corsa c volant hakkında

Astra Maniaa

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eyl 2006
Mesajlar
1,768
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Corsa C 1.3ün volan sorunuyla ilgili cevapsız sorularım var..Yardımm

Arkadaşlar merhaba

Önclikle volantla ilgili 20-30 konu var hepsini okudum ama benim sorularıma cevap bulamadım yada anlayamadım

Soru 1: Aracım kontak kapadığımda sallanıyor,rolantide şiddetli sallanıyordu büyük tip marş motoru takınca nispeten sarsıntı azaldı ama gaz verdiğimde olduğu gibi değil, debriyajı bırakınca tır tır ses yapıyor bazen debriyaja basıncada daha şiddetli şekilde aynı sesi çıkarıyor ve bazende yavaşça bırakırkende ani bir kavrama noktasında çok acayip bir ses çıkarıyor

Volan değişimi zorunlu aşamadamı yoksa keyfi olarak değişebilir sadece ses yapıyor aşamasında mı? Kısaca volanı değişmeli miyim?

Soru 2: Opel teamdaki bir abim GM marka volanla LUKun farklı olduğunu LUK taktığı araçların düşük kmlerde ses yapmaya tekrar başladığını GM taktıklarında sorun olmadığını söyledi ne kadar doğrudur

Soru3: Eğer volan değişmeliyse 15bin km önce baskı balta değişti yani 15bindir bozuk volanla kullanıyorum tekrar baskı balta gerekli mi?

Soru4: 15bin km önce usta debriyaj bilyesinin söküp yağlamıştı bu seslerde onunda bir payı var mıdır bilyeyide değişmek gerekir mi? Sesin sadece volandan yada hem volandan hem bilyeden olduğunu nasıl anlarım?

Soru5: Bu araç taklalı bir araç ve çok bakımsızdı arkadaş 30-40 kuruşluk klipsleri bile takmamış toplarken, yine baskı balata değişimi sırasında ön motor ayağının kırık şekilde takıldığını görüp yan sanayiyle değiştirdik, seste bu ayağın etkisi olabilir mi yada başka kırık ayak olup olmadığını anlayabilir miyim
 
Son düzenleme:

fourtyseven

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Şub 2010
Mesajlar
603
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Sorun bence volantla alakalı değil sadece marş motoruyla ilk hareketi motora verme görevi var kontagı bıraktıgınız anda ayrılıyor marştan boşa donuyor ancak sorun motor kulakları takozları veya debrıyaj olabılır ılk kavramada motor kasıp gevşek motor kulaklarına bır haraket verebılır sasıntı yaptırabılır veya garıp sesler verıyordur tabı volantınız normal ebatta değilse sürtme de yapma ihtimali var ki sürekli ses yapması gerek
http://www.youtube.com/watch?v=4vU2t9LXOLA&feature=related
 
Son düzenleme:

Astra Maniaa

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eyl 2006
Mesajlar
1,768
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Cevabınınz için teşekkür ederim soner bey ama bu araçlarda oynar volan var zamanla yayları aşınarak bu problemlere yol açıyor kronik problemdir sorunun volan olduğu kesin sadece değişmek gerekecek durumdamı yoksa sadece ses durumundamı değiştirirsem luk mu gm mi olsun bilye ve tekrardan baskı balata gerekir mi diye soruyorum

dipnot: aracın marş motoru büyük tiple geçen ay değişti
 
Son düzenleme:

Astra Maniaa

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eyl 2006
Mesajlar
1,768
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
güncel
 

deluxe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Nis 2009
Mesajlar
274
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
öncelikle bu araçların nalet bir volant sorunu mevcut. Yenisini taksan bile çok geçmeden yine ses yapacaktır. Biz bu konuda çok araştırma yaptık ama artık kimse uğraşmıyor. OPEL de sattı bu araçları işi bitti sahip bile çıkmadı. Neyse...

Öncelikle Luk ve GM markaları sizi yanıltmasın. Her iki parça aynıdır sadece isim ve fiyat farkı vardır okadar. Baskı balata değişim esnasında volantınızın durumuna baktırmış olsaydınız içinde şüphe olmazdı. Ama seslerin çoğu volanttan kaynaklı olduğu da kesindir. Değiştirmek isterseniz değiştirin ama bence boşa masraf netice de iler de yine aynı sorunlar başlayacaktır. O yüzden bırakın parçalanana kadar gitsin. Ben öyle yapıyorum şahsen şuan benim araçta yine ses var debriyajı kaldırmak istemiyorum ayağımdan :) ama hiçte kafama takmıyorum. Netice de sadece ses yapar durur yolda bırakmaz...
 

Astra Maniaa

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eyl 2006
Mesajlar
1,768
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ses haricinde bir sıkıntı yaratmıyorsa önemli değil zaten müzik açıkken duyulmuyor :) şu marş motoru değşşimden sonra bayağı azaldı zaten titreşim.. Benim korkum bozuk dengenin motora özelliklede krank miline zarar verip vermeyeceğiydi cevap için teşekkürler
 

ömerfaruk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
1,224
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
öncelikle bu araçların nalet bir volant sorunu mevcut. Yenisini taksan bile çok geçmeden yine ses yapacaktır. Biz bu konuda çok araştırma yaptık ama artık kimse uğraşmıyor. OPEL de sattı bu araçları işi bitti sahip bile çıkmadı. Neyse...

Öncelikle Luk ve GM markaları sizi yanıltmasın. Her iki parça aynıdır sadece isim ve fiyat farkı vardır okadar. Baskı balata değişim esnasında volantınızın durumuna baktırmış olsaydınız içinde şüphe olmazdı. Ama seslerin çoğu volanttan kaynaklı olduğu da kesindir. Değiştirmek isterseniz değiştirin ama bence boşa masraf netice de iler de yine aynı sorunlar başlayacaktır. O yüzden bırakın parçalanana kadar gitsin. Ben öyle yapıyorum şahsen şuan benim araçta yine ses var debriyajı kaldırmak istemiyorum ayağımdan :) ama hiçte kafama takmıyorum. Netice de sadece ses yapar durur yolda bırakmaz...

Ne yazık ki parçalanınca yolda bırakıyor :)
 

deluxe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Nis 2009
Mesajlar
274
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
marş motoru güçlendirilmiş takıldıysa sorun olmayacaktır. Volant tan dolayı da Korkmanıza da gerek yok..

Bu araçları üreten o saygı değer şahıslar zamanın da araçlarımızda bu tür bir kronik arıza söz konusu değildir diye açıklama yapmışlardı çok geçme den yeni ürettikleri araçların marş motorunu güçlendirdiler şuan 1.3 dizel astra ve yeni kasa corsalar sabit volantlı olarak üretiliyor. Hani araçlar da sorun yoktu? şimdi niye böyle çıkarıyorlar anlamak gerçekten imkansız.
 
Üst