Chiptuning Ne kadar Güvenli?

sallierim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2012
Mesajlar
4,513
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Birçok başlığın altında herkes iyi kötü görüşlerini belli ediyor ama netleştirilmiş bir durum yok.Benim de kafamda birçok soru işareti var.Arabayı güçlendiriyoruz ama bu motora ve can güvenliğine ne kadar zarar veriyor bunu netleştiremiyoruz.benim kafamda birçok soru işareti var.

1.Araçlar madem yazılımla güçlendirilebiliyor neden fabrikasyon olarak bu güçlendirme yapılmıyor?mesela 1.4T motorlar 140bg.opel bunları fabrikadan 175 bg çıkarsa eminim satış rekorları kırar.
2.Motorun ömrünü azaltmıyor mu?Neticede motor aksamı aracın kapasitesine göre parçalarla kuruyor.atıyorum 150 bglik arabaya  150bg e yetecek parçalar konuyor.Motor daha erken bitmez mi?
3.Chip işleminden sonra aracın piston,fren vs. gibi birçok aksamının değiştirilmesi gerekmiyor mu?Turbo araçların Turbosuna aşırı yükleme zarar vermez mi?
4.Ben olaya birazda Elektrik-Elektronikçi gözüyle bakıyorum da bazı işlemlerde aracın ECU suyla oynanarak yapılıyor.Yeni nesil araçlarda ESP ABS gibi 3 harfli güvenlik sistemleri ECU da depo edilir.ECUyla oynamak bu tip hayati sistemlerin çalışmasını riske atmaz mı?Mesela ESP nin çalışması gecikebilir ya da hiç çalışmayabilir.bu risk yok mu?Ya da CANBUS mekanizmasının çalışmasını riske atmıyor mu?

Benim merak ettiğim sorular yukarda.internette araştırınca %30-35 arası bir güçlendirmeden bahsediliyor ve bu da beni açıkcası korkutuyor.Eğer fabrika bir araçta oynama payı bırakmışsa bu max %10dur.yani benim özellikle opel araçları için görüşüm bu oynamaların max:115bg araba 125,140bg 155,180 bg de 200 95 bg dizellerde ise 105 bg olması görüşünde.bunlar bile bir risk taşıyor ama %35 lik bir oynamaya göre çok daha az risk taşıdığı ortada.

Bu konuyu benzinli-dizel tartışmaları gibi birbirimizi kıracak şekilde değil de birbirimizi bilgilendirecek şekilde tartışalım.herkes iyi kötü görüşlerini söylesin.özellikle forumumuzda Mehmet Bey gibi uzun yıllardır bu işin içinde olan bir uzmanın görüşlerini almak çok faydalı olacaktır.
 

sem1903

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ara 2012
Mesajlar
127
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Ynt: Chiptuning Ne kadar Güvenli?

benimde merak ettiğim 170 bg oldu diyelim muayenede veya bakımda sıkıntı çıkmıyormu gerçi dyno ya sokmadıkları sürece seri bir astra dersin
 

spitemre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Kas 2012
Mesajlar
2,090
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Ynt: Chiptuning Ne kadar Güvenli?

sallierim link' Alıntı:
Birçok başlığın altında herkes iyi kötü görüşlerini belli ediyor ama netleştirilmiş bir durum yok.Benim de kafamda birçok soru işareti var.Arabayı güçlendiriyoruz ama bu motora ve can güvenliğine ne kadar zarar veriyor bunu netleştiremiyoruz.benim kafamda birçok soru işareti var.

