Benim emektar galiba ölüyor!!!

suphi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2007
Mesajlar
208
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar son 20 günde aracımla ilgili tuhaf gelişmeler yaşadım, hiç yapmadığı şeyler yapmaya başladı, bunları sizlerle paylaşarak bir çözüm yolu bulmayı umuyorum...
Söylediğim gibi bundan 20gün kadar önce gece havanın soğuğundan dolayı seyir halindeyken arka camların buzu çözülsün diye rezistans düğmesine bastığımda çalışmadığını fark ettim, bir kaç kez bastım fakat tık yok...
Gece arabayı park ettim sonraki gün arabayı çalıştırmak istediğimde akünün tamamen bittiğini fark ettim ( bu arada aküm henüz 1 yıllık Delphin 72 A), takviye kablosu ile çalıştırıp o gün işlerimi halletttim ancak servise gitme şansım olmadı, bir kaç gün sonra tekrar tekrar 3-4 defa akü bitip takviye yaparak çalıştırma zorunda kalınca mecburen zaman yaratıp servise gittim, ustam baktığında akünün iyi durumda olduğunu ancak elektrik sisteminde bir kaçak olduğunu söyledi, ogün arabayı bırakamadım 3 gün sonra arabayı bırakmak için servise gidecekken tekrar çalışmadı, yine takviye ile servise gittim ancak ustam bu sefer baktığında sistemde kaçak görünmediğini söyledi, aküyü değiştirmemi tavsiye etti.Şu an eski aküyle devam ediyorum ancak arabanın kalorifer sistemi üfleme yapmasına rağmen ısıtmıyor, ilk çalıştırmada silkeleme bu bayağı devam ediyor ve ışıklarda durduğumda devir nerdeyse duracak kadar düşüyor sonra topluyor, asıl rahatsız edici olan egzostan çıkan beyaz duman, okadar yoğun ve fazlaki nerdeyse araba yanıyor sanırsınız, birde ilk kalkışta sanki benzin yemiyor gibi yani ayağım sabit durmasına rağmen araba birden fırlıyor yavaşlıyor...
Aklıma gelenler ilk etapta bunlar, ustalarıızdan ricam lütfen neler yapabileceğimle ilgili düşünceleri yada nerelere baktırmam lazım, paylaşırsanız sevinirim, şimdiden teşekkürler...
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
kardesim anlattiklarina bakilirsa aracin sarj dinamosunda problem var ...ihtimalde kömür veya regleri bozuk..yani elektrik üretimi aracin ihtiyacini karsilamiyor..cikislarini ölctür... arka cam isticilari icinde bu isi bitirdikten sonra sigortalarina bak...
beyaz dumana gelince aracin suyuna bak eksilme oluyormu??? yedek su deposunu kokla yanik egsoz kokusu varmi...yagina su karisiyormu ??? yagda beyazlik veya kakau rengi varmi eger bunlardan biri var ise contanda problem var...
gecmis olsun
 

suphi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2007
Mesajlar
208
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
İlgine teşekkür ederim onu yazmayı unuttum, şarj dinamosunu geçen sene değiştirmiştim aracın şarj etmesinde bir sorun yok, sarj ediyor, sanırım bir kaçaktan dolayı tekrar akü bitiyor ancak malesef bu kaçak tahminimce sürekli olan bir şey değil, çünkü dediğim gibi en son baktırdığımda yok dediler, birde beni rahatsız eden diğer sorunlarında aynı anda patlak vermesi sanki birbirleri ile bağlantısı var gibi geldi ama bilemiyorum...
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,521
Tepki puanı
255
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Arabayı park ettikten sonra kutup başlarını çıkar, daha sonra ( 1 veya 2 gün sonra) çalıştırdığında sorun olmazsa akü temize çıkar. Kaçak varsa yeni akü bile alsan bir süre sonra bu arıza yeniden olacaktır.
 

suphi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2007
Mesajlar
208
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aküyle ilgili bir sorun olduğunu düşünmüyorum aslında, çünkü dediğim gibi daha 1 senelik akü ve takviye ettikten sonra herşey normal ancak sanırım bu kaçak devamlılık arz eden bişey değil olduğu zamanda aküyü yiyor, asıl merak ettiğim dediğim gibi tüm sıkıntıların bir anda olmasının nedeni belirli birşey olabilirmi? yani kalorifer ısıtmaması, arka cam rezistansı, egzostan çıkan beyaz renkli yoğun duman (sanki buhar gibi) ve ilk çalıştırma sonrası bir süre araçtaki silkeleme, ilk kalkıştan 5- 10 dakikalık süre içinde ani fırlamalar vs. vs....
 
H

hkndvc

Bilgi Girilmemiş
ani yığılıp fırlamaları buji kablosundan yapabilir,lambalarda beklerken devirin oynamasını rolanti regülatöründen yapabilir.
 

suphi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2007
Mesajlar
208
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
En kısa zamanda sağlam bir ustaya gitmem lazım...
 

suphi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2007
Mesajlar
208
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Üst kapak contası gitmiş arkadaşlar, değişecek başka yolu yok, opal' a gittim göstereyim diye sadece kontrol edip şunları yapmalıyız demek için 50 tl fiyat biçildi, Allahdan club kartım vardı da!!! 35 e düştü, birde arkadaşlar tek başına üst kapak contası değişimi yapmıyorlarmış, yani açınca üst, alt içindekiler trigere kadar değiştiriyorlarmış (uygulama öyleymiş sözüm ona) bujilere kadar yazmışlar, günahımız ne kadar dedim, sıkı durun sevgili arkadaşlar adamlar 4500-5000'e biter dediler, Ya bu insanlar sayı saymayı ,yada para saymayı yada insanların nasıl para kazandığını bilmiyorlar, Allah düşürmesin ne diyeyim, gelişmeleri sizlerle paylaşacağım...
 

LOadinG

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2007
Mesajlar
435
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
yuh be kardeşim 5000 napiyolar onlar motoru sifirdanmi yapacaklar...özel servis işi abartti iyice.en iyisi sağlam bir usta bulman bence eminim onun yari fiyatina işin içinden çikarsin..geçmiş olsun ne diyelim
 
Üst