GM ve Chrysler iflas için başvurabilir

yuxell

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
79
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Gencler bari siz yapmayin ! Bir GM in batmasi ne demek dusunun ! Binlerce GM calisani issiz,yan sanayide milyonlar issiz demek. Bunun yarattigi ekonomik gocme icine daha sonra Opel'inide surukler, Toyotasinida ve daha akliniza ne gelirse.
Turkiye ye geldigimde farkettim, buyuk grup zaten devamli zamlarla, dolar artisiyla, ekonominin kotuye gidisiyle yasadigi icin global krizin etkisini, ciddiyetini pek farketmiyor ama dedelerimizin anlattigi gibi ayakkabilarimizi kemirecegimiz gunlerin cok yakinda geri gelme olasiligi cok yuksek. Boyle bir ortamda dua edelimde dunya ekonomisinin temel direklerinden biri olan GM de ayakta kalsin.

BREHH ABİ SENDE ÖYLE Bİ YAZMIŞSINKİ GM BATSA YANDIK BİZ PABUÇLARI KEMİRCEZ. GM BATSA NOLCAK TÜRKİYEDE Bİ ÜRETİMİ Mİ VAR EN FAZLA TAMİRCİLER YEDEK PARÇA BULAMAZ DİCEM AMA ÖYLE BİŞEYDE OLMAZ. BATSIN GM BENCEDE :kop:
 

skyeye

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
4,977
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
tüm işletmeler baki (sonsuz ömürlü) olacakları kanaatiyle kurulur ama hiç bir firma sonsuz ömürlü değildir..

Artı, ekonomik krizlerde ilk etkilenecek olan sektörler lüks tüketim sektörleridir. Otomobil,inşaat, iletişim, elektronik gibi sektörler azalan talepten ilk etkilenenlerdir.

Artıı, gm grubu uzun dönem piyasa koşullarının çokda stabil olmayacağını bildiği halde, açgözlülük yapıp saab gibi firmalara yatırım yaptı. Temkinden ve tedbirden uzak yöneticiliğin kurbanı oldu..

Ve bu nedenlerden dolayı da yardım alamıyorlar; yani hiçbir ülke yada kredi kuruluşu şu kriz döneminde lüks tüketime dönük olan otomotiv sektörüne kredi vermez.

Millet pabuçlarını kemirmesin diye temkinli davranır; gıda gibi zorunlu tüketim sektörlerine destek vermekde haliyle daha mantıklıdır..

Artııı; sektör çalışanlarından işsiz kalacakların sayısı zannedilen kadar fazla olmaz. Ana üretim bölümü çalışanları, arge bölümü çalışanları ve satış bölümü çalışanlarından feragat edilecektir. Ki bu personelde genelde donanımlı, eğitimli ve kalifiye oldukları için öyle hepten ortada kalacak elemanlar değildir.

Yedek parça sanayiinde çok büyük değişiklik olmaz, çünkü bu sektör piyasadaki kullanılan araçlara dönük üretim yaptığı için, bir nevi lüks tüketimin "zorunlu" kısmını oluştururlar.

Ez cümle; kendi düşen ağlamaz.. İşsiz kalacağı, kahrolacağı, piyasaları tetikleyeceği zannedilen kişi sayısı çokda fazla değil. Kas gücüyle çalışmayan, beyaz yakalı olarak tabir edilen bu kişilerin zaten belli bir birikimleri de vardır..

GM'in bu duruma gelmesinin esas nedeni dünyada petrol fiyatlarının tavan yaptığı dönemde GM'in başındaki geri zekalının Hummer ve diğer petrolle beslenen arazi taşıtlarına ağırlık vermesi oldu.
 

Kaanka

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2007
Mesajlar
1,838
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
www.unicef.org
BREHH ABİ SENDE ÖYLE Bİ YAZMIŞSINKİ GM BATSA YANDIK BİZ PABUÇLARI KEMİRCEZ. GM BATSA NOLCAK TÜRKİYEDE Bİ ÜRETİMİ Mİ VAR EN FAZLA TAMİRCİLER YEDEK PARÇA BULAMAZ DİCEM AMA ÖYLE BİŞEYDE OLMAZ. BATSIN GM BENCEDE :kop:

Eger yazdiklarimdan GM batarsa pabuc kemiririz dedigim anlami cikiyorsa ben zaten susayim...
 

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Gm Sektörün Devidir Gm Batarsa Seltörde Gm le Bağlantısı Olmayan MArkalar Bile Kafa aşağı Gider

Buyrun Size Gm E Bağlı Tüm Markalar Soy Ağacı Olarak


Auto%20Family%20Tree-GM.jpg




Buda Bütün Markaların Birbirileriyle Dolaylı yoldan Bile Olsa Nasıl Birbirleriyle Bağlı Olduklarını Gösteren Bir Ağaç


279509819_GtChg-O.jpg



Bu Markalardan Biri Batsa hepsini tsunami etkisi yapar dalga dalga etkiler heleki Gm gibi dünya devi bir marka batarsa sektör ne olur yukardaki ağaçdan siz anlayın savaş çıksa daha iyidir..


