Debriyaj ve gaz ile dönüş arasındaki fark???

Bob Marley

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ocak 2010
Mesajlar
52
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Araç kullanmayı ilk 88 model 4 vites yeni kasa şahin emektarımız ile öğrendim, 2 yıl kullandım ve emektardan miras kötü olduğunu düşündüğüm bu yaşıma kadar terk edemediğim bir alışkanlığım var ...

Malum yaşı itibariyle çekiş sorunu vardı... Ş.içinde misal 2. viteste, virajları dönerken fren ile yeterli dönüş hızına düştükten sonra muhakkak debriyaja basıp virajı aldıktan sonra debriyaj+gaz ile ilerlemek gerekiyordu.

Debriyaja basmadan da, fren ile yavaşlama ve virajı aldıkan sonra gaz ile devam edilebiliyor ancak bu şekilde yapıldığında malum araçta çok fazla titreme v.s. oluyordu ve toparlaması çok geç oluyordu, motor çok zorlanıyordu...

Bunu önlemek içinde hep debriyaja basardım... Bu kaçındı değişen aracım ancak alışkanlığım hala geçmedi, çok dikkat ediyorum ancak yapıştı bana bu alışkanlık...

Sormak istedğim ise bu iki dönüş arasındaki araç ve yakıt ekonomisi bakımından farklılıklar nelerdir???

Benim düşünceme göre hem fazla yakıt sarfiyatı hemde debriyaj balatasının fazladan kullanılması ve eskimesi gibi dezavantajları var...
 

turkerrr

Kayıtlı Kullanıcı
52-Ordu
Katılım
23 Kas 2007
Mesajlar
2,393
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
düşüncen doğru yapmasan iyi olur... arabayı titretmekte iyi değil vitesi doğru seçmek lazım devrin çok düşmemesi lazım...
 

Bob Marley

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ocak 2010
Mesajlar
52
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Aslında titreme olayı çekişle ilgili, önceki araçlarımda ve şimdiki aracımda titreme olmuyor zaten, ancak okadar dikkat etmeye çalışıyorum ki anlatamam, sürekli dikkat edemiyor insan... Alışmış kudurmuştan beter hesabı...

Yakıtı ne oranda etkiler acaba???
 

JOSEFGT

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
547
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
uygun devir uygun vites iyi bir viraj açısıyla gir
 
Üst