Hangi motor yağını kullanmalı?

Hangi marka motor yağını kullanıyorsunuz


  • Kullanılan toplam oy
    318

hurkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Nis 2008
Mesajlar
159
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar bu Carbon Clean dediğiniz Motor ve Yakıt Sistemi Temizleme oluyor değil mi, eğer buysa serviste bugün yaptırdım Würth denilen bir ilaçla enjektörler fln temizleniyor yetkili serviste yaptırdım 55 ytl. Yağ olarakta Mobil S 10W-40 kullanıyorum memnunum...
 

astracı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Mar 2007
Mesajlar
1,175
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
castrol kullanıyorum genellikle ama bazen servis delphi kullanıyorum.
 

smoki66

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
57
Siteyi ziyaret et
Selamlar

mobil, shell, castrol hepsi de çok iyi yağlardır. Şu an bitti ama yıllarca madeni yağ mağazası yönetti babam. Hep de der araca göre değişebilir ama bu üç markadan şaşmamak gerek. Artık hangisi olacağı kullanıcıya bağlı.

Merak edileni sormak kulağa saçma gelmemeli, aksine daha doğruya daha çok merak ile varılabilir diye düşünürüm.

Motorsilk ve Borpower dan bahsediyorsunuz. Merakı biraz daha genişletelim, neden Molykote, Molyslip, Mo es zwo v.s molibden di sülfitli bir yağ katkısı ile bunlardan biri ya da mesela grafitli bir yağ katkısı ile metal zerreleri öytetik hale getiren biri veya yukarıdakilerden biri ile bunlardan birini kullansak karşılıklı etkileşmleri ve/veya tek başına veya karışımla faydalar ve zararlar neler olabilir desek...

Mesela Molibden di sülfitin 1 mm lik katmanı basınç altında 1400 iç katmancığa ayrılabilir denmektedir. Nanoteknoljide 100 nanometreye kadar kalınlık nanoteknoloji sınırlarındadır denmektedir. 100 nanometre 0,1 mikrondur. Molibden di sülfidin 1400 iç katmancığından her biri de 0,14 mikrondur. Bazı tür grafitlerin de katmanları arası kayma ile mikron altı kalınlıkta katman oluşturduğu söylenir. kg ı 700 ve hatta 1.000 TL olan grafitli yağlar vardır. Bunlar kullanıldığı yere zararlı olur nasıl deriz veya bunlar motorlara da faydalıdır nasıl deriz? Bir yağ katkısının motorlara zararlı olma ihtimal sebebi katmanların veya zerrelerin incelmesi ile önlenemez, katman üstüne katman ya da zerre üstüne zerre yapışabilmesininı veya buların birbiri ile birleşebilmelerinin önlenmesi ile önlenebilir.

Bor türevleri ile ilgili edinebildiğim bilgilere göre bunların zerreleri henüz elektropolarize edilememiş, edilebildi ise öğrenebilsem mutlu olurum. Sn Ali Erdemir araştırmaları ile gerçekten milli gururumuz, mesela Teflon'u dünyada ilk defa O' nun 5 mikronluk zerrelere inceltip onları elektropolar hale getirdiğini duymuştum, bu çok büyük bir buluştu, çünkü; kirli veya temiz mevcut yüzeyde kaplama kalınlığı 5 mikronu geçemezdi, 5 mikronluk kaplama kalınlığının yağlama klerenslerini rahatsız edip "Tribolojik dengeler" in bozulmadığı yerlerde zararlı olamazdı.

Bor, molibden di sülfid, grafit, kükürt v.s. zerreleri nanometrik incelik dahil ne kadar inceltilirse inceltilsin katman veya zerreler birleşebiliyorsa kaplama zamanla kalınlaşır, Tribolojik dengeler bozulur, onlar başlangıçta biraz faydalı olurlar ama kaplama kalınlıkları Tribolojik dengeleri bozar hale geldiğinde ilk faydalarının çok üstünde zararlı olurlar.

Günlük hayattan bir - 2 örnek;

Günümüzün çok küçültülüp gücü çok arttırılmış modern motorlarında yağlama boşluklarının yani mesela yatak ile krank çapları arası boşluğun binde 10 civarı olduğu söylenir. Binde 10 demek 10 mikron demektir. Yani yarı çap farkı 5 mikron demektir. 100 nanometreye yani onda bir mikrona nanometrik boyut denmekte olduğuna göre uygulandığında bazı faydaları görülen nanometrik boyutlu bor veya başka zerre içeren yağ katkısının zamanla 10 zerresi birbirine birleşirse 1 mikronluk kaplama kalınlığı oluşturur. 5 mikronluk yağ geçişinde krankta 1 mikron, yatakta 1 mikron kalınlık oluşunca 5 mikronun 2 mikronu kapanır, buradan geçebilecek yağ debisi yarıya kadar azalır. Yağın olmazsa olmaz iki ilkesinden biri de motorun sürtünme ile ısınan yataklanmalarını soğutmaktır. Yataklanmalar yeterince soğuyamaz olur. yataklanmalarında ısı biriken karterin oraları daha çok genleşeceğinden ya deforme olur ya da çatlar. Motorlarda segman kaynatma denen olay segman yuvalarının kurum ve diğer kirliliklerle dolup segmanın yaylanamaz hale gelmesidir. Segman yuvaları da yağlanır. Segman yuvaları temizlenip segman rahatlatılmadan nanometrik incelikte de olsa birbiri ile birleşebilen zerreler içeren bir yağ katkısı kullanıldığında segman kaynatma daha gecikir mi erkenleşir mi? Ne kadar ikna edici laflarla anlatılırsa anlatılsın böyle zararlar verme ihtimali olan yağ katkılarını alıp ama bir arada ama ayrı ayrı kullanmak gelecekte zarar etmeyi satın almak olmaz mı? Bunlar ciddi irdelenmesi gereken konular, merak ne kadar güçlü olursa irdeleme de o kadar ciddi olur.

