY_Corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2006
Mesajlar
8,347
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Uzun yolda CC çok konforlu,tüketim için ise yokuşlarda devreden çıkarıp biraz manuel ilerlemek tercih edilebilir
 

başqan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2009
Mesajlar
808
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
ben uzun yolda 1500 km de denedim.. inişler hariç (çünkü o zaman anlık 2-3 litre gösteriyor) gayet iyi oluyor.. bir de yokuşlarda normalde biz farkına varmadan gayri ihtiyari yavaşlarken hız sabitleyici hızı sabit tutuyor ve tedirginlik olabiliyor.. ama yakıt açısından yokuşta benim kullandığımdan daha az yakıyor..
 

okican

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
35-İzmir
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
3,471
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
cc iyidir.ama sadece yakıt tüketimi olarak bakmamak lazım.uzun yolda çok büyük rahatlık.gaz pedalında sürekli ayağı sabit tutmak zor ve yorucu bir iş.
 
Üst