1.Araçlar madem yazılımla güçlendirilebiliyor neden fabrikasyon olarak bu güçlendirme yapılmıyor?mesela 1.4T motorlar 140bg.opel bunları fabrikadan 175 bg çıkarsa eminim satış rekorları kırar.
2.Motorun ömrünü azaltmıyor mu?Neticede motor aksamı aracın kapasitesine göre parçalarla kuruyor.atıyorum 150 bglik arabaya  150bg e yetecek parçalar konuyor.Motor daha erken bitmez mi?
3.Chip işleminden sonra aracın piston,fren vs. gibi birçok aksamının değiştirilmesi gerekmiyor mu?Turbo araçların Turbosuna aşırı yükleme zarar vermez mi?
4.Ben olaya birazda Elektrik-Elektronikçi gözüyle bakıyorum da bazı işlemlerde aracın ECU suyla oynanarak yapılıyor.Yeni nesil araçlarda ESP ABS gibi 3 harfli güvenlik sistemleri ECU da depo edilir.ECUyla oynamak bu tip hayati sistemlerin çalışmasını riske atmaz mı?Mesela ESP nin çalışması gecikebilir ya da hiç çalışmayabilir.bu risk yok mu?Ya da CANBUS mekanizmasının çalışmasını riske atmıyor mu?

Benim merak ettiğim sorular yukarda.internette araştırınca %30-35 arası bir güçlendirmeden bahsediliyor ve bu da beni açıkcası korkutuyor.Eğer fabrika bir araçta oynama payı bırakmışsa bu max %10dur.yani benim özellikle opel araçları için görüşüm bu oynamaların max:115bg araba 125,140bg 155,180 bg de 200 95 bg dizellerde ise 105 bg olması görüşünde.bunlar bile bir risk taşıyor ama %35 lik bir oynamaya göre çok daha az risk taşıdığı ortada.

Bu konuyu benzinli-dizel tartışmaları gibi birbirimizi kıracak şekilde değil de birbirimizi bilgilendirecek şekilde tartışalım.herkes iyi kötü görüşlerini söylesin.özellikle forumumuzda Mehmet Bey gibi uzun yıllardır bu işin içinde olan bir uzmanın görüşlerini almak çok faydalı olacaktır.


045thumbsup 045thumbsup 045thumbsup
 

ulas79

Kayıtlı Kullanıcı
09-Aydın
Katılım
20 Ağu 2010
Mesajlar
15,327
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Ynt: Chiptuning Ne kadar Güvenli?

hali hazırda gelen araçlarımızın güç performans dengesi vergi ve tüketim değerlerine göre ayarlanıyor şöyleki avrupa vergi sistemi gaz salınım değerlerine göre artış gösteriyor ,bu yüzden verebileceği optimal güç değilde olabilecek en optimal gaz salınım güç dengesi sağlanıyor buda gücün daha az tüketimin daha düşük aynı oranda gaz salınım oranlarıda da az olan araçaların üretilmesine sebep oluyor misal ilk nesil vectra gt ler 156 hp idi ama avrupa normları değişince ikinci nesil gt ler136 bg re düştü yine bizim araçların güçleride bu yüzden verebilecekleri optimal güçte değil optimal gaz salınımında kalıyor buda daha az güçlü araçlarımızn olması anlamına geliyor yurt dışında ciddi anlamda bu işi yapan tuning firmaları bu optimal gücü ortaya çıkartıp kullanılmasını sağlıyorlar özellikle optimal diyorum çünkü maxsimum gücü hiçbir profesyonel firma motor içine ve yürür aksama girmeden vermesini sağlamaz,ülkemizde işinin ehli olmayan bazı kişiler yüzünden chip tuning denilen işlemin adı kötüye çıktı yukarıda yazdığım ölçüleri göz önüne almayıp maximum gücü verip aracı çok güçlü yaptım gibisinden isim salmaya çalışıyorlar ama yaptıkları araçlar patlayınca olan araç sahiplerinin üstüne kalıyor bunu yapan usta kılıklı kişilerde bir süre ortadan kaybolup sonra başka bir yerde türüyorlar işte bu yüzden bir dolu şehir efsanesi ortaya çıkıyor yok chip motoru bitiriyor yok turboyu kırıyor gibi.
 

sallierim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2012
Mesajlar
4,513
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Ynt: Chiptuning Ne kadar Güvenli?