Gm in batması bizim soframızdaki çorbaya kadar etki eder..

Sonuçda Gm yaşan tek bir organizma değil bünyesinde genel olarak binlerce yan sektörlerle beraber milyonalrca kişi ekmek yiyor bu ekmek giderse bu insanların alış veriş yapdığı aranızda esnaf vardır memur vardır hepimize etki eder...
 

yakuzz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Kas 2006
Mesajlar
2,001
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
GM'in bu duruma gelmesinin esas nedeni dünyada petrol fiyatlarının tavan yaptığı dönemde GM'in başındaki geri zekalının Hummer ve diğer petrolle beslenen arazi taşıtlarına ağırlık vermesi oldu.

Haklısın erman abi; hadi hummerlar (humvee) "ırak işgalinde kullanılacak ve talep edilecek araç sayısındaki artışa yönelik yapılan yatırım" olarak açıklansa bile diğer koca motorlu suvları izah edemezler..

ÜStelik son 6-7 yıldır sürekli ama sürekli zarar açıklayan bir firmanın bu denli aptallıklar yapması kabulde edilmez.. Üstüne birde kendi stratejik hatalarını çalışan işçilerine fatura etmeye kalkmalarıysa , bırakın abdyi dünya kamuoyunu bile irrite etmişti.

Son 7 yıldır aylık ortalama 3milyar dolar zarar eden GM, işçilerinden "sağlık sigortalarında kısıntıya gitmelerini, bazı emeklilik primlerinden vazgeçmelerini, ve hatta bazı sosyal haklarından vazgeçmelerini" dahi istedi.

Yukarıda çizelgelerde, gm diğer gruplarla olan ilişkilerinden bahsedilmiş..

ASlında bu ilişkilerin yürütüldüğü firmalar, GMin dahilinde bulunan bazı küçük şirketlerledir. YAni gm ortadan kalksa dahi , pek çoğu uzakdoğu asya ülkelerinde bulunan ve ucuz işçilik nedeniyle makul fiyatlara üretim yapan bu firmaların simbiyotik ilişkileri devam eder. Ayrıca bazı ilişkileride tamamen hisseler üzerine kuruludur; mesela fiatla olan iltisakı bu yönde..

Yukarıdada dediğim gibi Gm senelerdir "aha battım, bayıyom" edebiyatı yapar; bu süre zarfında 60bine yakın işçiyide "batıyorum" diyerek dönem dönem attı. Ama hala batamadı gitti..

Daha geçen ay "olum bu sefer harbici batıyoz lan" diyerek abd senatosuna kredi için başvurdular; senato üyeleride, GMin Ceosu Rick Wagoner saftiriğini ve adamlarını washingtona , görüşmeye çağırdı.

Sayın ceo ve adamları özel jetlerine bindikleri gibi geze geze washingtona geldiler..

SEnato üyeleride "hem batıyoruz,kredi verin diyorsunuz, hemde jetlerle fink atıyorsunuz; de hadi allahversin" diyerek bunları hem kapı dışarı etti, hemde rezil rüsvan etti..

GMnin batması demek, grup içerisinde bulunan ve kendi bütçesini, bilançosunu tutan-yapan binlerce küçük şirketin yokolacağı demek değildir.. Ha bu demek değilki zararı vermez; elbette verir.. Hemde büyük zararları olur, ama şu haliyle de zaten zarar vermekte.
 

yakuzz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Kas 2006
Mesajlar
2,001
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hazır elim değmişken size GMden bir "itiraf videosu" ekleyim.. GMde çalışan işçilerin "her an işden kovulmak" fobisiyle nasıl yaşadıklarını gösteren bir video bu..

Tabi videonun hazırlanış maksadı bu değil, ama benim çıkardığım sonuç bu :D
(bu reklamın yapılış tarihi 2005)
http://www.youtube.com/watch?v=UQKk3PI-DW8
 

savas

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Mar 2008
Mesajlar
446
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar ekonominin batma sebebi üretim olmadan karşılıksız kazanç sağlayan sektörler ve devlet politikalarıdır.gelecek dönem bu lüksü kaldıramıyacağından bunlar elenmekte siz sanmayın gm batacağını gelecek teknolojiyle beraber üretim yapan kurumların olacak oturduğu yerden pc başında borsada hisse alıp satıp para kazanma dönemi bitti....
 

