Corsa C alman Style Ofsetli Jant

corsafacan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
81
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
takım olarak 70 -80 tl ye sac jant alıp, 150 tl ye yaptırınca toplamda 230 a falan gelıyor =) hemde kafama gore ölçü ve renk te :D

ama 13" 14" karar veremedim bi türlü :S
az yaksın istiyorum, lastıkler fazla kalın olmıcak, jant lastıkten daha dısarıda olucak (kavun gorunum) ozamanda lastıkler asınıcak, zaten denemelık cıkma lastıkle kullanıcam ılk baslarda.
 

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
takım olarak 70 -80 tl ye sac jant alıp, 150 tl ye yaptırınca toplamda 230 a falan gelıyor =) hemde kafama gore ölçü ve renk te :D

ama 13" 14" karar veremedim bi türlü :S
az yaksın istiyorum, lastıkler fazla kalın olmıcak, jant lastıkten daha dısarıda olucak (kavun gorunum) ozamanda lastıkler asınıcak, zaten denemelık cıkma lastıkle kullanıcam ılk baslarda.
o da mantıklıymış sonuçta aynı işi görecek 14'' fazla yakıt artısına sebep olmaz sanırım 13'' cok küçük 14 '' yaptır bence
 

corsafacan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
81
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
şuan uzerınde 14 var ama 165 lastıklerle en az 185 - 195 koymak lazım ofsetlı olunca(normalde 215 den assagı olmaz ama yakıt ıcın ıste =)) durum boyle oluncada çapı düşürüp oradan kazanırım diye düşünüyorum ama oda cok kucuk olucak, jant halledılırde yay knusunda kararsızım, sahıbınden de 125 lıraya var bıtane onu almayı dusunuyorum.
 

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
şuan uzerınde 14 var ama 165 lastıklerle en az 185 - 195 koymak lazım ofsetlı olunca(normalde 215 den assagı olmaz ama yakıt ıcın ıste =)) durum boyle oluncada çapı düşürüp oradan kazanırım diye düşünüyorum ama oda cok kucuk olucak, jant halledılırde yay knusunda kararsızım, sahıbınden de 125 lıraya var bıtane onu almayı dusunuyorum.
vazgec sen bu işten,işin içine yay vs giriyorsa sıkıntı çıkarır,ayrıca dediğin gibi bir görünüm için en az 225 taban kullanmalısın ben 215 kullandım hıc de kavun gibi durmuyordu su anda ofsetli 205 50 16 jant lastik takımı var yıne kavun goruntusu yok imzamdaki resimden de anlarsın
 

aliergun

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
140
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.hobbyrc.com
egerki bu iş için sadece gobek kesilip ters çevirilip koyuluyorsa kavun yapmak için 165 tabanlı bir lastik kullanmak lazım. çunku jantın et değeri değişmiycek. taban aynı kalıcak..

195 tabanla kavun gibi durması için jantın çemberi ortadan kesilip araya yaklaşık 5-7cm başka janttan alınan çember kesilip kaynatılması lazım.

diğer olayda 13" jantlar muhtemelen önde kaliperlere sürtücektir. 14den vazgeçmeyin.
 

corsafacan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
81
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
vazgec sen bu işten,işin içine yay vs giriyorsa sıkıntı çıkarır,ayrıca dediğin gibi bir görünüm için en az 225 taban kullanmalısın ben 215 kullandım hıc de kavun gibi durmuyordu su anda ofsetli 205 50 16 jant lastik takımı var yıne kavun goruntusu yok imzamdaki resimden de anlarsın

nasıl sıkıntı cıkarır?

225 taban kullanıp kavun yapmak ıcın 20 cm daha genısletmem lazım jantları =)

ben 5-6 cm kadar dışa çıkartıcam, 5 cm de genişleticem, toplamda 10 cm dışta durucak, kalın janta ınce lastık takında kavun gorunturu alıcam dolayısıyla =)

sonuc olarak 175 veya 185 le kavun gorunumunu yakalamayı hedeflıyorum 5 cm cıvarında genışleterek, yanı olay sadece offsetlı yapmak degıl aynı zamanda jantları genişletmek. lastıkler yanlara dogru acıldıgı ıcın yanakta da ıncelme olacagını dusunuyorum. bu durum lastıklerın daha cok yıpranmasına neden olacak ama zaten sehır ıcınde kullanıyorum cok sıkıntı cıkaracagını sanmıyorum.

13 surtecegını sanmıyorum ama cok ufak bır gorunum olmasından korkuyorum sadece.
 

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
ne sıkıntı cıkarır ben daha önceleri da başıma gelenleri ve bana ne kadara maloldugunu yazmıstım kısaca burada da yazayım 3 cm den fazla alcaltırsan amortisör de değiştirmen gerekir,bahsettiğin görünüm için ince yanak lastik kullanacaksın büyük ihtimalle o da konforu bozar,aracın langır lungur olur,özellikle ön çamurlukları kesinlikle açtırmak zorunda kalacaksın aksi durumda ne yaparsan yap seyir halinde esnemelerde ve hızlı virajlara girdiğinde sürtme sorunu yaşarsın vs vs
 

corsafacan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
81
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
3.5 cm yaydan snra ya coilover alıcam yada namiştain da orjinal amortisorlerı yaptırıcam, daha once yaptırdıgımız arabalarda bunların hepsını bende yasadım, avcılarda bı yer var camurlkları majunlamadan boyamadan acıyorlar, onu o sekılde actırmayı dusunuyorum, dedıgım gıbı orjınal amortısorlerı gecıcı sure kullanıcam asıl amacım 5 cm den daha cok dusurmek aslında ılerde =)
 

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
3.5 cm yaydan snra ya coilover alıcam yada namiştain da orjinal amortisorlerı yaptırıcam, daha once yaptırdıgımız arabalarda bunların hepsını bende yasadım, avcılarda bı yer var camurlkları majunlamadan boyamadan acıyorlar, onu o sekılde actırmayı dusunuyorum, dedıgım gıbı orjınal amortısorlerı gecıcı sure kullanıcam asıl amacım 5 cm den daha cok dusurmek aslında ılerde =)
o zaman sorun yok kolay gelsın avcılardaki yerin işletmecisi Önder UZUN selamımı söylersin calibracı cengiz dersin indirim yaptırırız biraz :D ben de ona bırakacağım aracı çamurluk açtırmak için
 
Üst