Basit sürüş teknikleri

MOKIA

Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2006
Mesajlar
3,820
Tepki puanı
14
Puanları
38
www.iststatus.com
Açık alanda araba sürmedikçe tecrübeli bir pilot haline gelemezsiniz . Kendinize boş pet şişelerle , tenekelerle basit pistler yapabilirsiniz .


OVAL PİST FİGÜRÜ 1
Bu figür iki nesne kullanarak yapabileceğiniz en basit figürdür . İlk bakışta araba sürmek için basit gelen bu figürde hızlı ve keskin dönüşler yapabilmeniz için bir miktar antreman yapmalısınız . İki yöndede aynı zamanları yapana kadar , saat yönünde ve ters saat yönünde antreman yapın . Bu figürü "8" antremanı yapmak içinde kullanabilirsiniz
ovalcourse1.gif


[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]OVAL PİST FİGÜRÜ 2[/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]İki ya da daha çok nesne kullanarak arabanızı isabetli bir şekilde döndürebilmek için kapılar yapabilirsiniz . Bunu oval pist figürü 1'den daha zor bulucaksınız . Başlangıçta araları geniş tutun ve zamanla aralığı 1 metreye kadar indirin . Yine iki yöndede antreman yapın .[/FONT]

ovalcourse2.gif


[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]YOL FİGÜRLERİ[/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Pist 1 ve 2'yi bitirdikten sonra basit teknikleri öğrenmiş olucaksınız . Şimdi daha zor pistlere geçebilirsiniz . Bir kaç nesne kullanarak "T" ve "L" figürleri yapın .Böylece yüksek sürat virajları , U dönüşlerini ve slalom virajları çalışabilirsiniz .[/FONT]

roadcourse.gif


[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]SÜRERKEN NERDEN BAKMALISINIZ ?[/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Arabanızı sürerken nereye baktığınız önemlidir . Karelerin görüş alanınızı oluşturduğunu düşünün. Görüşünüzü arabanızın biraz önüne koyun . Eğer direk arabaya bakarsanız ilerinizi daha geç görürsünüz . Bu yüzden virajlarda daha zor görünür .[/FONT]

wheretolook.gif


[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Pistte Antreman[/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Açık alanda araba sürmek bir olay , ama kapalı bir pistte sürmek apayrı bir şey . Yarışmadığınız halde , sadece antreman yaparak bile sürüş tekniklerinizi , pilotajınızı geliştirebilirsiniz . Hatta tecrübeli pilotların arabaları ile yaptıkları değişik tekniklere şahit olabilirsiniz . [/FONT]

. Viraj Alma Teknikleri
Arabayı düz sürmek için bir sürüş tekniğine ihtiyacınız olmamakla beraber arabanızın hızı kendi performansı ile sınırlıdır . Ama virajlarda sürüş tekniğiniz aynı performans arabaları sürseniz dahi sonucu etkiler . Özellikle hızlı yarışlarda viraj alma teknikleri çok belirleyici bir faktördür . Arabanıza alıştıktan sonra düzgün,hızlı ve dengeli viraj alma antremanları yapın .
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]“Yavaş-gir ve Hızlı-çık” virajlarda kontrol için altın kuraldır ve "Çık-gir-Çık" virajlarda nasıl dönüceğinizi tanımlar . Özetle hızınızı kontrol etmek için “Yavaş-gir ve Hızlı-çık” dönüşler için "Çık-gir-Çık" kurallarını kullanabilirsiniz .[/FONT]

[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]“YAVAŞ-GİR VE HIZLI ÇIK” Nedir ?[/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Bu teknik viraja girmeden önce yavaşlamayı ve apexten sonra hızlanmayı gerektirir . Hızı azaltmadan viraja girme durumlarında araba virajı bitirmeden yavaşlamaya zorlanır böylece hız ve denge kaybeder . En kötü ihtimal arabanız spin atabilir veya pistin dışına çıkabilir . Bunlar virajlarda hızlanmak için çok geç kalmanızada sebep olabilir . Sonuç olarak “Yavaş-gir ve Hızlı-çık” virajları en hızlı almanın yoludur .[/FONT]
slowinfastout.gif


[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]“ÇIK-GİR-ÇIK” Nedir ?[/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Bu teknik,şekilde gösterildiği gibi, bir virajı dış çizgiden iç çizgiye dönmeyi ve bu şekilde arabayı apexe(virajın normal dönüleceği nokta) en yakın biçimde sokarak akabinde viraj çıkışını dış çizgiden yaparak dönüş yarı çapını büyültmeyi sağlar . Virajın bütün genişliğini kullaranak normal virajı almaktan daha kolay bir biçimde dönüş yapabilirsiniz . Bu sayede arabanız ile daha hızlı dönüşler yapabilirsiniz .[/FONT]
outinout.gif