yuxell

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
79
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
eger yazdiklarimdan gm batarsa pabuc kemiririz dedigim anlami cikiyorsa ben zaten susayim...

dolayli yoldan ona getiriyosun abicim.global krizin nedeni amerikadaki vatandaşlarin bol bol kredi ile ev alip kredi ödemelerini bankalara yapamamasidir. Dolayisi ile bankalarda mevcut yüklü kredilerini firmalardan geri çağirmiştir.(evler işine yaramayacaği için)ve zincirleme reaksyon ile piyasalarda likitide açiği meydana gelmiştir. Ve obama 8oo milyar dolar parayi babasinin hayrina piyasaya vermiyo. Bizimle hiç alaksi olmayan konulardan dolayi bizim pabuç kemirmemiz çok zor.sadece geçici süre abd yada diş pazarlar daraldi diye hiç bişey olmaz. Felaket tellaği içinde olamnin hiç bir manasi yok bence olumlu düşünmek gerekir.
Bide gm batarsa yeri kisa sürede doldurulur dünya ne gm den ibaret nede amerikadan.yaşayan ekonomi herzaman alternatifler üretir.
 

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
zaten o alternatif üretilip yerine başka bir şey geçinceye kadarki sürecin adı artık kriz olmaz buğran olur ve bu öyle iki günlük mevzuda olmaz yıllar alır.. Biraz dünya tarihine bakarsanız bunun örnekleri vardır..

şu anda yaşanan krizdir o morgage kredisi işin sadece tek yüzü gm gibi pek çok firma sıkıntıda dünyada ama bu firmalar sektörlerinde omurga olan firmalar

hiç araba üretmese pek çok firmaya teknoloji satan firma teknoloji üreten yan sanayi parça üreten imal eden tasarım yapan bir firmanın batması domino etksi yaratır gm diyorsunuz sanki gm bir adam tek başına batıcak gm dedinizmi alt markalarını boş verin gm e parça üreten bir ton firma var sırf gm den ekmek yiyen binlerce ufaklı tefekli firma var Dünya çapında..

büyük firmalar zaten büyüdükçe işlerini başkalarına fason olarak ihale eder artık uğraşmaz kendi üretim aşamasıyla bu sony philips v.b tüm markalar içinde geçerli bu olaya geniş bakamadıkça resmin minicik parçasını görürsünüz

bu gün tek gm değilki philips sony işçi çıkartıyor tarihinde işçi çıkartmayan firmalar işçi çıkartma yoluna gidiyor türkyieden akbank geçen aylarda 1500 kişiyi işden çıkardı akbank geçen sene türkiyedeki en yüksek ciroyu gösteren bankaydı ne olduda bir yıl sonra 1500 kişiyi işden çıkardı bu işden çıkardıkları kişiler içinde 3 kişide arkadaşım..
büyük kuruluşlar köklü kuruluşlar gelen krizi görüyorlar erken davranıp ufalmaya gidiyorlar...

Böyle size yansıtılmayan bir ton firma var sokaklardaki işsiz sayısı her geçen gün artıyor gerçekleri söylemek felaket tellalığı ise kusura bakmayın ama buna bakılıcak iyi bir yan ben göremiyorum..

geçen gün ikitelli oto sanayideydim geçen sene cıvılcıvıl insan kalabalığı olan yer şimdi in cin top oynuyor pek çok dükkan kapanmış boşalmış maslak sanayide öyle eskiden maslak sanayide boş dükkan olmazdı şimdi bir sürü boş dükkan var kalan esnafda dükkan sahibiyle anlaşmış kirayı düşürmüşler öyle kalıyorlar..

o kadar basit olsa burda milyar dolarları aşan rakamlar konuşuluyor şaka değil çok ciddi rakamlar özellikle kriz vakdi kimse elini cebine sokmaz durumu çok iyi olanda sokmaz ortama uyar oda..

bununda genel adı zaten krizdir bu bir tsunami tetiklemedir durumu iyi olanda kötü olanda bu dalgaya yakalandımı etkilenir bundan kaçar yok şu anda esas batması beklenen bankalar var otomobil firmaları var bunlar birbirleriyle paralel çalışan kurumlar bir banka battımı onun iş yapdığı firmalarda onla beraber baş aşağı gider zor duruma düşer..

Bu iş sanayide gm parçası satan ufak esnaf dükkan sahibi ali efendi veli efendiye kadar etki eder... sanayideki tamirciye kadar etki eder ordan sokağa sıçrar vatandaşa etki eder zaten krizler böyle oluşur yoksa hep batan firmalar olmuşdur yerine başka firmalar gelmişdir

bakınız türkiye tarihinde bir ton banka battı hortumladılar dev gruplar battı uzanlar falan dev denen holdingler battı ne kriz oldu ne bir şey o zamanlar....
 
Üst