Bu anlattıklarımdan sorularınız olursa bilebildiğim kadar açıklarım, elbette bilgim sınırsız değil, eksiklik ve yanlışlıklarımı açıklayacak arkadaşlara da müteşekkir olurum.

Saygılarımla
 

ecocorsacdti

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2006
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
merhaba, acım 1.3 cdti corsa 2005 model. 45 bın bakımında bayramapasada bır ozel servıse goturdum. Tovbe bır daha mobıl kullandıklarını soyledı. 5 bın kılometre olmadan yag cubugu yarıdan aza dustu. costrolun sıtesını arastırdım. aracıma z13 motora edge 0w30 onerılıyordu. yuksek performans yagıymıs. 70 ytl verdım alım. ayrıca servıstende yag orjınal yag fılıtresı alıp bır tamırcıde 53000 kılometredeyken degıstırdım. aracım 56 bınde henuz bır eksılme yok. sanırım ara bakım yapmıs oldum aracıma. Bence ne olursa olsun yagınızı kendınız alın ve beceremıyorsanız en azında bır tamırcıye kendınız degıstırtın. ıcınız rahat etsın.
 

mustafa57

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ağu 2007
Mesajlar
1,425
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
bende arabayı bir sene önce aldım. gm 10W40 yag koydu özel servis. şehir içinde yağ eksiltmiyor fakat uzun yola gidince yağ eksiltiyor. 6500 km oldu yağ değiştireli. sinoptan istanbula giddim gidiş geliş 1500 km yaklaşık 1lt yağ eksiltti petrol ofisinden 10W40 yağ ekledim. en kısa sürede castrol 10W40 kullanmaya başlayacagım. 2004 astra confort.
 

mehmet2306

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ara 2008
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
herkes kafasına göre yorumlar yapmış. şu yağ daha iyi bu yağ daha iyi diye. her şeyden önce araca konulacak olan yağ üreticinin önerilerine ve daha da önemlisi iklim koşullarına göre belirlenir. 10w 40 diye tabir edilir örnek olarak yağlar veya daha farklı şekillerde. bu tabirdeki 10w kısmı aracın yağının minimum kaç derecedeki hava sıcaklıklarına kadar yağlama özelliğini koruyacağını gösterir. mesela 10w hava sıcaklığının -18 dereceye kadar düşmesi halinde bile ilk çalıştırma esnasında motor parçaları üzerinde hızla etki edecek kadar ince kalabilir. ama daha soğuk bir memlekette yaşıyorsanız 0w veya 5w olması gerekir yağınızın. tabirin ikinci kısmı yani w harfinden sonraki 30, 40, 50 gibi değerler ise sıcaklığın yükseldiği durumlarda yağın kaç dereceye kadar olan sıcaklıklardı kalınlığını koruyacağını ifade eder. bu 10w 40 olan bir yağın 40 dereceye kadar kalın kaldığı anlamına gelmiyor ama. yani eğer antalya gibi sıcak bir memleketteyseniz ve araç üreticisi uygun görüyorsa 15w 40 motor yağı bile kullanabilirsiniz. ama erzurumdaysanız -45 derecelerin olduğu bir yerde 15w 40 ı bırakın 10w 40 kullanmak bile aracı katletmekten başka bir şey değil. her ne kadar aracın sorunsuz olduğunu düşünseniz de bu kadar düşük sıcaklıklarda bu kadar kalın yağ kullanmak aracın ilk çalışmada bir hayli yıpranmasına neden olacaktır. öte yandan tam sentetik olarak adlandırılan yani tamamen laboratuar ortamında üretilen yağlar sadece 0w ve 5w olan yağlardır. 10w ve 15w yarı sentetik daha üzeri ise madeni yağlardır. illa marka istiyorsanız hangi markanın en iyi olduğuna dair yapılmış ne bir araştırma ne de bir test vardır. birileri yazmış en iyisi şu ya da bu diye... neye göre iyi... motorun içini açıp baktın mı... piyasadaki tüm yağları aracına koyup aşınma testi mi uyguladın... en iyisi bu diye yazmışlar çünkü en pahalısı o...
 

icemaker

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
777
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Mobil
 

Experience

Kayıtlı Kullanıcı
07-Antalya
Katılım
31 Tem 2005
Mesajlar
1,287
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Şimdiye kadar sadece castrol kullanmıştım ama bu sefer Shell Helix aldım. Bir fark olduğunu ben de sanmıyorum. Bilindik, büyük firmalar neticede...
 

forged&carbon

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
2,661
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
off dogru soru dogru cevap getirir..
boyle genel soru olmaz..
yesil elma mi daha iyidir kirmizi elma mi :) hadi bakalim..
en kaliteli yag derseniz o baska, testlere gore amsoil, motul veya royal purple en ust lerde...
hangisini kullanmali basligina gore arac ne, durumu ne, beklenti ne v.s v.s..
reklamdaki gibi olsun.. bence sagdaki :)

kaynak istiyorsaniz buyrun..
http://www.bobistheoilguy.com

bu ankete gore ise belirleme kriterleri eksik cunku atmosferik araclarda edge serisi haric castrollerden cacik olmazken, turbo benzinlilerde 10w60 cok tercih ediliyor..
zaten anket milattan once :)
 
Son düzenleme:
Üst