Dizel Partikül Filtresi Uyarı Işığı

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,448
Tepki puanı
1,961
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Yağların mutlaka Dpf partiküllü olmasına dikka edin..
 
  • Beğen
Tepkiler: esogut

esogut

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ara 2019
Mesajlar
18
Tepki puanı
8
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar, hakikaten çok güzel bilgiler veriyorsunuz. Teşekkür ederim ilginize. Bu ay içinde yağ degisimi yapıcam. Inşallah bi nebze de olsa bu sıkıntıyı hallederiz
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,481
Tepki puanı
1,263
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Bu bir sıkıntı değildir, aracın karakteristik özelliğidir. Egzosunda dizel partikül filtresi denilen bir filtre sistemi vardır. Dizel motorun ürettiği kurum, zehirli gaz vb atıkları filtreler. Belli miktarda kurum birikimi oluştuğunda, motor ısısı 90 c ise kurumları yakarak filtre temizliği yapar. Ama dpf artık kendi kendini temizleyemeyecek kadar dolarsa sıkıntıya dönüşür...

Euro 5-6 normlu motorlarda bulunur. Euro 5 norm öncesi normlardaki motorlara sahip araçlar yanınızdan geçse, dumanı soluğunuzu keser. Kapalı otoparkta euro 3 qasqai'nin çalıştığını görmemle dumanından bi fırt almadan yırtmak için arabaya doğru uçar adım koşmam bir olur. 😁 Merak edenler bi nefes deneyebilir ama ben tavsiye etmiyorum😂 Neyse bu kısım bu sistemi iptal eden, etmeyi düşünenlere uyarı nitelikli bir tavsiye olsun.

Bu dpf denen gıcık şeyin temizliği ile hiç karşılaşmayan mert kardeşim, eğer sadece şehir içi kullanıyorsan muhtemelen arabayı hakkını vererek arslan gibi kullanıyorsun ki yolda yakıyorsun tüm kurumları👍 ya da öğrenci milleti gezmeyi sever 😊(aracın totosu yer görmüyor) bol bol geziyor, şehirdışı yapıyorsanız çok normal dpf temizliğine rastgelmemeniz.

Yağ diyen arkadaşlar muhakkak yağın etkisi var, kullanacağınız motor yağının dpf ibaresi taşıması dizel motor için artık bir gereklilik fakat; sürekli şehir içi, düşük devir kullanılan bir araçta, hangi yağı ya da yakıtı kullanırsanız kullanın bu temizliği ortadan kaldıracak bir etki beklemeyin.

Kendimden de örnek verecek olursam; güzergahımdaki düzlüklerde bir vites küçültür (vites küçülteceksem neden otomatik vites kullanıyorum sorusunu sordurur bana hep😊) 2500dd civarında sürerim.

Bir de başı sonu 2.7 km otobanım vardır. Orada da haftada bir iki Allah ne verdiyse 180 190km hızlara çıkarım...

Bu sene başladığım bu uygulama sayesinde 2300km'dir şehirdışı görmeyen aracımda geçen kışa nazaran yarı yarıya düştü dpf temizliklerinin sayısı.... 15 gün oldu hala yapmadı... Maşallah (hepsine)

Bu mevzunun çözümü ya mert kardeşim gibi sürekli hakkını vererek süreceksiniz bu arabayı😁 ya da yukarıda arkadaşların ve benim bahsettiğim gibi arada bir emekli modundan çıkartacaksınız😊😊

Bu arada konya soğuğunda motor ısınabiliyorsa siz bi 10km gidiyor olmalısınız, ben adana'da zor ısıtıyorum.
Isınmasını da şuradan anladım motor 90derece olmadan dpf temizliği devreye girmez (edit: @esogut arkadaşımızın bir sonraki mesajda belirttiği; aracında motor ısınmadan dpf temizliği başlamasından da anlaşıldığı üzere dpf temizliği için hararetin 90 dereceye ulaşmasına gerek yok. Geçenlerde aracımda hararet 60 derecede iken dpf temizliğine denk gelerek öğrenmiş oldum.)