ulaş abi zaten chip yapan cahil adamlar yüzünden birçok araç sahibi rezil oluyor.diyelim ki motoru ve turboyu bitirmek şehir efsanesi olsa bile ECU ya yapılan müdahalenin güvenlik tehdidi oluşturacagını düşünüyorum.chip işlemi bizim 3 harfli sistemlerin çalışmasına zarar verebilir.bu da hayati bir risk oluşturur.ESP yi hayatımızda zaten kaç kez kullanıyoruz ki.hayati bir yerde devreye girmezse ya da 1 saniye bile geç girerse sonumuz tahtalı köy olabilir.ya da frenlerde saniyelik gecikmeler olsa Allah korusun herhangi bir kazaya sebebiyet verebilir.yanılıyor muyum?
 

ulas79

Kayıtlı Kullanıcı
09-Aydın
Katılım
20 Ağu 2010
Mesajlar
15,327
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Ynt: Chiptuning Ne kadar Güvenli?

seninde bildiğin gibi abs esp tc gibi sistemler aracın yürür aksamından gelen sinyallerin ecu tarafından işlenmesiyle çalışır ,chip tuning de ise bu iletişimle ilgili kısıma müdehale edilmez yakıt akışı hava karışımı avans ayarı ve varsa turbo basıncı ile ilgili kısımlarla oynanır bu yüzden bu güne kadar chip tuning yapılmış(bilinçli olarak) hiçbir araçta bu sistemlerden dolayı sorun yaşanmamıştır.
 

sallierim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2012
Mesajlar
4,513
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Ynt: Chiptuning Ne kadar Güvenli?

eğer ayrı yapılıyorsa sıkıntı yok ama hapılacak en küçük bir hata sistemlerin kalıcı hasar almasını sağlayabilir.bence bu sistemleri koruyacak teknoloji daha ülkemizde yok.en azından ben güvenebileceğimi sanmıyorum
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: Chiptuning Ne kadar Güvenli?

Tuning sonrası araca mekanik güçlendirme gereği sadece ciddi artışlarda gerekiyor.

Misal benim aracım yazılım öncesi de gayet tatminkardı ama yazılım sonrası daha hafif bir araçmış gibi hızlanmaya başladı ve güvenlik limitlerini zorlayacak derecede bir performans açığa çıkmadı; hani ailecek tıkış tıkış uzun yola gidersiniz yol biter herkes araçtan iner siz son park manevralarını yaparsınız ve o esnada aracın çok rahat hareket etmeye başladığını hissedersiniz ya, aynen öyle, fazlası yok  8)


Aracı sadece ciddi güç artışlarında mekanik modifiyeye almak lazım, Astra zaten standart yapısıyla 180-200Hp lik güçleri zorlanmadan kaldırabilen kalitede bir araç.
 

Burock3427

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
921
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: Chiptuning Ne kadar Güvenli?

Misal 95 bg dizel veya 115 bg 1,6 ile 140 bg lik 1,4t ile aynı yürür ve fren sistemine sahip. Demekki bu araçlardaki fren ve yürür aksam zaten fabrika tarafından 140 bg güce kadar kullanılıyor. 180 lik 1,6t nin fren diskleri merkezleri filan aynı mı bilmediğimden onu örnek vermedim.
 

DERSİMLİ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Kas 2011
Mesajlar
3,424
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: Chiptuning Ne kadar Güvenli?

Burock3427 link' Alıntı:
Misal 95 bg dizel veya 115 bg 1,6 ile 140 bg lik 1,4t ile aynı yürür ve fren sistemine sahip. Demekki bu araçlardaki fren ve yürür aksam zaten fabrika tarafından 140 bg güce kadar kullanılıyor. 180 lik 1,6t nin fren diskleri merkezleri filan aynı mı bilmediğimden onu örnek vermedim.

Evet bu sistemler aracın motor ve hp gücüne göre dizayn ediliyor eğer araçta böyle bir güçlendirme yapılacaksa bir çok parçanın bu güçlendirmeyle beraber modifiye edilmesi gerekiyor. değişiklik yapılmaz ise bu parçaların  kısa zaman içinde ömürleri tükenecektir.
 
Üst