Deişken emme manifoltu

mendel50

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
373
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
X20xev motorlarda değişen emme manifoltu varmı ? varsa bu görevi hangi parça görüyor diyaframı nerededir ? Polo classicte bu görevi gören diyafram patladığından araba gitmiyordu (performansı düşmüştü) bende bu diyaframın patlak olma ihtimalinden şüpheleniyorum

gm firmasının ürettiği ecotec grubu motorlarından.
ülkemizde 2litre hacimli motora sahip '96-2001 seneleri arasında üretilmiş ikinci nesil opel vectra'larda bulunur. bununla beraber pek türkiye'de fazla rastlanmasada opel calibra, astra ve omega'larda da kullanılmıştır.

teknik özellikleri:
silindir hacmi: 1996cc, 86mmx86mm (bore/stroke) (kare diye tabir edilir)
maksimum güç: 136hp/100kw@5600rpm (vectra b'ye monte edildiğinde tekerlere verdiği güç)
maksimum tork: 188nm@3200rpm (99 senesinde vectra'lar makyajlanınca maksimum tork deviri 3400e yükseltilmiştir)
sıkıştırma oranı: 10.8:1
üstten çift egzantrikli (dohc) 16 valf, sıralı 4 silindirli. 4 enjektörlü, 4 bujilidir. egr'ye sahiptir, emme manifoldu değişken oranlı, ecnebilerin (variable intake manifold) dediği cinsten, vuruntu sensörü kontrollü çalışmaya sahip, tek oksijen sensörlü, closed ve open loop çalışma karakterine sahip ve işletim sistemi simtec 56.5dir. çalışma sıcaklığı da nispeten yüksek hararetli sayılabilinir. (sıcak motor diye tabir edilir)
(99 sonrası vectra'lar makyajlandıktan sonra zaten halihazırda sessiz ve yumuşak karakterde çalışan bu motor daha da titreşimsiz çalışması için ayrıyeten krank miline ters yönde dönen denge şaftları da eklenmiştir. (balancer shafts))

96-99 arası sadece türkiye'de üretilmiş bir araba modeli olan b** kasa opel vectra gt'lerde de bu motor kullanılır. ancak gt'lerde alman modifiye firması irmscher'in orjinaline nazaran daha yüksek dereceli egzantrikleri kullanılmış ve gene irmscher headers uygulaması yapılarak gücü 150 beygire çıkarılmıştır.

bakımları tam ve eksiksiz yapılmazsa sorunlu ve narin bir motor olduğu anlaşılabilir.
bakımlarının tam olmasına özen göstermek, aracın zaman zaman verdiği arıza kodlarını görmemezlikten gelmemek gerekir. bunlar yapıldığı takdirde sağlam, güvenilir ve uzun ömürlüdür. ve nerden bakılırsa bakılsın güzel bir mühendislik örneği olarak emsallerine nazaran gayet ekonomik ve performanslıdır.

BU YAZILANLAR İYİDE DEĞİŞKEN MANİFOLT NERDE GÖREMEDİM
 

mendel50

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
373
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Değişken emme manifoldu

Motor devir sayısına bağlı olarak silindirlerin doldurulması için farklı uzunlukta emme manifoldları avantajlıdır. Bu talepleri değişken emme manifoldu karşılar: Düşük devir sayılarında uzun bir emme güzergahı yüksek tork ve motorun tepki davranımının iyi olmasını sağlar. Yüksek devirlerde büyük güç için kısa emiş mesafesi etkin olur. Bu değişkenlik, toplamda ideal tork değişimi ile iyi hızlanma ve esneklik değerlerinin temelidir.


http://img.auctiva.com/imgdata/5/6/8/3/6/0/webimg/189391846_tp.jpg
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Merhabalar sn. Demir, diğer forumlardan da takip ettiğim kadarı ile bu konuya odaklandınız fakat unuttuğunuz şey Opel ile wolkwagenin farklı olduğu. 12 yıldır aracımın sahibiyim ve 300bin kilometre üstü yol yapmamın yanı sıra forumlardan da 2002 den beri opel üzerine bilgi alışverişinde bulunurum.