Eğer tahmin ettiğim gibi 10km civarı yolunuz varsa dörtbiryanı alt/üst geçitlerle donatılmış ışıksız/kavşaksız konya'da bu işin üstesinden gelecek fırsatı verecek yollarınız olmalı diye düşünüyorum.

Benim size nacizane tavsiyem gonyamızın😊 gayet kaliteli bir toplu taşıma sistemi var, ben olsam karda buzda bu işlerle hiç uğraşmam😁
Tabi konya merkezde iseniz...

Yazı çok uzun oldu yine, affedin arkadaşlar...🙂
 
Son düzenleme:

esogut

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ara 2019
Mesajlar
18
Tepki puanı
8
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
On numara bi açıklama olmuş. Elinize emeğinize sağlık 🤛🤛👏👏 Sabah, oğlumu okuluna bırakıyorum (500 m) sonra kendi okuluma gidiyorum (1.5 km) Bu mesafede motor ısınmayı bırakın, uyanmıyor bile😃 Ama dikkatimi çeken bi şey var, o da şu: Aracım, bu kış daha çok gizli motor (partikül)temizliği yapmaya başladı. Ekranda 'partikül filtresi dolu' uyarısını ayda bir kez ancak alıyorum lakin motor temizliğini 2-3 günde bi alıyorum. Bu da canımı sıkıyor.
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,477
Tepki puanı
2,405
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
kısa sürüşlerde conta bile yanabiliyor ilk marş anındada kışları ort. 1 dakika bekleyin her zaman dizel aracınız sonrasında ise mesafe kısa olduğu için gittiğiniz yerde direk stop etmeyin bir 30 saniyede orda bekleyin
 
  • Beğen
Tepkiler: esogut

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,481
Tepki puanı
1,263
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Sürekli bu şekilde kullanılı
On numara bi açıklama olmuş. Elinize emeğinize sağlık 🤛🤛👏👏 Sabah, oğlumu okuluna bırakıyorum (500 m) sonra kendi okuluma gidiyorum (1.5 km) Bu mesafede motor ısınmayı bırakın, uyanmıyor bile😃 Ama dikkatimi çeken bi şey var, o da şu: Aracım, bu kış daha çok gizli motor (partikül)temizliği yapmaya başladı. Ekranda 'partikül filtresi dolu' uyarısını ayda bir kez ancak alıyorum lakin motor temizliğini 2-3 günde bi alıyorum. Bu da canımı sıkıyor.
Mesafeniz aşırı kısaymış. Bu kış daha çok yapmasının açıklaması uzun zaman düşük devir kullanıldıysa yavaş yavaş dpf'nin doluyor olması olabilir. Bu şekilde devam etmeniz geri dönüşü olmayan bir tıkanıklık seviyesine ulaştırabilir dpf'nizi. O zaman da 10bin tl ye varabilen masraflar açabilir bu dpf başınıza.
Yukarıda arkadaşların da bahsettiği gibi motorun sakin sakin ısınıp {sıcaklık 90 olana kadar 2000dd geçmeden), ısındıktan sonra da çoşkun çoşkun akması gerek.

Bir şehir dışı yapmak olur, çevre yoluna çıkmak olur, 2500-3000dd aralığında planlı programlı olarak, haftada 1, 15 günde bir kullanmanız gerek. Öyle bi kere yaptımla da olmaz.

Bu yeni nesil dizeller için şahsi fikrim şehir içi kullanmak akıl işi değil.

1.2tsi kullanıyorum arada bir sıfır tasarruf kaygısıyla basıyorum basıyorum araba 7lt benzin yakıyo, kendi aracımda afedersiniz bi tarafımı da yırtsam 7lt altına düşmüyo şehir içi (otm. Vites ve Fab. Değeri 6,4lt/100km)

Benim size tavsiyem ya araç kullanım alışkanlıklarınızı, ya da aracınızı benzinli bir araçla değiştirmeniz...
 
