gm 80 amperlik akü..

EthemBozkurt

Yönetici
Moderatör
06-Ankara
Katılım
18 Ocak 2008
Mesajlar
3,444
Tepki puanı
22
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Ynt: gm 80 amperlik akü..

arkadaşlar astra j araçlarımızın şarj dinamoları minumum 100 amper maksimum 140 amperdir.yani 70-72 ve 80 amperlik aküleri kullanabilirsiniz.

1,4 - 1,6 turbolarda 14 volt 100_120 amper  1,3 dizellerde 14 volt  120_140 amper  2,0 dizel için de 140 amper şarj dinamoları kullanılmıştır.
 

nihat1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Tem 2013
Mesajlar
432
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
Siteyi ziyaret et
Ynt: gm 80 amperlik akü..

Mustafa daha önceki aracımda bu sorunu yaşandığımdan baya araçtırdım
Eğer gerçekten 55-60 amper üretiyorsa araç çalışırken ve tesisat açıkken ışıkların kısılması olmaması gerekiyor.
Yalnız şöyle birşey dediğin gibi alternatör 55-60 amp üretse bile bunlar dc akıma diyotlar tarafından dönüştüğünde
yada regülatör tarafında bu değer oldukça düşüyor olabilir aksi taktirde kısılma sorunu olmaması lazım
 
M

madmax50

Bilgi Girilmemiş
Ynt: gm 80 amperlik akü..

nihat link' Alıntı:
Mustafa daha önceki aracımda bu sorunu yaşandığımdan baya araçtırdım
Eğer gerçekten 55-60 amper üretiyorsa araç çalışırken ve tesisat açıkken ışıkların kısılması olmaması gerekiyor.
Yalnız şöyle birşey dediğin gibi alternatör 55-60 amp üretse bile bunlar dc akıma diyotlar tarafından dönüştüğünde
yada regülatör tarafında bu değer oldukça düşüyor olabilir aksi taktirde kısılma sorunu olmaması lazım
Abi araç çalışırken herhangi bir kısılma oluyorsa kesinlikle alternatör ya da daha büyük oranda konjektör bozuktur. Ethem bey teknik özellikleri yukarıda vermiş 100 amperlik alternatörü zorlamak için ciddi amfiler lazım. Araç stop halinde farlarda kısılma oluyorsa bu durumun sorumlusu aküdür.
 

EthemBozkurt

Yönetici
Moderatör
06-Ankara
Katılım
18 Ocak 2008
Mesajlar
3,444
Tepki puanı
22
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Ynt: gm 80 amperlik akü..

kısılma durumunun özeti ise şudur.aracı çalıştırmak için ilk marşta akü marş dinamosunu çevirir ve yüksek akım çeker aynı anda alternatörde elektrik üretmeye çalışır fakat, alternatör de mekanik enerjiyi elektriğe çeviren bir motor olduğundan ilk kalkınma anında yuksek akım basamaz, taki motor bir tur atana kadar. sonrası zaten normal basar. bu yüzden ilk çalıştırmada farlar kısılır .
 

GNSpower

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
3 Eki 2011
Mesajlar
12,968
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
42
Siteyi ziyaret et

ahmetyr

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eki 2014
Mesajlar
1,011
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
25
Siteyi ziyaret et
Ynt: gm 80 amperlik akü..

GNSpower link' Alıntı:
Oo kamyon aküsü gibi görünüyor valla. :)
fotoda biraz büyük görünüyo ,ota boylu bir akü,otomobiller için , 60 amperliğide var ama bu daha iyi gibi.Siteye bakmanızı tav.siye ederim
 

GNSpower

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
3 Eki 2011
Mesajlar
12,968
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: gm 80 amperlik akü..

ahmetyr link' Alıntı:
fotoda biraz büyük görünüyo ,ota boylu bir akü,otomobiller için , 60 amperliğide var ama bu daha iyi gibi.Siteye bakmanızı tav.siye ederim

Almışken 60 yerine 80liği daha iyi olur herhalde, en azından araba daha rahat eder diye düşünüyorum.
 

ahmetyr

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eki 2014
Mesajlar
1,011
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
25
Siteyi ziyaret et
Ynt: gm 80 amperlik akü..

GNSpower link' Alıntı:
Almışken 60 yerine 80liği daha iyi olur herhalde, en azından araba daha rahat eder diye düşünüyorum.
aynen :)
 

ahmetyr

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eki 2014
Mesajlar
1,011
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
25
Siteyi ziyaret et
Ynt: gm 80 amperlik akü..

madmax isimli arkadaş bu akü uyarmı araca ?
 
Üst