[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]*Dönüş noktanızı apexten sonra yapın[/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Bazı durumlarda,dönüş noktanızı apexten az bir miktar sonra yapmak size avantaj sağlıyabilir . Çünkü bu şekilde virajın son yarısında daha iyi hızlanabilirsiniz .[/FONT]


[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]VİRAJIN SON YARISINDA Kİ HIZLANMA ÖNEMLİDİR[/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Gösterdiğimiz her iki teknikte amaç virajın son yarısında ilk yarısına göre daha fazla hız elde etmekti . Bu aracın ivmelenmesi ile yapılıcaktı . Virajın son yarısında hızlanan bir araba daha düzgün gidicek ve düzlüklerde daha maksimum hıza ulaşabilecektir . Bu presibin geçerli olmadığı istisnai tek yer ise hız düşürmenizi gerektirmeyen çok geniş yollar ve virajlardır .[/FONT]


[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]PERFORMANSINIZ İYİLEŞTİĞİNDE , SÜRÜŞ ÇİZGİNİZ DEĞİŞİCEKTİR[/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Arabanızın son süratini modifiye ederek arttırdığınızda virajlara girerken daha fazla yavaşlamanız gerekicektir . Sadece hızda değil , sürüş karakteristiği , lastik tutunması ve bunlar gibi faktörlerde arabanızın sürüş çizgisini etkiler[/FONT]


İLERİ SEVİYE SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
Sadece direksiyon ile değilde , bunu gaz ve fren ile kombine ederek bir çok viraj alma tekniği elde edilebilir . Çalışıp bu tekniklerde ustalaşınca virajları daha hızlı ve düzgün alabilirsiniz


TEKER KAYDIRMA
TBu teknik arabanın viraja girdiği sırada , frenleme esnasında arkadan kaydırma ile elde edilir . Arka tekerler dışarıya kaymaya ve arabanın burnu virajın içine yöneldiğinde direksiyonu düzeltip gaz verin . Tüm tekerler kayarak araba virajı alıcaktır . Bu teknik 4 çeker ve arkadan itişli arabalar için uygundur .
drift.gif


İÇERİ KAYDIRMA
Bu teknik sadece önden çekişli arbalara özeldir . Viraja düz girin , ardından gazı kesin ve aynı zamanda dönüşünüzü yapın . Arabanız hızla yön değiştiricektir . Düzeldiği zaman hızlanarak virajdan çıkın .
tackingin.gif


[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]KONTRA DİREKSİYON[/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Bu terim virajın tersine direksiyonu çevirmek demektir . Eğer arabanız viraja çok hızlı girerse arka tekerler kaymaya başlar ve spin atmanıza neden olur . Bunu durdurmak için kaydığınız yönün tersine direksiyonu çevirin . Bu teknik virajlarda spin atmayı engellemek içindir ve size sıra kazandırmaya yaramaz .[/FONT]
locksteering.gif


[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]DİGER ARAÇLARI NASIL GEÇMELİSİNİZ ?[/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Bir başka arabayı geçmek için bir çok fırsat bulabilirsiniz . Bir düzlük tabiki en güvenlisidir . Bir arabayı arkasına çok yaklaşarak geçmeye çalışmak tehlikelidir . Bir arabayı geçmeye karar verdiğinizde bir an önce ufak bir direksiyon hareketi yapın ve geçin . Daha boş olan taraftan geçmeyi tercih edin . Eğer iki taraftada eşit boşluk varsa bir sonraki virajı ve çizginizi düşünerek seçimizinizi yapın . [/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Bir arabayı virajda geçmek düzlükte geçmek ile karşılaştırıldığında tabiki daha tehlikelidir . Geçmeye çalıştığınız arabanın pilotu kontrolde tecrübeli değilse büyük ihtimal bir kaza yaparsınız . Geçişleri daha kolay yapmak için rakip arabanın daha içine geçin ve viraj çıkışında geçmeye çalışın . Arabanız çok çok daha hızlı olsa bile dış çizgiden bir başka arabayı geçmek çok zordur .[/FONT]

passing.gif


[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]ARABANIZ KONTROLÜ KAYBEDERSE[/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Eğer arabanız bir başka arabaya çarpıp kontrolü kaybederseniz gazlamayı azaltın . Eğer kontrolü direksiyon ile yeniden kazanmaya çalışırsanız daha kötü bir duruma düşebilirsiniz . Arabanız kontrole girmeden ve yavaşlamadan hızlanmaya çalışmayın .[/FONT]
 

serdar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Tem 2007
Mesajlar
519
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
güzel paylaşım
 

MerifasT

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Mar 2007
Mesajlar
6,436
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
teşekkürler
 

atomkarinca

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2006
Mesajlar
1,824
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Teşekkürler Ah birde bunları yapacak alan olsa
 
Üst