  • Beğen
Tepkiler: esogut

esogut

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ara 2019
Mesajlar
18
Tepki puanı
8
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracım 2015 model ve 2015'te aldım. Aşağı yukarı 5 yıldır ilk defa bu kadar şikayetçi oldum. Daha evvel bu sıkıntıları bu kadar yoğun yaşamıyordum. Araç tercihimi ilk kez bu sene bu kadar sorgular oldum. Hatta eşime akşamüzeri 'arabayı satıp LPG'li araç alacağım.' dedim. Uzun yolda çok beğendiğim bi araç, lakin şehir içi kullanıma pek uygun değil gibi???
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,481
Tepki puanı
1,263
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Aracım 2015 model ve 2015'te aldım. Aşağı yukarı 5 yıldır ilk defa bu kadar şikayetçi oldum. Daha evvel bu sıkıntıları bu kadar yoğun yaşamıyordum. Araç tercihimi ilk kez bu sene bu kadar sorgular oldum. Hatta eşime akşamüzeri 'arabayı satıp LPG'li araç alacağım.' dedim. Uzun yolda çok beğendiğim bi araç, lakin şehir içi kullanıma pek uygun değil gibi???
Size katılıyorum manuel olanı şehir içine pek uygun değil, hele benim otomatik olanı şehir içine hiç hiç hiç uygun değil. Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu? 😁Otomatik ama dur/kalk şehir içi sevmiyor😁 sürekli şehir dışı yapacaksak otomatikle ne işimiz var🙂 benim araçta start stop ta yok şehir içi için üretilmiş ama şehir içine gelemeyen saçma sapan bir kombinasyon oluşturmuşlar sağolsunlar..

Ama herşeye rağmen seviyorum ben bu astra j'yi...

Viraja girerken yanımda oturan arkadaşlarım ben astra j alacam diye tutturabiliyor😁😁

Akşam üzeri beni kapışmaya zorlayan bir vatandaşı çok fena harcadım. B16dth (dizel motorumuzun kodu) seni de seviyorum😁😁
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: goktasoktay

mrtklc

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
25 Ara 2019
Mesajlar
50
Tepki puanı
38
Puanları
18
Yaş
25
Siteyi ziyaret et
Bu bir sıkıntı değildir, aracın karakteristik özelliğidir. Egzosunda dizel partikül filtresi denilen bir filtre sistemi vardır. Dizel motorun ürettiği kurum, zehirli gaz vb atıkları filtreler. Belli miktarda kurum birikimi oluştuğunda, motor ısısı 90 c ise kurumları yakarak filtre temizliği yapar. Ama dpf artık kendi kendini temizleyemeyecek kadar dolarsa sıkıntıya dönüşür...

Euro 5-6 normlu motorlarda bulunur. Euro 5 norm öncesi normlardaki motorlara sahip araçlar yanınızdan geçse, dumanı soluğunuzu keser. Kapalı otoparkta euro 3 qasqai'nin çalıştığını görmemle dumanından bi fırt almadan yırtmak için arabaya doğru uçar adım koşmam bir olur. 😁 Merak edenler bi nefes deneyebilir ama ben tavsiye etmiyorum😂 Neyse bu kısım bu sistemi iptal eden, etmeyi düşünenlere uyarı nitelikli bir tavsiye olsun.

Bu dpf denen gıcık şeyin temizliği ile hiç karşılaşmayan mert kardeşim, eğer sadece şehir içi kullanıyorsan mutemelen arabayı hakkını vererek arslan gibi kullanıyorsun ki yolda yakıyorsun tüm kurumları👍 ya da öğrenci milleti gezmeyi sever 😊(aracın totosu yer görmüyor) bol bol geziyor, şehirdışı yapıyorsanız çok normal dpf temizliğine rastgelmemeniz.