Şu zamana denk, x20xev manifoltundan bir arıza yaşayan görmedim, duymadım. Bu demek değildir ki sizinki bozulmamaıştır fakat siz wolkswagen üzerinden opelde de bu arıza yapmıştır yorumunuza katılmıyorum. 1 haftadır konuyu araştırdığınızı gözlemlemekteyim fakat bence emme manifoltunuzun sorunlu olduğu düşüncesi doğru değildir. Konu hakkındaki gelişmeleri bildirirseniz, öğrenmediğimiz bu konuya da ışık tutabilirsiniz.
 

mendel50

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
373
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Emre bey , manifolt üzerindeki siyah renkli plastik diyafram patlamış bunu ince avans hortumu ile nefesimiz yardımı ile anlıyoruz bu bi kere kesin , bu diyaframın görevini araştırdığımda ise emme manifoltu içinde hava akışını kontrol eden bıçaklar var onları kontrol ediyor , zaten gaza basıncada hareket etmesi lazım elimizle motorun pis bi yerinde ancak ellle kontrolü yapılabiliyor , değişken emme manifoltu kullanan arabalarda yüksek devirlerde emiş yolu kısalıyor şu anda bunu benim aracım yapmadığından 150 hp GT nin gücünü tekerleklere yeterince iletemediğini düşünüyorum konuyu kesinlikle kafama taktım vede parçayı temin eder etmez değişeceğimden emin olabilirsiniz ancak parça ne internette ne sanayide hiç bi yerde yok çıkmacıları gezecem artık görünen o bi c.tesi ye denk getirip bu işi halledicem sonuçları ve farkını burdan yazarım ,


vede bana kalırsa şahsi kanaatim akselerasyon problemi yaşayan x20xev ler kesin bu sebeptendir diyede düşünmüyor değilim :)
 
Son düzenleme:

cance

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
1,732
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
değişken emme manifoldu o kadar fazla performans düşüklüğüne yol açmaz... amacı düşük devirde nispeten yüksek tork sağlamasıdır... çok başarılı olmamıştır... değişken manifoldu çıkartıp omegalarda bulunan normal manifold ile güç sağladığını söleyenleri gördüm... dynoda da 4-5bg farkı vardı... değişken manifold 3500 devir civarında değişir... zaten vectraların dynpo eğrisinde de görürsünüz manifoldun devreye girdiği yeri...
gtnin gücünü yere yeterince aktramadığını düşünmenizin sebebi düşük ve yüksek devirde verdiği tork olabilir... gtler alt devirlerde ölüdür üst devirlerde açılırlar... dereceli egzantriklerin en büyük dezavantajıda budur zaten...
 

mendel50

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
373
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
değişken emme manifoldu o kadar fazla performans düşüklüğüne yol açmaz... amacı düşük devirde nispeten yüksek tork sağlamasıdır... çok başarılı olmamıştır... değişken manifoldu çıkartıp omegalarda bulunan normal manifold ile güç sağladığını söleyenleri gördüm... dynoda da 4-5bg farkı vardı... değişken manifold 3500 devir civarında değişir... zaten vectraların dynpo eğrisinde de görürsünüz manifoldun devreye girdiği yeri...
gtnin gücünü yere yeterince aktramadığını düşünmenizin sebebi düşük ve yüksek devirde verdiği tork olabilir... gtler alt devirlerde ölüdür üst devirlerde açılırlar... dereceli egzantriklerin en büyük dezavantajıda budur zaten...
irmscher dereceli egzantrikleri düşük devirde cansız mı diyorsunuz yani ?
gerçi düşük devirlerde cansız aracım ben bunu 16 valf olmasına bağlıyordum ,
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
irmscher dereceli egzantrikleri düşük devirde cansız mı diyorsunuz yani ?
gerçi düşük devirlerde cansız aracım ben bunu 16 valf olmasına bağlıyordum ,

