Çözülemeyen Sağa çekme

tayfunozkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Mar 2010
Mesajlar
512
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
CorsaC 1.3cdti aracım yüklü iken 80-90 km hızdan sonra hafif sağa çekmeye başlıyor. Direksiyonu hafif sola kayık tutuyorum. Bu durum normal yükte ve belirttiğim hıza gelmeden olmuyor. Çözümünü bir türlü bulamadık. Yapılan işlemler;

1. En az 5 farklı yerde rot ayarı yapıldı. Normal
2. 2 farklı yerde Şase ölçümü yapıldı normal.
3. Ön takım Salıncaklar dahil komple yenilendi.
4. Lastik rotasyonları yapılarak kontrolleri yapıldı.
5. Amortisörler ve üst takozlar yenilendi.
6. Eğim ve rüzgar faktörleri dikkate alınarak tecrübe edildi.
 

paroda

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eki 2012
Mesajlar
818
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
ön tekerlerin kamberine bakıldı mı ? Benim de sağ ön teker çok hafif içe basıyor ve belli bir hızda araç sola çekiyor.
 

alperuzi

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
14 Ocak 2010
Mesajlar
1,636
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
ön tekerlerin kamberine bakıldı mı ? Benim de sağ ön teker çok hafif içe basıyor ve belli bir hızda araç sola çekiyor.

Ben de bunu diyecektim, ama 5 farklı yerde rot ayarı yapıldığına göre bunlardan en az birinin makinası 3D ölçüm yapıyordur diye düşündüm...
 

tayfunozkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Mar 2010
Mesajlar
512
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Ön teker kamber değerleri sol ön teker -0.5 derece sağ ön teker -1 derece yani 0.5 derece fark var rodçulara özellikle sordum bu kadar az fark problem yaratmaz dediler. Aracı yanlız kullanırken problem yok gibi ancak 4 kişi varken problem başlıyor.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 19:17 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 16:22 ----------

Kamber, araca önden bakıldığında tekerleklerin dikey eğimidir. Tekerlekler üstten dışarı doğru eğildiğinde kamber pozitiftir (+).Tekerlekler üstten içeri doğru eğildiğinde kamber negatiftir (+). Eğim miktarı dikey olarak derece cinsinden ölçülür. Kamber ayarları, yön kontrolünü ve lastik aşınmasını etkiler. Çok fazla pozitif kamber, lastiğin dış tarafında erken aşınma ile sonuçlanacaktır ve süspansiyon parçalarında aşırı aşınmaya neden olacaktır. Çok fazla negatif
kamber lastiğin iç tarafında aşınma ile sonuçlanacaktır ve süspansiyon parçalarında aşırı aşınmaya neden olacaktır. Yandan yana 1° daha fazla kamber eşitsizliği, aracın daha pozitif kamber olan tarafa çekmesine veya yönlenmesine neden olacaktır.

bu bilgi notuna göre sola çekmesi gerekmez mi
 
Son düzenleme:

naci üzer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Nis 2014
Mesajlar
1,548
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracın direksiyon ile ilgili aksamları ustalar hiç kontrol edip bilgi vermedimi, bu yapılan işlemler haricinde..
 

tayfunozkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Mar 2010
Mesajlar
512
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
evet direksiyon ve aksamları kontrol edildi.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 21:56 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 21:18 ----------

Orjinal lastik ölçüm 185 55 15 iken 195 50 15 kullanıyorum. Bunun etkisi olabilir mi?
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Yaylardan biri diğerlerine göre sıkıntılıdır. Tek seçenek o kalmış gibi.
 

tayfunozkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Mar 2010
Mesajlar
512
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Aracın çekmesinin aşınmış lastik ve lastik hava basıncı ile nasıl bir ilgisi var. Kimi araç aşınmış lastik tarafına kimi ise diğer tarafa diyiyor. Hava basıncıda aynı şekilde, kimisi basıncı yüksek tarafa kimisi diğer tarafa diyiyor. Sizlerden Bu yorumlara son noktayı koyacak bir bilgi istiyorum.
 

@li58

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
22 Ara 2013
Mesajlar
285
Tepki puanı
67
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Aracın çekmesinin aşınmış lastik ve lastik hava basıncı ile nasıl bir ilgisi var. Kimi araç aşınmış lastik tarafına kimi ise diğer tarafa diyiyor. Hava basıncıda aynı şekilde, kimisi basıncı yüksek tarafa kimisi diğer tarafa diyiyor. Sizlerden Bu yorumlara son noktayı koyacak bir bilgi istiyorum.

Abi aracın önden kazası var mı önden darbe alan araçların Rot ayarında sapmalar oluyor ya saga yada sola cekmeler meydana geliyor aracın direksiyonunu düz bırakıp bi anormallik durum var mı direksiyon düz olduğu halde lastik tampondan dışarı çıkıyor mu aracınızın önden kazası yok ise 4-5 kez ayarlar yapıldı kontrol edildi demişsiniz geriye kalan ya lastikler yada direksiyon kutusu
1.Lastiklerin tellerinde yamulma varsa araçta yük artışı sağa çekme yapabilir lastikler kaç senelik içten yada dıştan aşınma ve tabanda düzensiz aşınma varsa araç yüke binince çekme yapar
2.arac sürekli bozuk Rot kolları gezilmesi sebebi ile direksiyon kutusundaki dengesizlik aracın çukurlar a sert düşmesi ve aracın direksiyonunu tam tur sağa sola cevirirken dayanma noktasına vurmak bile zararlıdır
Sorun ya lastikte yada direksiyon kutusunda
 

sadik_efecelik

Kayıtlı Kullanıcı
53-Rize
Katılım
1 Ara 2013
Mesajlar
52
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Vectra c tech2ile direksiyon kalibrasyonu yaptirdik duzelmisti.

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Üst