Yağ diyen arkadaşlar muhakkak yağın etkisi var, kullanacağınız motor yağının dpf ibaresi taşıması dizel motor için artık bir gereklilik fakat; sürekli şehir içi, düşük devir kullanılan bir araçta, hangi yağı ya da yakıtı kullanırsanız kullanın bu temizliği ortadan kaldıracak bir etki beklemeyin.

Kendimden de örnek verecek olursam; güzergahımdaki düzlüklerde bir vites küçültür (vites küçülteceksem neden otomatik vites kullanıyorum sorusunu sordurur bana hep😊) 2500dd civarında sürerim.

Bir de başı sonu 2.7 km otobanım vardır. Orada da haftada bir iki Allah ne verdiyse 180 190km hızlara çıkarım...

Bu sene başladığım bu uygulama sayesinde 2300km'dir şehirdışı görmeyen aracımda geçen kışa nazaran yarı yarıya düştü dpf temizliklerinin sayısı.... 15 gün oldu hala yapmadı... Maşallah (hepsine)

Bu mevzunun çözümü ya mert kardeşim gibi sürekli hakkını vererek süreceksiniz bu arabayı😁 ya da yukarıda arkadaşların ve benim bahsettiğim gibi arada bir emekli modundan çıkartacaksınız😊😊

Bu arada konya soğuğunda motor ısınabiliyorsa siz bi 10km gidiyor olmalısınız, ben adana'da zor ısıtıyorum.
Isınmasını da şuradan anladım motor 90derece olmadan dpf temizliği devreye girmez. Eğer tahmin ettiğim gibi 10km civarı yolunuz varsa dörtbiryanı alt/üst geçitlerle donatılmış ışıksız/kavşaksız konya'da bu işin üstesinden gelecek fırsatı verecek yollarınız olmalı diye düşünüyorum.

Benim size nacizane tavsiyem gonyamızın😊 gayet kaliteli bir toplu taşıma sistemi var, ben olsam karda buzda bu işlerle hiç uğraşmam😁
Tabi konya merkezde iseniz...

Yazı çok uzun oldu yine, affedin arkadaşlar...🙂

Öncelikle eline koluna ağzına sağlık verdiğin bilgiler için . Beni tespitinde doğru aslına bakarsak Yani şöyle özetleyeyim bu araç ile ort şehir içi 7.5 lt felan yakıyorum genelde 750-800 km arası götürüyor ve kullanım olarak genelde %95 şehir içi tamamen keyfî araç garaj arabası full garajda yılda yine ort 2.000 bin km felan yapıyodurum örnek veriyorum kimi zaman 3 km gidiyorum kimi zaman 20 km eş dost akraba öyle yani gezme konusunda malum İstanbul trafiği araç ile gezmekten pek hoşlandığım söylenemez hatta avrupa yakasına araç ile kesinlikle geçmem (belli saatler aralığında gece 00.00 geçiş için ideal 😂)Arac iç dış bakımını temizliğini çok önemserin mümkün mertebe yapmaya çalışırım en son işte güzellik katsın diye @GrafiCar dan kadife kaplama aldım uyguladım çokda güzel oldu en yakın zamanda fotoğraflarınıda paylaşacağım ve dediğin gibi şehir ici 2500 devirde ort kullanıyorum ve arada bir hız denemeside yapıyorum yani uzun yol değil tehlikeli olmayan yayanın olmayacağı yerlerde anlık hız denemelerimde oluyor ve aracı çalıştırıp 1 dakika bekleyip aynı sekilde marşı kapatacağım zamanda en az 1 dakika beklerim ve kesinlikle yağ olsun mazot olsun tek kullanırım 4.9 lt ile de full depo 1100 km gidebildim dahası yemedi. Partikül temizliği de başıma hiç.gelmedi yazı.biraz uzun ve karışık oldu kusura bakmayın tekrardan teşekkür ederim 😃😃
 
Üst