dereceli egzantriklerden dolayı zaten aracınızın torku 136hplik olanlara göre daha az. ecotek motorların hepsinin alt devirleri ölüdür. ki bunun yanında sizde birde headers var iyice ölüyor alt devirlerde sıkıştırma düştüğünden. bende headers kullanıyorum ve headerstan önce 2500dd'de yürümeye baslayan aracım 3000ddlere kadar bence bekliyor. bunuda egzoz sistemi ile doğrudan alakalı olduğunu biliyoruz.
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
değişken emme manifoldu o kadar fazla performans düşüklüğüne yol açmaz... amacı düşük devirde nispeten yüksek tork sağlamasıdır... çok başarılı olmamıştır... değişken manifoldu çıkartıp omegalarda bulunan normal manifold ile güç sağladığını söleyenleri gördüm... dynoda da 4-5bg farkı vardı... değişken manifold 3500 devir civarında değişir... zaten vectraların dynpo eğrisinde de görürsünüz manifoldun devreye girdiği yeri...
gtnin gücünü yere yeterince aktramadığını düşünmenizin sebebi düşük ve yüksek devirde verdiği tork olabilir... gtler alt devirlerde ölüdür üst devirlerde açılırlar... dereceli egzantriklerin en büyük dezavantajıda budur zaten...

Can kafamı karıştırdın gene, Dyno verilerim sende duruyorsa tork eğrime bakar mısın? Değer hiç güzel değil bence, diyaframa bağlamam ne derece doğru olabilir
 

mendel50

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
373
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bu parçanın nerde satıldığı hakkında birisi yardım etsin hiç bi yerde yok lanet şey

servislere gitmedim şimilik moralim bozulsun istemiyorum zaten en yakın servis kayseride orada 100 km gidince orayada soracam artık
 

icemaker

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
777
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
X20XEV in 1996 veya 1997 üzeri modellerinde değişken giriş manifoldu vardır bu manifold motor 3400 devirin altında çalışırken hava emme yolunu iki kanaldan birden geçirip uzatarak düşük devirlerde motor torkunun artmasını sağlar,

Bunun yapılmasındaki amaç 16 valve motorların 8 valve motorlara göre geniş olan emme portu yüzünden düşük devirlerde havanın silindirlere fazla girip fakir karışıma yol açarak torku zayıflatmasını engellemektir. Bu işlem 8 valve motorların düşük devir torklarının daha iyi olduğu fark edildikten sonra çözüm için üretilmiş bir sistemdir.

Motor 3400 devirin altındayken emme portu ECU nun kontrol ettiği bir selonoid ve vakumla çalışan diyaframdan referans alınarak uzatılır ve giren havanın nispeten az olması bu yüzden fakir karışıma neden olmaması sağlanır, devir 3400 ün üzerine çıkınca uzun olan yol mekanik bir anahtarlamayla emme portu üzerinde kısaltılır ve havanın geçişi rahatlatılılarak yüksek beygir alınmaya ve otomobilin 8 valve gibi değil 16 valve gibi çalışması sağlanmaya çalışılır ( bu sistem daha sonraları twinport olarak geliştirilmiş ve aynı etki farklı bir yoldan sağlanmıştır )

Şimdi arkadaşın sorununa gelelim

Sonuçta yırtık olan diyafram manifolt üzerinden vakum almakta ve yırtıldığı için emme manifolduna dışarıdan hava sızmaktadır bu durum alt devirleri hepten öldürür çünkü enjektörlere gaz potansiyometresine ve devire bağlı olarak belli bir oranda yakıt verilirken ona karşı gelmesi gereken hava oranı dışarıdan kaçak oluştuğu için bozulur ve alt devirler hepten öldüğü gibi yakıt tüketimi de artar otomobilin rolling değerleride düşer freni bile vakuma dışarıdan kaçak olduğu için bir miktar zayıflar. Fakir karışımdan dolayı motor ısısı dahi bir miktar yükselir.

Bu yüzden X20XEV motorların fazla bilinmeyen değişken hava giriş devresi ve özellikle diyaframı kontrol edilmeli ve bu devrenin sağlıklı çalışıp çalışmadığı öğrenilmelidir.
 
Üst